Zdravím vás,
začínám se stavbou cnc z podepřených tyčí 20mm které jsem už před nějakou dobou zakoupil, podepřené tyče ustavím na referenční hranu o výšce podpory, tj. 5mm, dotahnu šrouby s kulatinou který budou tlačit na tyče k hraně, tam si myslím že problém není žádný. Ale problém je u vozíků, mám vozíky s nastavitelnou vůlí, pokud bych vozíky montoval do děr M6 , mají tam psanou toleranci +-0.2mm, což asi není nejlepší. Přemýšlím tedy jak ustavit vozíky aby byly přesně uloženy? Jdou dát do nějaké obdelníkové drážky přímo na velikost vozíku? Nebo tam udělat nějakej referenční roh a dotahnout to z dalších dvou stran podobně jako u té tyče?
Nejsem strojař, jsem elektrikář takže to prosím berte s rezervou. Nevím jaká je potřebná míra přesnosti uložení podepřených tyčí ale rád bych to měl dobře ustavené aby s tim šlo jet do hliníku a i jemně šolíchat nějaké železo. Rozjezdy budou cca 500x500x200(Z ještě nevím, chtěl bych tak 300 ale abych tim nesnižoval tuhost a přesnost), pevný portál.
EDIT: Tyče jsou 20mm,trapézový šroub 16mm. Trapéz mam od tůmy ale do mosazný matice vyřezaný závitníkem jde pouze do několika otáček, přitom z od Quise z cncshop.cz jdou v pohodě, jak je to možné?
Díky za odpověď
Ustavení vozíků aj.
podivej se do produktoveho listu, na tolerance rozmeru, pak zjistis, ze cim presneji se je budes snazit ulozit, tim vetsi problem budes mit pri serizeni geometrie, pokud chces pouzit referencni plochy, tak uloz obe tyce a jen jednu sad voziku na jedne tyci, IMHO je to zbytecna prace vzhledem k presnosti tyci a voziku
ty matice vyrabi "krutor" od oka tak nejak volne na sroub, tak se nediv ze je volna
ty matice vyrabi "krutor" od oka tak nejak volne na sroub, tak se nediv ze je volna

"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
někdo si koupí "drahé" lineáry a položí je halabala na kus válcované desky a je to pro něj OK.. druhej koupí podepřenou tyč, která sama o sobě neví co to přesnost je a snaží se ji uložit nějak profesionálně... kam ten svět spěje..