K tý legislativě, tak to řeší vyhláška 209/2018. a je to v §3 písm. f) ods. 1
1. hmotnost nebrzděného přípojného vozidla kategorie O1 nesmí být větší než největší povolená hmotnost nebrzděného přípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedena v technickém průkazu a osvědčení o registraci tažného vozidla,
takže Felda nemůže táhnout vozejk do 750kg (O1) a na tom naloženou další tunu
2. hmotnost brzděného přívěsu kategorií O1 nebo O2 nesmí být větší než největší povolená hmotnost brzděného přípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedena v technickém průkazu a osvědčení o registraci tažného vozidla, za podmínky, že hmotnost takového přípojného vozidla není větší než největší povolená hmotnost tažného vozidla u vozidel kategorií M1 a N1
a jedenapůlnásobek největší povolené hmotnosti tažného vozidla u vozidel kategorií M1G a N1G,
což znamená, že ani bržděnej vlek za tou Feldou pokaždý neznamená, že muže táhnout v celku víc než má celkovou hmotnost (1400kg 1000 auto a 400 posádka), protože felda je M1, technicky ten bržděnej vlek by musel vážit do 400kg, což by mohl bejt malej dvouosák a pak by to vyšlo, velkej podval váží přes 600kg. (můj 660kg)
Jiná situace je u SUV, protože ty spadaj do kategorie M1G
Tam ale trochu naráží administrativa, protože třeba SUV co má v papírech největší přípustnou 2495kg by podle toho mělo mít na tažným 3742kg, což je zase omezeno tažným zařízením, kdy B50 umožňuje jen 3500kg. Přesto však dochází podle mě k mylnýmu výkladu na úřadech, protože u některých stejných aut, vycházeli z něčeho úplně jinýho, protože některý ty auta, včetně mýho mají na tažným zapsaný jen 3360kg... to jen tak odbočuju
Ono to ale není jenom o tom, jestli se to to s tím rozjede, a případně to nějak zabrzdí, ale hlavně o tom, jestli ta souprava ustojí změnu směru, prudší brždění, stav silnice, výmoly koleje, brždění do zatáčky, typicky při výhybným manévru, kdy se zlomí přímka a šlápne se na brzdu, to všechno se na soupravě hodně projevuje. To co je v papírech je úplně druhotný. Třeba v kolejích má problém i to relativně těžký SUV s velkým vozejkem, a to samozřejmě se správně naloženým, kde je váha na předku. Nedovedu si představit, že by ty situace co mě potkali s velkým autem nastaly v soupravě Felicie + Kameníček. Jsem toho názoru, že i 2t SUV je na bezpečný tahání málo, a preferuju auta ještě o řád těžší nebo alespoň s delším rozvorem a silnou zadní nápravou (RAM/Fx50)
Bruska je pěkná a cena taky
