Trubka na pneumatický válec
Napsal: 17. 3. 2018, 2:18
Nechal jsem se od kluků autařů ukecat, že jim vyrobím pneumatické zvedátko - v podstatě jde o pneumatický válec, který přizvedne sportovní auto při přejíždění nějakých větších nerovností. Tento záměr prosím nekomentovat, sám to vidím jako blbost.
Nicméně v Emirice se to běžně vyrábí, tak proč ne.
Vnitřní průměr válce bude okolo 100 mm, tlaky uvnitř budou do těch 10-12 bar max.
Začal jsem se tedy pídit po matroši z kterýho to udělat. Vím, že se běžně prodávaj obyč. ocelové honované trubky pro hydraulické válce. Bohužel, zde narážím na korozivzdornost, když je vlastně ten válec otevřený. Sůl a vlhkost by se mu asi moc nelíbila. Zkusil jsem tedy v Arkovu poptat honovanou trubku nerezovou, vnitřní průměr 100H9, tloušťka bohužel 7,5 mm (menší neumí). Cena za m takové trubky z AISI 304 činí lidových 43 885,- Tudy tedy cena taky patrně nepovede.
Pak je tu další možnost - vzít ocelovou trubku a nechat tvrdochromovat a poté brousit a honovat. Tomu bych se rád ale zatím ještě vyhnul.
No a nakonec je tu tedy ještě hliník. Nevíte někdo, jak jsou na tom obyč tažené hliníkové trubky z AW6060 s drsností a přesností povrchu? Zkoušel jsem hledat trubky přímo určené na pneumatické válce, nicméně našel jsem jen na to určené hranaté profily. Nikde jsem už neviděl hliníkovou trubku v metrovici, podobně jako u trubek z oceli pro tu hydrauliku. V čem spočívá úprava hliníkových trubek pro použité coby pneuválců? Možná by nebylo od věci, aby trubka byla eloxovaná tzn. dlouhodobě lepší otěruvzdornost a odolnost vůči vnějším vlivům.

Vnitřní průměr válce bude okolo 100 mm, tlaky uvnitř budou do těch 10-12 bar max.
Začal jsem se tedy pídit po matroši z kterýho to udělat. Vím, že se běžně prodávaj obyč. ocelové honované trubky pro hydraulické válce. Bohužel, zde narážím na korozivzdornost, když je vlastně ten válec otevřený. Sůl a vlhkost by se mu asi moc nelíbila. Zkusil jsem tedy v Arkovu poptat honovanou trubku nerezovou, vnitřní průměr 100H9, tloušťka bohužel 7,5 mm (menší neumí). Cena za m takové trubky z AISI 304 činí lidových 43 885,- Tudy tedy cena taky patrně nepovede.
Pak je tu další možnost - vzít ocelovou trubku a nechat tvrdochromovat a poté brousit a honovat. Tomu bych se rád ale zatím ještě vyhnul.
No a nakonec je tu tedy ještě hliník. Nevíte někdo, jak jsou na tom obyč tažené hliníkové trubky z AW6060 s drsností a přesností povrchu? Zkoušel jsem hledat trubky přímo určené na pneumatické válce, nicméně našel jsem jen na to určené hranaté profily. Nikde jsem už neviděl hliníkovou trubku v metrovici, podobně jako u trubek z oceli pro tu hydrauliku. V čem spočívá úprava hliníkových trubek pro použité coby pneuválců? Možná by nebylo od věci, aby trubka byla eloxovaná tzn. dlouhodobě lepší otěruvzdornost a odolnost vůči vnějším vlivům.