Stránka 1 z 2

Ucel pruziny v kinematice turba

Napsal: 3. 9. 2020, 7:37
od Dawe
Zajimal by me vas nazor na duvod pouziti pruzinky pouzite v kinematice ovladani WG zobrazene na fotkach (jsou vytipane z ruznych inzeratu na eBay). Ta pruzinka se nyni objevuje na ruznych turbech, hlavne pri trivalce a ctyrvalce s el. Aktuatorem od Daimler, Nissan/Renault ale i dalsi.
Dik za nazory.

Re: Ucel pruziny v kinematice turba

Napsal: 3. 9. 2020, 7:50
od Modros
Podle mě zamezení vibrace uzavírací klapky a s tím spojené vymlácení tohodle převodu....u biturba bmw je to nejčastější opravy turbodmychadla......klapka začne rachtat a pak upadne

Re: Ucel pruziny v kinematice turba

Napsal: 3. 9. 2020, 7:52
od fmodel
jj přesně tak

Re: Ucel pruziny v kinematice turba

Napsal: 3. 9. 2020, 11:44
od Dawe
Dik. Jeste nejake napady?

Re: Ucel pruziny v kinematice turba

Napsal: 3. 9. 2020, 11:53
od almac
vymezení vůlí

Re: Ucel pruziny v kinematice turba

Napsal: 3. 9. 2020, 11:59
od HellGrip
Dawe píše: 3. 9. 2020, 7:37 Zajimal by me vas nazor na duvod pouziti pruzinky pouzite v kinematice ovladani WG zobrazene na fotkach (jsou vytipane z ruznych inzeratu na eBay). Ta pruzinka se nyni objevuje na ruznych turbech, hlavne pri trivalce a ctyrvalce s el. Aktuatorem od Daimler, Nissan/Renault ale i dalsi.
Dik za nazory.
utlm

Re: Ucel pruziny v kinematice turba

Napsal: 3. 9. 2020, 12:34
od tiborius
NECH ŽIJE MOTOR ATMOSFERICKÝ. A OBJEM 3L + aj ja to viem tak že vibrácie

Re: Ucel pruziny v kinematice turba

Napsal: 3. 9. 2020, 1:38
od fmodel
Objem nenahradíš ,a jak by řekly holky průměr a délku taky ne :lol:

Re: Ucel pruziny v kinematice turba

Napsal: 3. 9. 2020, 4:25
od atlan
A neboj sa skodovka to este v 1l a 1,4 nema, takze ten pek ny zvuk pri prvom starte vydava rezonujuce tiahlo :D
Tak bud spruzinka alebo vymedzovacia podlozka pre loziska to vyriesi.

Re: Ucel pruziny v kinematice turba

Napsal: 3. 9. 2020, 5:04
od Dawe
atlan píše: 3. 9. 2020, 4:25 A neboj sa skodovka to este v 1l a 1,4 nema...
No to ses moc netrefil :D
Prestoze obcas nejake auto oturbim a pohraju si s nim, tak moje soucasne osobni auto je 3.8L V6 atmosfera. :wink:

Edit: jinak se teda domnivas, ze primarnim ucelem pruzinky je utlum hluku (aka rattling )?

Re: Ucel pruziny v kinematice turba

Napsal: 3. 9. 2020, 5:35
od atlan

Re: Ucel pruziny v kinematice turba

Napsal: 3. 9. 2020, 8:14
od Dawe
atlan> fakt, ze rattling existuje je jasna vec. Beru to jako odpoved ano. :)

Re: Ucel pruziny v kinematice turba

Napsal: 11. 9. 2020, 9:17
od Dawe
Diky za prispevky, byli jste celkove dost blizko.
Spravna odpoved je nakonec takova, ze je to protiopatreni primarne pro snizeni hluku (redukce opotrebeni je az sekundarni).
Potlacuje se primarne silovy vliv pulzaci vyfukovych plynu, ktere jsou u primovstrikovych trivalcu a taky twinscroll turbin znatelne vyssi amplitudy nez bylo zvykem driv. Duvodem v obou pripadech je separace jednotlivych pulzu ve svodech resp. ve scrolle turbiny a tim potlaceni jejich interferenci.
Mechanicke vibrace jako takove hraji coby buzeni jen podruznou roli.

Re: Ucel pruziny v kinematice turba

Napsal: 11. 9. 2020, 11:38
od atlan
No hlavne to potlacuje ten klepot, ktory zakaznik pocuje a vadimu. Kde a ako vznika je zakaznikovi jedno.

Re: Ucel pruziny v kinematice turba

Napsal: 11. 9. 2020, 1:09
od filla
tak si zakaznik nema koupat auto co ma motor s klepanim jako vlastnot