Stránka 1 z 2
pomoc při výběru materiálu
Napsal: 2. 2. 2015, 5:19
od Sky
Ahoj, už od vánoc si lámu hlavu z čeho vyrobit nové "futro" klapky wastegatu u turba.
v příloze foto co mám na mysli.
trápí mě velká teplota turba a zatim mi bylo poraděno ať zkusím olověnou bronz ale taky mi bylo řečeno že i tý je mnoho slitin, google toho taky moc neporadil.
Re: pomoc při výběru materiálu
Napsal: 4. 2. 2015, 12:37
od Baťa1
nevim, možná třeba kluzné pouzdro ze "spékané oceli"? to nevim právě na jakou je to děláno teplotu, ta bronz si myslím je nevhodná
Re: pomoc při výběru materiálu
Napsal: 4. 2. 2015, 4:12
od exot007
Vzhledem k teplotám bych tam dal litinové futýrko.
Re: pomoc při výběru materiálu
Napsal: 4. 2. 2015, 5:04
od origosch
Hlavně nezapomeň zregulovat tu vymamlanou hřídelku.
Re: pomoc při výběru materiálu
Napsal: 4. 2. 2015, 1:09
od Pepa z depa
čau,
vypadá to na žárupevnou ocel, turba právě u obtokové klapky dosahují teploty
kolem 900°C, koukni tady
http://www.svarbazar.cz/phprs/showpage. ... li_pouziti" onclick="window.open(this.href);return false; ,
ale nevím jesti i to bude stačit, pak nějaký spékaný prášek, ale to doma asi nedáš.
Nedá se to sehnat jako náhradní díl od výrobce raději?
Nebo aspoň v katalogu výrobce jejich jakost matrošu?
Re: pomoc při výběru materiálu
Napsal: 4. 2. 2015, 5:36
od origosch
U některých turgodmychadel se to točí přímo v tom litinovém futrálu, tak bych to udělal z litiny. Při správné vůli to musí makat.
Re: pomoc při výběru materiálu
Napsal: 4. 2. 2015, 5:40
od exot007
origosch píše:U některých turgodmychadel se to točí přímo v tom litinovém futrálu, tak bych to udělal z litiny. Při správné vůli to musí makat.
Tak tak u klapky same tam je duvod ji udělat z žárupevného materiálu.Ale samotné futro by měla litina v poho stačit.
Re: pomoc při výběru materiálu
Napsal: 8. 2. 2015, 5:35
od Sky
zkoušely sme použit Poldy kladívko na zkoušku tvrdosti ale jelikož je původní futro nějaký bláto tak na futru byly značné dolíky ale na zkušebním hranolku stále nic.
z litiny se mi to moc dělat nechce ale je fakt že u jednoho turba sem to viděl taky bez futra a klapka se točila přímo v litinovým těle.
Pepa z depa: náhradní díly na repas se prodávaj ale tohle zrouna ne ale co sem viděl zrepasovaný turba od několika firem tak i toto futro bylo nové
každopádně dik za odkaz, tam si už něco vyberu snad
Re: pomoc při výběru materiálu
Napsal: 9. 2. 2015, 7:21
od Pepa z depa
.. většinou se dělají ty futra měkčí, aby jako levnější odešlo prvně a snadno se vymění
Re: pomoc při výběru materiálu
Napsal: 19. 2. 2015, 2:10
od Sky
tak futro jest hotové. nakonec padla volba na 1.4306 nerez kterou mi doporučil známí pracující u albrecht motorsport takže uvidíme jak to bude fungovat, jinak děkuji za rady a užitečný odkaz na svarforum s tabulkou materiálů

Re: pomoc při výběru materiálu
Napsal: 19. 2. 2015, 2:14
od testone
ten nerez je podle mě to nejhorší cos tam mohl dát
ten se velmi rád zadírá
udělej tam futro z nějaké lepší litiny, třeba z ventilového vodítka, dělají se i spékaná, to by bylo vůbec nejlepší
Re: pomoc při výběru materiálu
Napsal: 19. 2. 2015, 5:18
od origosch
Nerez se bude zadírat, to Ti moc dobře neporadili.
Re: pomoc při výběru materiálu
Napsal: 19. 2. 2015, 8:40
od exot007
Přesně jak tu kluci píšou nerez je na tohle potvora ,alespon pak pánovi pekne podekuj

Re: pomoc při výběru materiálu
Napsal: 19. 2. 2015, 9:39
od picom
Nejhorší je nerez na nerez, bez měděné vazelíny žádný šroub nezašroubuji.
S jiným materiálem to možná chvíli vydrží, ale nesmí to být těsné
Re: pomoc při výběru materiálu
Napsal: 20. 2. 2015, 12:22
od Hades
Sky píše:Ahoj, už od vánoc si lámu hlavu z čeho vyrobit nové "futro" klapky wastegatu u turba.
v příloze foto co mám na mysli.
trápí mě velká teplota turba a zatim mi bylo poraděno ať zkusím olověnou bronz ale taky mi bylo řečeno že i tý je mnoho slitin, google toho taky moc neporadil.
já spíš něž poradím, se zeptám...
lopatky jsou OK....
A na čem to turbo pak nastavíš, máš na to zdroje?
to není celkem žádná malá sranda, ladil jsem turbo docela dlouho, aby ŘJ nešla do nouzáku a turbo táhlo tak jak je potřeba (mnoho testů za jízdy atd...).
comp do auta, analyzovat log, sehnet dobrej kopec, mít volno před sebou (takže většinou v noci, kdy toho moc nejezdí...), atd...
v každém případě ti držím palce