Stránka 1 z 4
Ozubené kolečka
Napsal: 24. 6. 2009, 2:36
od AcemanLB
Tak jsem zkusil vyříznout ozubené kolečka

Docela se povedlo. A chtěl jsem se zeptat jestli někdo nemáte doma nepoužívanej třeba špatnej ozubenej řemen abych si vyzkoušel jestli mi ty ozubence fungujou, třeba za nějakou symbolickou korunu a poštovné. Nerad bych pak objednal řemen za 1 tis kč a zjistil že něco nesedí

Z čeho vyrábíte ozubená kola? Když pominu hliník a dural? Co nějakej plast?
Napsal: 24. 6. 2009, 4:27
od Engineer
Ideální plat na převody je Delrin, taky přidám jednu ukázku dneska vystrouhaného převodu....

Modul 0,15, průměr 3,3mm otvor 1,45mm tloušťka 1,5mm, 20 zubů.

Napsal: 24. 6. 2009, 5:13
od AcemanLB
Super díky, jen škoda že to tady na Liberecku nikdo neprodává

Nějaký další tip na vhodný materiál?
Napsal: 24. 6. 2009, 5:25
od vlada2
www.tribon.cz v pohode posilaj, akorat se to u nich nejmenuje delrin ale ertacetal a urcite to neprodavaj jen oni
Napsal: 24. 6. 2009, 5:35
od Engineer
AcemanLB píše:Super díky, jen škoda že to tady na Liberecku nikdo neprodává

Nějaký další tip na vhodný materiál?
Jakej průměr bys potřeboval? Něco mám skladem a čas od času objednávám co dojde, nebo když potřebuju další průměr tak by ses mohl přidat.

Re: Ozubené kolečka
Napsal: 24. 6. 2009, 6:00
od Ferda
AcemanLB píše:Tak jsem zkusil vyříznout ozubené kolečka

Docela se povedlo. A chtěl jsem se zeptat jestli někdo nemáte doma nepoužívanej třeba špatnej ozubenej řemen abych si vyzkoušel jestli mi ty ozubence fungujou, třeba za nějakou symbolickou korunu a poštovné. Nerad bych pak objednal řemen za 1 tis kč a zjistil že něco nesedí

Z čeho vyrábíte ozubená kola? Když pominu hliník a dural? Co nějakej plast?
Ahoj, nechci tady vypadat za V..a

, ale já mám představu že co výrobce tak jiný řemen (o kapánek) a řemen odpovídá cca k řemenici. Kapitalismus nepodporuje UNIFIKACI

Jinak někde se povalovaly tak jsem je vzal (ve šrotu, nekup to, když je to tak levný)

třeba se budou hodit. Vidíš

. Takže klidně Ti nějaký pošlu. Samo že free.

Aspoň nahoď cca. míry, (výška zubu, rozteč, šířka) aby to nebylo vyloženě mimo mísu.

Když potřebuji řemenici na klíňák tak jí vyrábím z normálního silonu. Viděl jsem to na německém stroji. Doposud nebyl problém a nebyly ty řemenice malé. Běhají již roky.
Napsal: 24. 6. 2009, 7:02
od AcemanLB
Jde mi o to, že si chci vyzkoušet jestli ty kolečka která vyrobím budou na ten či onen řemen pasovat, samozřejmě je vyrobím podle toho řemenu který seženu. Prostě jen pokus abych věděl že jsou ty moje kola v pohodě a fungujou. Ideální by byl řemen řady 3M,5M nebo 8M. Předem díky.
Napsal: 24. 6. 2009, 7:02
od prichy
ferda: typy jsou, ale jinak na vyrobci nezalezi
Napsal: 24. 6. 2009, 10:09
od tumlik
AcemanLB píše:Super díky, jen škoda že to tady na Liberecku nikdo neprodává

Nějaký další tip na vhodný materiál?
sorry že se opakuju po Engineer "DELRIN" (ertacetal H-C)

nic lepčího jsem zatím na plastová ozubená kola nenašel

Napsal: 24. 6. 2009, 10:34
od Engineer
tumlik píše:AcemanLB píše:Super díky, jen škoda že to tady na Liberecku nikdo neprodává

Nějaký další tip na vhodný materiál?
sorry že se opakuju po Engineer "DELRIN" (ertacetal H-C)

nic lepčího jsem zatím na plastová ozubená kola nenašel

Přesně tak, kdo jednou okusí, už nechce jinak.....
Dřív jsem se trápil se silonem a jak jsem jednou zkusil delrin, tak šel všechen silon do regálu ve skladu a od tý doby jsem na něj nešáhnul.

Napsal: 2. 7. 2009, 10:35
od motorovy
to Engineer: ta fotka s tou zapalkou, klobuk dole, to by som mal problem niekam nasadit, nie to este vyrobit. krasna praca. a vsimol som si ze mas uvedeny web, su dam dalsie perfektne vyrobky. chvalim, obdivujem a ticho zavidim

Napsal: 2. 7. 2009, 10:55
od Engineer
motorovy píše:to Engineer: ta fotka s tou zapalkou, klobuk dole, to by som mal problem niekam nasadit, nie to este vyrobit. krasna praca. a vsimol som si ze mas uvedeny web, su dam dalsie perfektne vyrobky. chvalim, obdivujem a ticho zavidim

Dík za poklonu, ale popravdě pořád se to teprve učím. Nicméně dneska jsem udělal velký krok k tomu spustit třeba v těch ozubených kolečkách zajímavou výrobu.
Jen si budu muset co nejdřív pro brejle (už mám +2,25 a pořád je nepoužívám a začíná to bejt znát

)
jinak ono to není až tak těžký, jen to chce místo posuvky používat výhradně mikrometr a úchylkoměry a pořídit profilprojektor. Pak je to pohoda....

Napsal: 21. 7. 2009, 12:18
od AcemanLB
Tak se mi povedlo sehnat trochu silonu za velice výhodnou cenu ( 0,-) poradí někdo jak to uchladit když mám jen frézu co točí 20 tis? Případně neválí se někomu doma zbytek derlinu? Potřeboval bych tak 5-6 kousků 100x100x10 mm nebo podobné rozměry. Samozřejmě čím levnější tím lepší

Napsal: 21. 7. 2009, 2:03
od Engineer
AcemanLB píše:Tak se mi povedlo sehnat trochu silonu za velice výhodnou cenu ( 0,-) poradí někdo jak to uchladit když mám jen frézu co točí 20 tis? Případně neválí se někomu doma zbytek derlinu? Potřeboval bych tak 5-6 kousků 100x100x10 mm nebo podobné rozměry. Samozřejmě čím levnější tím lepší

Silon jsem chladil směsí petroleje a lihu, ale nevím jak to bude při 20k. Asi bude nutný dost rychlý posuv a opravdu hooodně ostrý nástroj. Nesmí se Ti to napékat jinak je většinou po nástroji. Asi by byla i dobrá taková te jednobřitá fréza na plast, ale s tím tady určitě bude mít více zkušeností někdo jinej.
No a jen pro ilustraci k původnímu tématu přikládám zase jeden další pokusný výtvor. Tentokrát jde o kola s šikmým ozubením, modul 0,2 18 zubů, úhel 6°50´ Je to obráběné na odvalovce ve více kusech na trnu s použitím korigovaných převodů na posuv a na otáčky. Vnější průměr 4mm a pochopitelně jsou z Delrinu.

Napsal: 21. 7. 2009, 6:24
od PetrNC
Machrovina .......
