Vazelína do převodovky ano, či ne?
Napsal: 17. 5. 2016, 10:10
Nazdar ve spolek,
tak jsem se po zhruba dvouměsíční odmlce (pouze čtení) vrátil zpět na fórum. Odmlka vznikla právě tím, že jsem stavěl garáž, abych měl kam dát soustruh a frézku a mohl se vrátit na tohle fórum a zaplavovat vás všechny mými dotazy. Konečně je vše pod střechou a zapojené a hned tady několik dotazů je:
1. v manuálu na můj soustruh (WMW DL3, jinak to samé jako je Karger DL3 a v podstatě inspirace pro náš SV18R - jsou si velice podobné) uvádějí, že do převodovky se nemá dávat olej, ale 2 a 1/4 kila vazelíny (uvádějí Getriebefett Calypsol RWA)
. Nechci se nějak přít s manuálem, klidně to tam kydnu, ale přeci jenom jsem se chtěl zeptat místních zkušených harcovníků, co si o tom myslí a jestli se s tím popřípadě už někdy setkali?
2. Do čerpadla na mazání vřetena uvádějí olej Pintsch-Spezialol H12. Hledal jsem nějaký dnešní ekvivalent, ale moc jsem nepochodil. Nemáte někdo představu co tomu dneska odpovídá?
Vím, že téma mazání a druhů oleje se tady už probíralo hodněkrát a v podstatě mám představu co bych tam měl asi nalít, ale pro jistotu se ptám, jestli to náhodou někdo nevíte přesně. Jinak motorovým olejem 15W-40 asi nic nezkazím ne? Vřeteno je na kluzných ložiskách, takže princip uložení jako klika spalovacího motoru, tudíž takový olej by to měl s přehledem dát. Možná by mohl být ještě trochu řidčí, aby dobře stékal zpět do čerpadla, vezmeme-li v úvahu, že se ten systém neohřeje tak jako spalovací motor a olej nedosáhne na teploty kolem 100 stupňů.
3. Na propláchnutí - vyčištění systému mazání vřetene použít proplachovací olej, nebo jak říkají v manuálu petrolej, soustruh pustit na nejmenší otáčky na 15 min. a pak nalít normální náplň?
O víkendu se na to plánuju vrhnout, tak teď na rychlo sháním rozumy.
Díky za rady.
tak jsem se po zhruba dvouměsíční odmlce (pouze čtení) vrátil zpět na fórum. Odmlka vznikla právě tím, že jsem stavěl garáž, abych měl kam dát soustruh a frézku a mohl se vrátit na tohle fórum a zaplavovat vás všechny mými dotazy. Konečně je vše pod střechou a zapojené a hned tady několik dotazů je:
1. v manuálu na můj soustruh (WMW DL3, jinak to samé jako je Karger DL3 a v podstatě inspirace pro náš SV18R - jsou si velice podobné) uvádějí, že do převodovky se nemá dávat olej, ale 2 a 1/4 kila vazelíny (uvádějí Getriebefett Calypsol RWA)

2. Do čerpadla na mazání vřetena uvádějí olej Pintsch-Spezialol H12. Hledal jsem nějaký dnešní ekvivalent, ale moc jsem nepochodil. Nemáte někdo představu co tomu dneska odpovídá?
Vím, že téma mazání a druhů oleje se tady už probíralo hodněkrát a v podstatě mám představu co bych tam měl asi nalít, ale pro jistotu se ptám, jestli to náhodou někdo nevíte přesně. Jinak motorovým olejem 15W-40 asi nic nezkazím ne? Vřeteno je na kluzných ložiskách, takže princip uložení jako klika spalovacího motoru, tudíž takový olej by to měl s přehledem dát. Možná by mohl být ještě trochu řidčí, aby dobře stékal zpět do čerpadla, vezmeme-li v úvahu, že se ten systém neohřeje tak jako spalovací motor a olej nedosáhne na teploty kolem 100 stupňů.
3. Na propláchnutí - vyčištění systému mazání vřetene použít proplachovací olej, nebo jak říkají v manuálu petrolej, soustruh pustit na nejmenší otáčky na 15 min. a pak nalít normální náplň?
O víkendu se na to plánuju vrhnout, tak teď na rychlo sháním rozumy.
Díky za rady.