Stránka 1 z 4
Kolo z Mercedesa na helikoptéře
Napsal: 26. 3. 2009, 6:49
od Aeroomni
Napsal: 26. 3. 2009, 7:47
od nemo
Vypadá to, že jsi už s pilníkem někdy dělal

. Pěkné.N.
Napsal: 26. 3. 2009, 7:56
od Aeroomni
Ale s frézou ne

Vůbec netušim jak na to šel sem do toho frézou na dřevo 20 K otáček F500 Udělalo to otřepy - na fotce je vidět a ty jsem musel fakt odstraňovat pilníkem. Až se autor zubů probudí, jistě poradí více..
Napsal: 26. 3. 2009, 8:13
od prochaska
Delrin si obecně žádá míň otáček (o trochu) a větší posuv (o hodně) než hliník (ač tabulky říkají něco jiného). Ale jestli to s těmi tvými otřepy něco udělá nevím

Napsal: 26. 3. 2009, 8:28
od Bob
A hoooodně ostrou frézu

Rosta.
Napsal: 26. 3. 2009, 8:36
od Aeroomni
Chtělo by to nějakej testovací materiál a řádně ozkoušet. Zkoušet to rovnou do kola za 5kilo je docela adrenalin:D Ten polotovar má povrch uplně kouzelnej a o zubech už vůbec nemluvim, ty jsou jak broušený..
Napsal: 26. 3. 2009, 11:59
od Engineer
Aeroomni píše:Ale s frézou ne

Vůbec netušim jak na to šel sem do toho frézou na dřevo 20 K otáček F500 Udělalo to otřepy - na fotce je vidět a ty jsem musel fakt odstraňovat pilníkem. Až se autor zubů probudí, jistě poradí více..
Ostrý nástroje, spíš nižší otáčky a vyšší hodnoty posuvu....o ničem jiným to není. Delrin se oproti silonu obrábí naprosto kouzelně.

Ty otřepy je lepší oříznout scalpelem než to škrábat pilníkem.
Napsal: 27. 3. 2009, 11:14
od Aeroomni
To mě taky napadlo, ale scalpel nebyl po ruce. Ty otřepy dokážou opticky udělat z díry pěknou šišku že se toho člověk lekne když to vyndá z mašiny. I po opilování pilníkem na fotce se zdá že jsou díry šišaté a zkresluje to celou díru, přestože jsou plochy děr uvnitř krásně hladké. Na Tvojí fotce to vypadá že ty díry mají sraženou hranu zahlubovákem ?
Napsal: 27. 3. 2009, 11:42
od prochaska
Hrany doporučuji srážet výhradně strojně frézou na hrany. To je ona pověstná drobnost která dělá řádový rozdíl ve vzhledu

Napsal: 27. 3. 2009, 11:49
od Aeroomni
No právě tím to bude:D Jak vůbec taková freza vypdá?
Napsal: 27. 3. 2009, 11:58
od Aeroomni
nasel sem na dobrou radu ptaka loskutáka:D ICQ
pokud se chces placnou pres kapsu , ale bez problemu frezovat derlin s tim vretenem co mas. tak si kup jednobrity nastroj treba z ticzitu s lestenou levotocivou sroubovici.
to budes mrkat na drat az stim neco vydlabes
nahore to nebude mit otrepy protoze to bude mit levotocivou sroubovici(ale pravy nastroj.
dole se tomu zamezi ze to co nejtesneji pritlacis k podlozce.
Napsal: 27. 3. 2009, 12:45
od TimeCop
prochaska píše:Hrany doporučuji srážet výhradně strojně frézou na hrany. To je ona pověstná drobnost která dělá řádový rozdíl ve vzhledu

Coby amateur bych dal kuželovou frézu (např. 45°) .
- natáhl do Machu jiné offsety s výšku osy Z a upnutý kus bych objel všechny šišaté díry ještě jednou.
- označil kus a otočil vzhůru bradou dírama do stejné pozice a ojel ještě jednou.
Co na to ostřílení cnc "kozáci" řeknou netuším ( nebít teoretika hned do hlavy, au

) .. soustružím dlouho, ale zatím nefrézuju - ani cnc.
Napsal: 27. 3. 2009, 12:47
od prochaska
Ten downcut nástroj je spíš dobrý na tenké desky (přitlačuje je k podložce), jinak se rád ucpe.
Fréza na hrany vypadá přibližně přesně takto: (dolní obrázek), pro senior specialisty takto (horní obrázek) - tou se dají srážet hrany i ze spoda.
Napsal: 27. 3. 2009, 12:54
od Aeroomni
tak to je 100% výživná odpověd!! dík
Napsal: 27. 3. 2009, 1:25
od TimeCop
Wooow, ten horní nástroj musím mít ..!
Hehe, neuvažuješ si tu založit svoji sekci "her spezialist prochazka trick" nebo tak něco ??
Co si myslíš o tom, že by to mohlo fungovat i jako jedno či dvou-břitý nástroj (nabrousit to na nástrojové brusce z radeca) ?
Nebo kde to roste a co to stojí ?