TOS SUI-40

Vse o konvencnich strojich, nic o jejich prestavbe na cnc
Odpovědět
awpe
Příspěvky: 66
Registrován: 30. 11. 2013, 11:38
Bydliště: Praha, zlicin

1. 8. 2015, 7:42

Dobry den,

nejak nemuzu najit podrobnejsi informace o tomto stoji, jakou tridu presnosti ten stroj ma? A kde muzu se podivat do toho co trida presnosti skutecne znamena?

Diky.
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10211
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

1. 8. 2015, 7:49

třída přesnosti podle toho kolik tisíc hodin má nalítáno a jaký soustružník nebo hovado na něm dělalo .Já ho měl rád ještě za totáče jsem na něm dělal a hrál jak trolejbus :wink:
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
fofo
Příspěvky: 187
Registrován: 4. 2. 2015, 3:21

3. 8. 2015, 11:44

Stupen presnosti podla doporucenia RVHP ............................ Normalny
Druh klimatickej odolnosti podla CSN 33 0300 ....................... Zakladny
Existuje aj prevedenie VVP (velmi vysoka presnost) a takisto aj prevedenie pre stazene klimaticke podmienky.

Mam takyto stroj, ale vacsi (50tku). Co chces pocut? Je to posledna modelova rada sustruhov ktoru soudruzi inziniri z TOS Trencin navrhli. Teda je to uz po ergonomickej aj konstrukcnej stranke veci taka domyslena eSeNka. Aj co sa tyka robustnosti konstrukcie tak je mohutnejsia oproti SN. Vsetky parametre ma vyrazne lepsie ako rada SN. Neda sa na nom vyberat loza, ale ma odlahcenie loze. Prve modeli mali prechod vretenom 50,8mm ( zhodny s SN ), ale novsie modely (tyka sa to 40 a 50) mali uz standartne 56mm a na zelanie zakaznika az 71mm co je hotovy luxus. Robi sa mi na nom velmi dobre, prakticky je to asi naj sustruh z produkcie TOS. Ja tvrdim, ze je to ferrari medzi sustruhami. Jedina bolest SUI je ta, ze loziska vretena niesu mazane tlakovo z centralnej mazacej sustavy (ako to ma SN ), ale su mazane vlastnym mazacim tukom (vazelinou). Predne lozisko sa da premazat pomerne jednoducho, staci zhodit dole univerzalku a na kuzeli camlock je taky stupel na imbusak, ktory odsrubujes a do dierky nasrubujes maznicku. Das dole deklik spoza vrtena, dekalamitkou natlacis dnu do loziska novy tuk a prstom poza poodtiahnuti deklik vytries prebytocny stary tuk. Horsie to uz je so zadnymi loziskami, tam musis rozobrat zadnu cast vretenika, vybrat domcek s loziskami vonku, umyt ho a prstami do nich napchat novy tuk. Takze to je asi jedina vec ktoru tej masine skaredo vycitam. Ako mne to moc nevadi pretoze stroj pouzivam obcasne takze raz za 3 roky to staci premastit, ale kto ho pouziva dennodenne na 3 smeny tak ho uprimne lutujem. Aby som nezabudol existuju dva prevedenia. Klasicke s prevodovkou (ma riadnu paku spojky) a prevedenie bez prevodovky (ma iba taku malu packu celkom vpravo hore na suporte vedla ktorej je potenciometer a na konci loze ma primontovanu taku velku skrinu). Prevedeniu bez prevodovky (ma za oznacenim pismena RP riadena prevodovka) by som sa vyhol. Jedna sa totiz este o starodavnu konstrukciu riadenia otacok jednosmerneho synchronneho elektromotora pomocu tyristorovej regulacie napatia (podobne ako vo zvaracke). Nejedna sa o frekvencny menic ako vsetci tvrdia!!! Soudruzi inziniri z Trencina pravdepodobne skonstruovali taku riadiacu elektroniku, ktora zodpovedala dostupnosti elektrosuciastok v RVHP. Takze sa to serie jedna radost (nemalu zasluhu na tom ma aj zub casu) a nieje prilis vela elektrikarov ktory tejto elektronike naozaj rozumeju a vedia ju dat dohromady. Pokial uz je prerobeny na asynchronny elektromotor s frekvencnym menicom tak by som do toho isiel, pretoze obsula je ovela prijemnejsia kedze packa chodu vretena je umiestnena hore a nemusim sa zohinat dole k pake spojky. Tolko moje subjektivne hodnotenie z vlastnej skusenosti.
Naposledy upravil(a) fofo dne 4. 8. 2015, 8:42, celkem upraveno 2 x.
awpe
Příspěvky: 66
Registrován: 30. 11. 2013, 11:38
Bydliště: Praha, zlicin

3. 8. 2015, 7:45

Dekuji za info! :D
Miki2t
Příspěvky: 498
Registrován: 22. 9. 2010, 9:02
Bydliště: Levice SR

6. 7. 2016, 8:49

Ahoj,

Vysvetlí mi niekto prosím vysvetlit rozdiel medzi týmito dvoma závitovými tabuľkami ?
IMG_9648.JPG
IMG_9649.JPG
Tú informáciu o mazaní vretenových ložísk tukom som sa dočítal len tu, môže to ešte niekto iný potvrdiť prosím ?

Ďakujem
ManComp
Příspěvky: 4
Registrován: 6. 11. 2015, 4:13

14. 7. 2016, 4:11

Ahoj,

Ta horní tabulka je pro stroje s asynchronním pohonem, a ta spodní je pro regulační pohon. Nejjednodušeji poznáš správnou tabulku podle značek, které máš na vrchní páce volby rychlostí na vřeteníku. Buď na ní je jenom I, II, III, a platí pro tebe první tabulka, nebo je tam 1, 2, 3, 4, 5 a potom platí druhá tabulka. V prvním sloupečku tabulky je uvedeno, které rychlosti jsou pro konkrétní zavity použitelné.

Jinak to vřeteno bych chtěl taky pořešit. Rozhodně netlač mazivo do žádného kanálku ve vřeteni. Ten kanálek není na mazání! Sice zatím nemám úplně dlouholetou praxi, ale co vím, tak takovéto kanálky jsou určeny pouze pro demontáž ložiska. Jde o to, že se pod vnitřní kroužek natlačí olej a pak jej lze jednodušeji stáhnout. I podle řezu vřeteníku v obrazové části návodu ústí kanálek pod vnitřním kroužkem, tudíž se mazivo ani nedostane do ložiska a steče mimo. Co jsem zjistil podle návodu, tak původně byli vřetenová ložiska u strojů SUI40 a 50 mazány olejem z centrálního mazání (podle stránky 45), ale pak byli při určité revizi utěsněny a samostatně mazány dlouhodobou náplní vazelíny. Co bylo důvodem, netuším. Že by se do ložisek dostávali šupinky z ozubených kol? Každopádně budeš muset prvně zjistit, který typ stroje máš. Pokud máš i ložiska vřetene mazané olejem, tak jsi asi bez starostí. Já mám stroj z roku 87, a ten by už měl mít ložiska mazané tukem. Náplň se má teoreticky měnit po 4000h, nebo 1roku, ale všichni víme, jak to dopadne :). Plnit se mají mazivem Mogul LV 2-3, ale asi použiju něco novějšího s teflonem. Kdyby náhodou někdo věděl, čím se dá jednoduše rozpustit a vypláchnout stará vazelína, tak budu rád za každou radu.
fofo
Příspěvky: 187
Registrován: 4. 2. 2015, 3:21

14. 7. 2016, 8:37

Ja to cistim v technickom benzine. Neviem o tom zeby niektore modely SUIcky mali loziska vretena mazane tlakovo. Este som taku nevidel. Mozno sa mylim. Pokial je predne lozisko vretena este povodne s mazacou drazkou (za cislom W33) tak sa maze cez ten kanalik. Pokial uz bolo lozisko menene a ako vzdy dali lacnejsie bez mazacej drazky, tak tym kanalikom netlacis nic. Vyriesil so to tak ze do loziska bez mazacej drazky a dierok som dal na vyiskrit 3 x 3mm dierky po 120 stupnov. Ten mazaci kanalik je tam na to premazavanie. Pretoze nechci zazit co za pakaren je rozmontovavat vretennik a vyberat vonku vreteno koly premazaniu posrateho predneho loziska. Robota minimalne na 2 dni! Pokial vies co a ako. Ked nevies rataj aj dlhsie.
ManComp
Příspěvky: 4
Registrován: 6. 11. 2015, 4:13

15. 7. 2016, 10:26

Podle návodu takové stroje byli, jestli zůstali pouze u prototypů a do výroby se pořádně nedostali, nebo jenom vycházeli z návodu k SNkám a toto zapomněli změnit, nevím.

Ložiska s W33 mají mazací drážku, bohužel ale na vnějším kroužku (http://www.bearing-ina.com/Product/larg ... -3804.html" onclick="window.open(this.href);return false; - to je sice trošku větší ložisko, ale to nevadí). Ještě jsem nepotkal ložisko, které by bylo mazané vnitřním kroužkem. Ta mazací drážka bývá hlavně kvůli automatickému mazání z centrálního okruhu, a bylo by docela složité řešit, aby okruh vedl přes rotující hřídel.

Benzín zkusím, docela jsem si na takový to domácí čištění oblíbil petrolej, protože tolik nesmrdí a hlavně tak rychle nevyprchává, jako benzín, ale někde jsem zahlídl nějakou informaci, že na tuhá maziva nefunguje, tak se připravuji.
fofo
Příspěvky: 187
Registrován: 4. 2. 2015, 3:21

18. 7. 2016, 9:11

To lozisko je aj s vnutornou drazkou (oznacenie tusimze W51, alebo tak nejak) ospravedlnujem sa uviedol som zle oznacenie. Od firmy FAG stoji 780eur :roll:
ManComp
Příspěvky: 4
Registrován: 6. 11. 2015, 4:13

8. 8. 2016, 11:03

No nevím, nechci se hádat.

Katalog http://www.schaeffler.com/remotemedien/ ... _de_cz.pdf o označení W51 nic neví. Od stránky 100 jsou uvedeny válečková ložiska a ani tam jsem nenašel nic o mazání vnitřním kroužkem.
Zato jsem ale nalezl http://www.skf.com/cz/products/maintena ... index.html, kde je obrázek
obr. 9
obr. 9
s popisem:
"Ložiska se demontují dodáním oleje pod tlakem mezi související stykové povrchy a když je dosaženo vhodného tlaku oleje, tak ložisko prudce seskočí z úložné plochy. Je nutná matice pro zabránění ložiska sklouznout z hřídele (obr. 9).", který mluví za vše.
fofo
Příspěvky: 187
Registrován: 4. 2. 2015, 3:21

9. 8. 2016, 9:40

To lozisko ide uplne lahko vyrazacom sklepnut dole z vretena. Ano mas pravdu z lokomotiv sa takto davaju dole kolesa. Dekalamitkou cez maznicku natlacis do osky vazelinu a koleso zhodi dole z kuzela. Ale v sustruhu SUI je to na mazanie, aby si nemusel rozobrat pol sustruhu a prakticky cely vretenik koly premazaniu predneho loziska. To mazanie vretenovych lozisk v SUI je dojebane, ono tam toho soudruzi inziniri z Trencina dojebali viacej napr. mazanie suportovej skrine a dosky mohli tiez vymysliet trochu inak.
iraq06
Začátečník
Příspěvky: 2
Registrován: 31. 12. 2024, 4:24

10. 1. 2025, 4:51

Zdravim,aky je rozdiel medzi sui40 a sui40A?
Odpovědět

Zpět na „konvenční soustruhy“