Stránka 1 z 1

fv2a

Napsal: 2. 7. 2009, 8:41
od kolega dlouhy
zdravim
nemate nahodou nekdo tech.dokumentaci t frezce fv2a mas
koupil jsem ji v horsim stavu a rad bych vedel co me ceka dik vsem

FV2A

Napsal: 2. 7. 2009, 10:50
od trnkav
Pošli foto, ať víme jak vypadá horší stav.

fv2a

Napsal: 3. 7. 2009, 9:57
od kolega dlouhy
nevim asi toho moc neuvidite

Napsal: 3. 7. 2009, 10:04
od capumpor
Horší stav? Neřekl bych, ale neslyšel jsem jí. Nevím jaká je uvnitř.
Nějáký ten pasport by se myslím našel.

Napsal: 4. 7. 2009, 7:40
od Krutor
To nevypadá zle. Zdá se, že to nemá ani zavrtaný stůl, což je u vertikálky celkem výjimka.

Napsal: 4. 7. 2009, 8:46
od Gustavson
No v práci máme taky vertikálu z roku 1941 původem z ČKD a má stůl taky netknutej.A to už pár učedníků pamatuje.Včetně mě :lol:

Napsal: 5. 7. 2009, 9:44
od Krutor
Gustavson píše:No v práci máme taky vertikálu z roku 1941 původem z ČKD a má stůl taky netknutej.A to už pár učedníků pamatuje.Včetně mě :lol:
Tak to je poklad. Moc starých frézek s neposkvrněným stolem jsem neviděl. Ono je to hned, a ani moc nezáleží na tom, jestli u toho stojí starej profík nebo mladej učeň. Kolikrát ten profík už si je tak jistej, že nedává bacha a spokojeně to tlačí do stolu, zatímco učeň je vybátej a pořád kontroluje dorazy atd, takže to nezajede.

Já se považuju za celkem zkušeného a přitom stále opatrného, ale už jsem se na své BF20 taky jednou divil, proč mi z duralu lezou litinový špóny :o

Napsal: 30. 12. 2009, 9:04
od nemo
to Krutor.
Na svých stránkách u starší frézky píšeš o tom, že doplníš vertikální vřeteno. Už máš něco vymyšleno? Nebo jsi sehnal originál.N

Napsal: 31. 12. 2009, 5:22
od Krutor
nemo píše:to Krutor.
Na svých stránkách u starší frézky píšeš o tom, že doplníš vertikální vřeteno. Už máš něco vymyšleno? Nebo jsi sehnal originál.N
Originál nechci, chci zachovat i horizontální vřeteno, hodně jsem si na něj zvykl, na některý operace je šikovnější a na některý dokonce nenahraditelný. Vertikální vřeteno mám vymyšlené tak, že bude na tom horním podpěrném rameni, prostě ho kousek od konce provrtám a strčím tam pouzdro s ložiskama a dutinou MK4. Na pohon už mám koupený motor 1.5 kW 900 ot/min a měnič Lenze 2,2 kW. Budou tam dva mechanické kvalty řešené klíňákama a spojkama. Oba klíňáky budou trvale napnuté, každý na svých řemenicích, přepínat se to bude těma spojkama, které budou na stejném principu jako jsou spojky posuvů - prostě nějaké rohatky. Jeden kvalt bude 1:2, druhý 2:1, proto mám nízkootáčkový motor.

To horizontální vřeteno bude napájené z toho samého měniče, a taky dostane nový motor, protože ten originál co tam je, to snad dělal ještě František Křižík když mu bylo 18 :D . Navíc 3,2 kW je pro moje potřeby zbytečně moc. Z mechanických kvaltů chci zachovat jen dva nebo 3, slibuju si od toho omezení hlučnosti stroje.

Posuvy budou mít sólo motor taky s měničem přímo na Z-konzole, takže odpadne složitý teleskopický přenos krouťáku z hlavního motoru. Výhoda bude mj. v tom, že může jezdit rychloposuvama bez toho, aby se mi točilo vřeteno.

Ovšem kdy to všechno realizuju, to nevím :D

Napsal: 31. 12. 2009, 6:24
od nemo
No vymyšlený to máš hezky, o tom vřeteni v horní rybinové části jsem také uvažoval. Díky.
Nemo.

Napsal: 23. 2. 2010, 4:02
od r4cv
Tiež mám frézu bez vertiálnej hlavy, ale vreteno chcem dať na kĺb, aby som mohol robiť aj nejaké zrazenia a pod.
Na pohon chcem použiť motor 2800 otáčok, regulácia meničom. Chcem to hlavne na malé nástroje, otážky pod 500 nepredpokladám.
Termín realizácie tiež v nedohľadne.