Stránka 1 z 2

zn 150

Napsal: 31. 7. 2014, 6:38
od karelsklo
Pro zajímavost dávám pár fotek kutění na starém zelendovi.Netroufl bych si tomu říkat oprava,jen se pokouším poladit ho do " hobby kondice ".
Teklo co mohlo,je potřeba ještě seřídit ložiska vřetene a vyměnit aspoň šroub příčného posuvu a pár dalších věcí ale i tak děkuji prodávajícímu.
Pro moje kutění dobrý stroj za rozumnou cenu.
Musím pochválit slečnu brigádnici za nátěr ( abych se nechlubil cizím peřím ),že se nemají natírat ruční kola jsem zapomněl říct,moje chyba.Teď si to pěkně obrousím sám. :lol:
Z druhé strany ho natřu sám,tam to nebude vidět :D .To ale až budu vědět kam ho definitivně postavit.

Re: zn 150

Napsal: 31. 7. 2014, 8:42
od Prot
Pekne to natrela :D I ty kola muzou byt, jen ten obvod se nechava cistej:)

Re: zn 150

Napsal: 31. 7. 2014, 9:17
od tumlik
karelsklo píše:...............že se nemají natírat ruční kola jsem zapomněl říct,moje chyba.
A hlavy šroubů :)

Re: zn 150

Napsal: 31. 7. 2014, 9:48
od soustružník
Ono je jednodušší kolo natřít, stačí zčásti, i na obvodu a potom, nejlépe v soustruhu, obvod obrousit šmirglem přesně na hranu, než se s tím při natírání prdět. Sám soustruh natřený nemám ovšem radit to by mi zase šlo :D
OT: Slečna brigádnice je šikovná. My jsme také měli v práci brigádníka, který natíral kousek zábradlí. Natřel ho, ale také sebe a přilehlé okolí a spotřeboval tak 4x více barvy než bylo zdrávo, štětec už ani nemělo cenu mýt.

Re: zn 150

Napsal: 31. 7. 2014, 9:51
od soustružník
tumlik píše:
karelsklo píše:...............že se nemají natírat ruční kola jsem zapomněl říct,moje chyba.
A hlavy šroubů :)
Tak ty jsou zakydaný i na SU 32, který nikdy nikdo nepřetíral.

Re: zn 150

Napsal: 1. 8. 2014, 6:53
od karelsklo
To obroušení obvodu kol je dobrý nápad,zkusím to. :)

Re: zn 150

Napsal: 1. 8. 2014, 10:37
od pitíčko
...je zajímavé, jak se tím nátěrem zmenší vůle v posuvech...alespoň to tak vidím já. :lol:

Re: zn 150

Napsal: 1. 8. 2014, 12:31
od karelsklo
Je fakt že barva je až to poslední o co jde,nicméně když je po ruce piksla barvy a někdo komu se zrovna chce... :)
Musel jsem hlavně přetěsnit skříň převodovky,seřídit saně ,srovnat nožovku,opravit koníka,vyčitstit pojistkovou skříň...
Teď ještě seřídit to vřeteno,dát nový šroub příčného posuvy,sehnat nebo udělat lícní desku,naškudlit peníze na rychloupínací nožovku od mavericka...
A určitě ještě milion věci...

Prostě samé radosti :) .

Re: zn 150

Napsal: 1. 8. 2014, 7:20
od karelsklo
Tak Zelenda už zezelenal včetně koníka,kola pak nějak odrbu.Pustil jsem se i do seřízení ložisek vřetene a až na jednu štěnici pod nehtem to asi dopadlo dobře,vůle se zmenšila z 0,1 mm na každou stranu na cca 1-2 stovky což mi připadá dobré.
Ještě jsem ale nezkoušel za provozu.Vřeteno se rukou točí volně jako předtím tak to snad bude jak říkají Brňáci v "okéju".

Z nedostatku něčeho s MK4 jsem na lomcování s vřetenem použil řemdih který u nás na dílně nechal bratr Žižka když jsem byl ještě v plenkách.
Pro jemnější styk jsem ho ovšem obalil soudobou hadrou :) .

Re: zn 150

Napsal: 1. 8. 2014, 9:19
od tumlik
soustružník píše:
tumlik píše:
karelsklo píše:...............že se nemají natírat ruční kola jsem zapomněl říct,moje chyba.
A hlavy šroubů :)
Tak ty jsou zakydaný i na SU 32, který nikdy nikdo nepřetíral.
Nevěřím :) , leda bys ji kupoval novou, a vzhledem k tomu, že se to dělalo v šedesátých letech...............

Re: zn 150

Napsal: 1. 8. 2014, 9:43
od karelsklo
Co by ne,když měl Žižka na řemdihu morse 3...
Třeba je to z fabriky ale jako opravený kus co původně neprošel výstupní kontrolou?Nebo fabrický repas...
Spoustu tajů historie už asi neodhalíme...Aspoň zbývá prostor pro fantazii.
:)

Re: zn 150

Napsal: 1. 8. 2014, 10:01
od soustružník
tumlik píše:
soustružník píše:
tumlik píše:
A hlavy šroubů :)
Tak ty jsou zakydaný i na SU 32, který nikdy nikdo nepřetíral.
Nevěřím :) , leda bys ji kupoval novou, a vzhledem k tomu, že se to dělalo v šedesátých letech...............
1963. Ještě k nám občas chodí pán co ho nový pamatuje. Nedávno se po mnoha letech trochu opravoval a já nadával, kdo to natíral, že mi do některých inbusů nejde kvůli barvě strčit klíč. A on,že prý je to původní. Ale paměť je potvora a jemu je už 76 let, tak kdo ví.

Re: zn 150

Napsal: 1. 8. 2014, 10:05
od tumlik
karelsklo píše:..........Nebo fabrický repas... :)
Jistě, může být :wink: ty generálky se dělali v Považské Bystrici, ale stroj se sestavoval určitě nalakovaný s černěnými šrouby, hlavy přestříká jen prase a je to známka toho, že byla provedena "štětková generálka" nebo SO pro lidi co to kupují z druhé ruky :)
soustružník píše:.............. A on,že prý je to původní. Ale paměť je potvora a jemu je už 76 let, tak kdo ví.
No a to je ono, to mu bylo 25 :) pokud budeš uvažovat soudně, tak je to jasný, že když to v 63´vyrobili, tak to šlo okamžitě do plného provozu a za tu dobu už to mohlo spousty lidí přešmudlat a několik go zažít

Re: zn 150

Napsal: 1. 8. 2014, 10:18
od soustružník
GO asi nebyla, je to bývalý výzkumný ústav a soustruh je pěkně ztrhaný, ale údržbářů zažil spoustu, tak třeba některý ho chtěl mít hezčí.

Re: zn 150

Napsal: 3. 1. 2020, 12:12
od exot007
Tenhle soustruh jsem domu přivezl začatkem listopadu od te doby ho davam dohromady.Předpokladam že asi nikdo na něm nema pravitko lunety nebo kleštiny s vložkou na jejich upínaní?Nebo fobove prospekty ? Jinak co jsem kde dohledal zřejmě ten soustruh prochazel vyvojem protože jsem narazil na spousty odlišností na stejnych soustruzich a to i oproti manualu ale muze byt i do jiste miry vlivem zasahu byvalych majitelů.

Par fotek z posledni doby.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek