Já začnu pro změnu od začátku:
- v rozpočtu počítám s 15-20 tis.
- v elektronice se vyznám poměrně velmi dobře. Postavil jsem již desítky NF zesilovačů, digitálních čítačů, NF generátorů a dalších měřících přístrojů. Čili elektronické vybavení mé dílny je na dost vysoké úrovni - včetně osciloskopu.
- v cnc jsem úplný začátečník=laik. Samozřejmě, že již mám spoustu věcí načtených a něco (zatím málo) o tom vím. Ale momentálně tápu nad parametry toho motoru.
Na parametry toho motoru jsem se dotazoval proto, abych neobjednal driver a zjistil, že je nepoužitelný. Ten motor má rozměry 56x56mm a hloubku 54mm. Má dvě vinutí (4 drát), každé s odporem 1,5Ohm. S Arduinem jsem jej rotočil s externím napájením 5V, ale bohužel jsem nezměřil proud. Ne proto, že bych to neuměl, ale neměl jsem možnost (a ani znalost) nastavit max.proud a jelikož se motor prakticky hned docela ohřál a já ho nechtěl zničit, nechal jsem toho s tím, že se napřed pokusím zjistit, co je to vlastně za motor. Ten proud ještě změřím, ale předpokládám, že driver s výstupem 4A (2A na každé vinutí), by jej měl v pohodě uřídit - jistotu ale zatím nemám

.
K té mechanice - jak jsem psal, získal jsem kompletní pojezdy s lineárními ložisky a trapézovými šrouby. Zde tedy budou investice minimální. Pojezdy jsou perfektně (průmyslově) zpracované a mám je připravené pro všechny 3 osy. Co budu muset vymyslet a vytvořit, je uchycení pro motor, ale to je otázka mechaniky a já mám možnost externího přístupu k frézkám, soustruhům, vrtačkám a bruskám (známý má nástrojárnu).