SV 18 RA Ruční kolo
-
Dobrý den.
Jsem ve soustružení začátečník, doma máme starší soustruh SV 18 RA který je, až na pár vyjímek, dobrém stavu.
Zajímalo by mě zda se dá rozebrat ruční kolo na řazení rychlostí, sklo pod kterým jsou vidět rychlosti je ze vnitřní strany zašpiněné, a tudíž nevím, jakou rychlost zařazuju.
Zkoušel jsem povolit šroubek pod kolem a jeden větší šroub na hřídeli ale vyndat jsem to nemohl a bojí se abych soustruh nějak nepoškodil.
Děkuji za všechny odpovědi.
Jsem ve soustružení začátečník, doma máme starší soustruh SV 18 RA který je, až na pár vyjímek, dobrém stavu.
Zajímalo by mě zda se dá rozebrat ruční kolo na řazení rychlostí, sklo pod kterým jsou vidět rychlosti je ze vnitřní strany zašpiněné, a tudíž nevím, jakou rychlost zařazuju.
Zkoušel jsem povolit šroubek pod kolem a jeden větší šroub na hřídeli ale vyndat jsem to nemohl a bojí se abych soustruh nějak nepoškodil.
Děkuji za všechny odpovědi.
-
- Zdenek Valter
Radši prosím Tě pošli fotku do čeho bušíš, abychom věděli 

Hobbík - obráběč i 3D tiskař začátečník - strojní park je konečně instalován
- Zdenek Valter
Vojto díky za fotku - předpokládám, že to má otvor i z druhé strany.
-
Ano má, ze jedné strany je kolíček trochu hlouběji v hřídeli.Zdenek Valter píše: ↑1. 8. 2020, 11:44 Vojto díky za fotku - předpokládám, že to má otvor i z druhé strany.
A pro úplnost ten kolik je kuzelovy takže je vhodné mlatit z te správně strany
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
- Zdenek Valter
- Zdenek Valter
Když jsem rozebíral Bomey a ruční šéping tak jsem kuželové kolíky ťukal nejdřív z obou stran.
Kolík se pak uvolnil a šel vytlouct na tu širší stranu - někdy to jde i změřit.