Tos 28 zebrak problem z rychlostmi
Dobry den vlastnim sustruh Tos 28 zebrak 1955. Cital som navod hore dole, ale nenasiel som tam nikde ako sa prepinaju kolesa na rychlosti vretena.
Prilozil som tabulku, paku 1:8 1:1 aj tie 2 paky hore nastavim podka tabulky. Ale neviem ktoru mam rychlost su tam 3 v tabulke pod sebou. Poprosil by som o radu. Ako prepnut tie kolesa alebo aspon zistit na ktorej rychlosti som, kolesa su znazornene v tabulke druhe zlava pod napisom S 28 dakujem.
Prilozil som tabulku, paku 1:8 1:1 aj tie 2 paky hore nastavim podka tabulky. Ale neviem ktoru mam rychlost su tam 3 v tabulke pod sebou. Poprosil by som o radu. Ako prepnut tie kolesa alebo aspon zistit na ktorej rychlosti som, kolesa su znazornene v tabulke druhe zlava pod napisom S 28 dakujem.
Bc. Maroš Majchràk
šmarjá musíš se podívat do hlavního převodu nad motor jaký tam máš kola a podle toho máš jednu řadu otáček v tabulce
v tom průhledným krytu kol by to mělo bejt na kolech vyražený
apropó kdybys chtěl o polovinu menší kravál=udělat kola z texgumojdu(gumtextit) nebo popč.dnes už nějaký lepší materiál
v tom průhledným krytu kol by to mělo bejt na kolech vyražený
apropó kdybys chtěl o polovinu menší kravál=udělat kola z texgumojdu(gumtextit) nebo popč.dnes už nějaký lepší materiál
Chos(Chodský soustr. home made(už není, teď Martin km200)a Soustr. V.Suchý, Čtyřkoly Praha(něco jako Volman)
Tos FN32, 676P, V32B-edit na V20A
edit z Martin KM 200 na špagetu Grazioli Dania 200
edit z CDC30 na Bussmann 50tun, šeping Gack atd.
Tos FN32, 676P, V32B-edit na V20A
edit z Martin KM 200 na špagetu Grazioli Dania 200
edit z CDC30 na Bussmann 50tun, šeping Gack atd.
s největší pravděpodobností máš normální řadu tj tu prostřední a rozsah od 31-1600ot... nicméně podívej se z boku na kola..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
"Cital som navod hore dole, ale nenasiel som tam nikde ako sa prepinaju kolesa na rychlosti vretena."
Čítal som čítal, ale zle. Je tam uvedeno, tři rozsahy otáček se docílí sestavením výměnných kol A a B.
Pro méně chápavé, ozubená kola jsou umístěna zboku, pod průhledným krytem nad hlavním motorem.
Dolní ozubené kolo (blíže k motoru) je kolo A.
Horní ozubené kolo (blíže k vřetenu) je kolo B.
Takže:
Rozsah otáček vřetena 20 až 1000 otáček dolní kolo A = 26 zubů / horní kolo B = 58zubů
Rozsah otáček vřetena 31,5 až 1600 otáček dolní kolo A = 35 zubů / horní kolo B = 49zubů
Rozsah otáček vřetena 63 až 3150 otáček dolní kolo A = 49 zubů / horní kolo B = 35zubů
Pokud všechna tato kola nemáš, tak nemůžeš úplně změnit všechny 3 rozsahy otáček. Nejvíce se ale používá rozsah 31,5 - 1600 otáček, proto také je tento rozsah otáček na štítku uveden větším a tučným písmem, to jsou kola 35+49 zubů.
Takže kola se nijak "nepřepínají", ale musí se vyměnit - viz název výměnná kola. ZA KLIDU STROJE : Musíš odšroubovat průhledný kryt - několik Imbus šroubů, pak vyšroubuješ zajištění ozubených kol A a B, kola stáhneš z hřídelí a nasadíš zpět potřebné sestavení kol - viz výše, zajistíš ozubená kola šrouby s podložkou, nasadíš a přišroubuješ průhledný kryt a máš změněn rozsah otáček. Už je Ti to jasné?
Jinak téma o S28 už zde je, takže prosím moderátory o přesun.
Čítal som čítal, ale zle. Je tam uvedeno, tři rozsahy otáček se docílí sestavením výměnných kol A a B.
Pro méně chápavé, ozubená kola jsou umístěna zboku, pod průhledným krytem nad hlavním motorem.
Dolní ozubené kolo (blíže k motoru) je kolo A.
Horní ozubené kolo (blíže k vřetenu) je kolo B.
Takže:
Rozsah otáček vřetena 20 až 1000 otáček dolní kolo A = 26 zubů / horní kolo B = 58zubů
Rozsah otáček vřetena 31,5 až 1600 otáček dolní kolo A = 35 zubů / horní kolo B = 49zubů
Rozsah otáček vřetena 63 až 3150 otáček dolní kolo A = 49 zubů / horní kolo B = 35zubů
Pokud všechna tato kola nemáš, tak nemůžeš úplně změnit všechny 3 rozsahy otáček. Nejvíce se ale používá rozsah 31,5 - 1600 otáček, proto také je tento rozsah otáček na štítku uveden větším a tučným písmem, to jsou kola 35+49 zubů.
Takže kola se nijak "nepřepínají", ale musí se vyměnit - viz název výměnná kola. ZA KLIDU STROJE : Musíš odšroubovat průhledný kryt - několik Imbus šroubů, pak vyšroubuješ zajištění ozubených kol A a B, kola stáhneš z hřídelí a nasadíš zpět potřebné sestavení kol - viz výše, zajistíš ozubená kola šrouby s podložkou, nasadíš a přišroubuješ průhledný kryt a máš změněn rozsah otáček. Už je Ti to jasné?
Jinak téma o S28 už zde je, takže prosím moderátory o přesun.
Naposledy upravil(a) salus dne 17. 1. 2015, 5:07, celkem upraveno 4 x.
Soustruh: S-28 Žebrák
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
ne tak uplně přesně.. rozsah otáček změnit může jejich otočením a dostane se na rychlejší otáčky.. pokud by chtěl tu pomalejší potřebuje jiná kola..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Ďakujem za info, už viem načom som.
A ešte sa chcem opytať na ten kraval.
Pisali ste mi ze ak sa vyrobia kolesa z gumtextitlu alebo inej makromolekulovej latky znizi sa hlucnost az o polovicu? Je to pravda? A utiahnu to tie kola nevylomia sa ?
A ešte sa chcem opytať na ten kraval.
Pisali ste mi ze ak sa vyrobia kolesa z gumtextitlu alebo inej makromolekulovej latky znizi sa hlucnost az o polovicu? Je to pravda? A utiahnu to tie kola nevylomia sa ?
Bc. Maroš Majchràk
Tak pokud bude ten materiál mít pevnostní vlastnosti jako původní kola ocelová, tak to udrží a hlučnost se samozřejmě sníží. Možná má "Horalll" s náhradou těchto kol zkušenosti. Dle mého ale nejde jen o výměnná kola pro náhon vřetene, ale i o výměnná kola posuvů, ty jsou také ocelová a svůj podíl na hlučnosti jistě také mají.
Já osobně mám původní ocelová, a hluk u tohoto typu soustruhu považuji za zcela přiměřený použité technologii, je to dáno hlavně tím, že motor pohonu běží vlastně stále a spouštění vřetena a současně i posuvové převodovky se provádí mechanickou lamelovou spojkou.
Já osobně mám původní ocelová, a hluk u tohoto typu soustruhu považuji za zcela přiměřený použité technologii, je to dáno hlavně tím, že motor pohonu běží vlastně stále a spouštění vřetena a současně i posuvové převodovky se provádí mechanickou lamelovou spojkou.
Soustruh: S-28 Žebrák
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Aha no dačo vymislim.
A mam este jednu otazku. Ma pri strojnom posuve vplyv na rychlost posuvu ovladacia paka A B C ? Samozrejme na zavity ano ale zaujima ma ci aj na strojny pozdlzny a priecny posuv? Kolko je tam vlastne rychlosti na stroine posuvy len 6 co je na pake alebo aj viac vdaka.
A mam este jednu otazku. Ma pri strojnom posuve vplyv na rychlost posuvu ovladacia paka A B C ? Samozrejme na zavity ano ale zaujima ma ci aj na strojny pozdlzny a priecny posuv? Kolko je tam vlastne rychlosti na stroine posuvy len 6 co je na pake alebo aj viac vdaka.
Bc. Maroš Majchràk
četl jsi už manuál? těch cca 20stránek by ti určitě pomohlo..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
No pán zřejmě nechce nic číst, já osobně jsem mu manuál na S28 poslal. Samozřejmě se dá stáhnout třeba od Tumlíka, ale to se mu asi nechtělo. Je vidět, že čtení příruček nebude asi jeho silnou stránkou.
To: majo.007
prostuduj si přiložené obrázky, možná Ti dojde, že polohy pák posuvů mají vliv jak na závity tak na strojní posuv, jak podélný, tak příčný.
To: majo.007
prostuduj si přiložené obrázky, možná Ti dojde, že polohy pák posuvů mají vliv jak na závity tak na strojní posuv, jak podélný, tak příčný.
Soustruh: S-28 Žebrák
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Tak v prvom rade som zaciatocnik a chcem sa dozvexiet nove veci. V druhom rade gramatika fakt nieje mojou silnou strankou
a po tretie tu druhu tabulku som vobec nemal v navode, nemam s tymto sustruhom vobec ziadne skusenosti tak sa ucim. A dakujem za tu tabulku s tymi posuvmi vytlacim si ju a nalepim na sustruh.

Bc. Maroš Majchràk
Ale ony ty tabulky v manuálu vlastně jsou, jen si to dát trochu do souvislostí a přemýšlet o tom co čtu. Ty štítky co jsem zde uvedl minule byly podklady pro výrobu laserem gravírovaných štítků, které jsem na svou S28 dával já. Jen pro upřesnění, ten štítek s nastavením pák a výměnných kol platí pro stroj s vodícím šroubem se stoupáním 6mm. Pokud by jsi měl stroj se šroubem 1/4" tak pak neplatí sestavení výměnných ozubených kol na závity! Z tabulky č.25 v manuálu stroje je to zřejmé.
Soustruh: S-28 Žebrák
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
A mam este jednu otazku ako sa rezu zavity ? Po kolko mam uberat na priecnom posuve? A ako sa mam vraciat na zaciatok lavymi otackami alebo ako aby som trafil presne zaciatok ? A da sa jednym nozom rezat viacej typov zavitov alebo je to ako s reznymi ockami je na kazdy zavit je iny noz?
Bc. Maroš Majchràk