Vysokootáčková vrtačka

gaminn

7. 7. 2008, 2:55

Zdravím,
prvně se omlouvám, že je tenhle topic možná mimo mísu...

Jsem naprostý laik, nehodlám nic stavět, ale sháním kvalitní vysokootáčkovou vrtačku pro vrtání desek plošných spojů. Měla by zvládnout 50 000 otáček/min...

Doufám, že mi můžete s výběrem poradit, nejsem příliš znalý v tomto oboru. :)
siliconbrain
Kontaktovat uživatele:

7. 7. 2008, 3:52

Treba:
http://www.atas.cz/files/P2D_P2ED.pdf
50.000 tedy nemaji, ale 40.000 ot/min my taky mohlo stacit.
Vrtacky na PCB, kde je pozadavek na opravdu vysoke otacky, se pohaneji take stlacenym vzduchem.
--
jrt
gaminn

7. 7. 2008, 4:14

Díky, ale to jsou pouze motorky. Myslel jsem spíše hotové nářadí...

Ale když jsme u toho, že bych si měl tu vrtačku postavit - co vše by t obnášelo?
prochaska
Sponzor fora
Kontaktovat uživatele:

7. 7. 2008, 5:09

gaminn píše:Díky, ale to jsou pouze motorky. Myslel jsem spíše hotové nářadí...

Ale když jsme u toho, že bych si měl tu vrtačku postavit - co vše by t obnášelo?
Já si zrovna shodou okolností vrtačku stavím :-) i když ne na plošňáky, ale obyčejnou stolní univerzální.

Asi by to znamenalo udělat základnu z nějaké desky (pokud tam nemá být křížový stůl) a dál to bude záležet na vyložení. Jestli je malé tak by to asi byl sloupek, na něm nějaký druh lineárního vedení (já na to mám Hiwin HGH35HA s jednou kolejnicí a jedním vozíkem), držák vřetena, vyrovnávací pružina a pákový převod. Pro větší vyložení na tom sloupu rameno a pak teprve vedení. U malé vrtačky by neměl vzniknout žádný závažný konstrukční problém.
Aleš Procháska
gaminn

7. 7. 2008, 5:29

Stojan, ten bych ještě nějak spíchnul. A co samotná rotující část vrtačky, jaké komponenty k její výrobě potřebuji (stačí motor + kleština)?

7. 7. 2008, 6:31

a co zkusit sehnat starou zubarskou vrtacku ta toci jak ...
gaminn

7. 7. 2008, 6:46