Stránka 1 z 2
Ucel pruziny v kinematice turba
Napsal: 3. 9. 2020, 7:37
od Dawe
Zajimal by me vas nazor na duvod pouziti pruzinky pouzite v kinematice ovladani WG zobrazene na fotkach (jsou vytipane z ruznych inzeratu na eBay). Ta pruzinka se nyni objevuje na ruznych turbech, hlavne pri trivalce a ctyrvalce s el. Aktuatorem od Daimler, Nissan/Renault ale i dalsi.
Dik za nazory.
Re: Ucel pruziny v kinematice turba
Napsal: 3. 9. 2020, 7:50
od Modros
Podle mě zamezení vibrace uzavírací klapky a s tím spojené vymlácení tohodle převodu....u biturba bmw je to nejčastější opravy turbodmychadla......klapka začne rachtat a pak upadne
Re: Ucel pruziny v kinematice turba
Napsal: 3. 9. 2020, 7:52
od fmodel
jj přesně tak
Re: Ucel pruziny v kinematice turba
Napsal: 3. 9. 2020, 11:44
od Dawe
Dik. Jeste nejake napady?
Re: Ucel pruziny v kinematice turba
Napsal: 3. 9. 2020, 11:53
od almac
vymezení vůlí
Re: Ucel pruziny v kinematice turba
Napsal: 3. 9. 2020, 11:59
od HellGrip
Dawe píše: ↑3. 9. 2020, 7:37
Zajimal by me vas nazor na duvod pouziti pruzinky pouzite v kinematice ovladani WG zobrazene na fotkach (jsou vytipane z ruznych inzeratu na eBay). Ta pruzinka se nyni objevuje na ruznych turbech, hlavne pri trivalce a ctyrvalce s el. Aktuatorem od Daimler, Nissan/Renault ale i dalsi.
Dik za nazory.
utlm
Re: Ucel pruziny v kinematice turba
Napsal: 3. 9. 2020, 12:34
od tiborius
NECH ŽIJE MOTOR ATMOSFERICKÝ. A OBJEM 3L + aj ja to viem tak že vibrácie
Re: Ucel pruziny v kinematice turba
Napsal: 3. 9. 2020, 1:38
od fmodel
Objem nenahradíš ,a jak by řekly holky průměr a délku taky ne
Re: Ucel pruziny v kinematice turba
Napsal: 3. 9. 2020, 4:25
od atlan
A neboj sa skodovka to este v 1l a 1,4 nema, takze ten pek ny zvuk pri prvom starte vydava rezonujuce tiahlo
Tak bud spruzinka alebo vymedzovacia podlozka pre loziska to vyriesi.
Re: Ucel pruziny v kinematice turba
Napsal: 3. 9. 2020, 5:04
od Dawe
atlan píše: ↑3. 9. 2020, 4:25
A neboj sa skodovka to este v 1l a 1,4 nema...
No to ses moc netrefil
Prestoze obcas nejake auto oturbim a pohraju si s nim, tak moje soucasne osobni auto je 3.8L V6 atmosfera.
Edit: jinak se teda domnivas, ze primarnim ucelem pruzinky je utlum hluku (aka rattling )?
Re: Ucel pruziny v kinematice turba
Napsal: 3. 9. 2020, 5:35
od atlan
Re: Ucel pruziny v kinematice turba
Napsal: 3. 9. 2020, 8:14
od Dawe
atlan> fakt, ze rattling existuje je jasna vec. Beru to jako odpoved ano.
Re: Ucel pruziny v kinematice turba
Napsal: 11. 9. 2020, 9:17
od Dawe
Diky za prispevky, byli jste celkove dost blizko.
Spravna odpoved je nakonec takova, ze je to protiopatreni primarne pro snizeni hluku (redukce opotrebeni je az sekundarni).
Potlacuje se primarne silovy vliv pulzaci vyfukovych plynu, ktere jsou u primovstrikovych trivalcu a taky twinscroll turbin znatelne vyssi amplitudy nez bylo zvykem driv. Duvodem v obou pripadech je separace jednotlivych pulzu ve svodech resp. ve scrolle turbiny a tim potlaceni jejich interferenci.
Mechanicke vibrace jako takove hraji coby buzeni jen podruznou roli.
Re: Ucel pruziny v kinematice turba
Napsal: 11. 9. 2020, 11:38
od atlan
No hlavne to potlacuje ten klepot, ktory zakaznik pocuje a vadimu. Kde a ako vznika je zakaznikovi jedno.
Re: Ucel pruziny v kinematice turba
Napsal: 11. 9. 2020, 1:09
od filla
tak si zakaznik nema koupat auto co ma motor s klepanim jako vlastnot