Stránka 1 z 1

Moment a chod naprázdno

Napsal: 24. 1. 2009, 2:41
od rawen
Nazdar,
koupil jsem čtyři (stejné) nové KM 1.9Nm a při montáži jsem si všimnul, že u jednoho se hřídel protáčí vcelku volně (plynule), zatímco u druhého jde znatelně tuho a po krocích. Je to normální?
Bohužel elektriku k nim ještě nemám, takže je jinak neotestuju.

Radek

Napsal: 24. 1. 2009, 2:56
od Pupak
Podivej se,jestli nemas zkratovane vinuti na zezakoncenych vodicich.
Motor se pak chova jako generator do zkratu.

Napsal: 24. 1. 2009, 4:13
od rawen
Pupak píše:Podivej se,jestli nemas zkratovane vinuti na zezakoncenych vodicich.
Motor se pak chova jako generator do zkratu.
Měl jsem a po rozmotání konců je v pořádku. Díky moc za rychlou pomoc.

Dovolím si doplňující otázku, protože jsi nedávno psal, že používáš moduly z CNC shopu. Zbastlil jsem jen tak na stole elektriku na jednu osu, mám tam driver M542 a krokáč 57STH76 s drátama modrobílá, modrá, červenobílá, červená, zelenobílá, zelená, černobílá, černá. Pochopil jsem z datasheetu správně, že mám spojit:
modrobílou+červenobílou do A+
modrou+červenou do A-
zelenobílou+černobílou do B+
zelenou+černou do B-
? A když se spletu, bude se kouřit, anebo má driver ochrany?

Díky za pomoc, Radek

Napsal: 24. 1. 2009, 4:41
od Pupak
Motory maji dvojite vinuti,takze pro kazdou fazi mas vinuti dve.Ta muzes spojit budto seriove,nebo paralelne,nebo pouzit jen jedno. Nejvyhodnejsi je paralelni spojeni,nebot klesne indukcnost a motor lepe chodi pri vetsich otackach. Pri paralelni spojeni musis vzdy spojovat zacatek se zacatkem a konec s koncem,jinak jsou napeti proti sobe a motor pracuje do zkratu.
Tak,jak jsi to popsal by to melo byt spravne. Driver je zkratuvzdorny.
Vhodne napeti je 45-48V / 6A.

Napsal: 24. 1. 2009, 5:52
od rawen
Díky. Teď musím ještě počkat do pondělí na vyzkoušení, protože doma nemám LPT kabel male-male... :)

Radek