Stránka 1 z 2
výroba hřídele náhonu řemenice
Napsal: 14. 1. 2016, 9:55
od Weitl
Zdar soustružníci,
tak jsem při počátečním ohledání zjistil, že mám na soustruhu ohnutou vnější hřídel náhonu řemenice. Asi někdo šikovnej při manipulaci:(
Je tu někdo, kdo by mi ji novou vytočil? Předlohu mám. Je tam pero a takovej divnej klínek se závitem, -nebo co??
Jsem z Ústí nad Labem
Re: výroba hřídele náhonu řemenice
Napsal: 15. 1. 2016, 8:48
od RaS
soustružník obvykle potřebuje výkres.. když začneš výkresem asi budeš mít větší šanci na úspěch.. a dostaneš to i s cenovou nabídkou
Re: výroba hřídele náhonu řemenice
Napsal: 15. 1. 2016, 12:52
od 1asv
Nasadit trubku a zkusit srovnat. Když praskne, tak teprve vyrábět novou. V.
Re: výroba hřídele náhonu řemenice
Napsal: 15. 1. 2016, 3:32
od Weitl
Rovnat? ..tak to bych měl obavy, že po rovnání se časem vyrágluje ložisko. Do úplné osové roviny se to stejně nepovede a vybrace se budou přenášet dál, ne?
Nejsem odborník, ale selským rozumem vzato..
Re: výroba hřídele náhonu řemenice
Napsal: 15. 1. 2016, 3:40
od 1asv
Nedokážu to posoudit, zatím tady nebyl žádný obrázek jak to vypadá. Ale pomocí hodinek lze na nějaku tu stovku vyrovnat a pak bych se vibrací nebál. V.
Re: výroba hřídele náhonu řemenice
Napsal: 15. 1. 2016, 3:46
od soustružník
S tím rovnáním to může být pravda, ale záleží, jak je to ohnuté. Rozhodně nerovnat páčením ve stroji, ale vyndat a posoudit co je jednodušší. Pokud je to složitá hřídel a má ohnutý třeba jen konec pod řemenici, tak se pak vyplatí to osadit a vyfutrovat. Pokud by to byla tyč se 2 drážkama nebo je to jak turecká šavle, tak je asi snažší udělat novou. Možná nemusí být hned výrobní výkres, ale bez alespoň dobré fotky vyndané hřídele se asi nikdo nechytí.
Re: výroba hřídele náhonu řemenice
Napsal: 15. 1. 2016, 3:54
od almac
u rychloběžné hřídele je znát každá desetina házení. Rovnání jen tak trubkou na stroji se určitě nemůže povést. Ohnutím nejenže vznikají vibrace, ale i běžná ložiska jsou schopná vstřebat prohnutí hřídele, resp. ohyb jen v několika úhlových minutách. Připojuji se k
soustružníkovi (můj oblíbenec, má jako já SN 20)

, rovnat to mimo stroj. A.
Re: výroba hřídele náhonu řemenice
Napsal: 15. 1. 2016, 4:10
od 1asv
Ahoj, tady je hlavní problém, že nikdo nevíme o co přesně se jedná a jak to vypadá

Tedy takový zajíc v pytli.
Re: výroba hřídele náhonu řemenice
Napsal: 15. 1. 2016, 4:42
od Weitl
..nafotím a pokusím se i něco nakreslit. Do večera to tu bude.
Re: výroba hřídele náhonu řemenice
Napsal: 15. 1. 2016, 7:39
od Weitl
--tak tady to je. Nesmějte se mi:)
Re: výroba hřídele náhonu řemenice
Napsal: 15. 1. 2016, 8:16
od icewing
Co vzit 2 prizma kostky a dat to na ne a pak pod lisem srovnat, to by mohlo jit.. Podobne jsme taky rovnaly hridel ale je pravda ze to bylo ohnute az tak na konci..
Re: výroba hřídele náhonu řemenice
Napsal: 15. 1. 2016, 8:34
od Weitl
..nojo, ale já nemám ani prismy, ani lis.. . S prismama tuhle fajfku na konci.., ..no nevím, nevím.. . Ale jo, nabídkám se nebráním. Já to rozhodně sám nenarovnám ani náhodou.
Re: výroba hřídele náhonu řemenice
Napsal: 15. 1. 2016, 9:41
od 1asv
No, já bych opravdu asi začal tou trubkou i kyž to není moc řemeslné. Nejdřív nahrubo podle oka ve svěráku a pak to vrazit do sklíčidla a hodinky. V.
Re: výroba hřídele náhonu řemenice
Napsal: 15. 1. 2016, 9:44
od almac
nerovnej to, nemá to cenu, stejně to nenarovnáš. Je to prachobyčejný hřídel, jaký Ti vyrobí kdokoliv se soustruhem a frézkou, ani to nebude zušlechtěné, měkota. Ten konec s půlzávitem, to je nějaká samodělka, takovýmto způsobem se "levně" nahrazovalo pero+axiální zajištění, protože se nasadil náboj, svrtalo se to, zazávitovalo a bylo. Na profesionálních dílech se to nevyskytuje (tím neříkám, že to není funkční). Chce to ale pořádně nakreslit, taky nějaké tolerance, aspoň tedy vědět, kde jsou ložiska a kde řemenice atd. A.
Re: výroba hřídele náhonu řemenice
Napsal: 15. 1. 2016, 9:50
od 1asv
almac píše: Ten konec s půlzávitem, to je nějaká samodělka, takovýmto způsobem se "levně" nahrazovalo pero+axiální zajištění, protože se nasadil náboj, svrtalo se to, zazávitovalo a bylo. Na profesionálních dílech se to nevyskytuje (tím neříkám, že to není funkční).
Já jsem se s tím tedy setkal jak na SV18 tak na Rumunu SN 400. V.