Soustruh Svoboda JSO - výroba krytu převodových kol výroba štítku
Dobrý den
Na soustruhu Svoboda JSO mi chyběl kryt ozubených převodových kol. Díky ochotě majitele stejného soustruhu, na kterém se původní kryt i s tabulkou pro řezání závitů dochoval ,
a který mi fotky krytu a tabulky i s rozměry poslal, jsem si mohl kryt i štítek vyrobit.
Pro zajímavost a případnou inspiraci všem, kterým kryt chybí a chtěli by ho vyrábět zde přikládám nějaké momentky z výroby krytu i mosazného štítku s tabulkou pro řezání závitů. U staršího modelu byl tento štítek umístěn na zadní noze soustruhu. Zdravím Štěpán
Na soustruhu Svoboda JSO mi chyběl kryt ozubených převodových kol. Díky ochotě majitele stejného soustruhu, na kterém se původní kryt i s tabulkou pro řezání závitů dochoval ,
a který mi fotky krytu a tabulky i s rozměry poslal, jsem si mohl kryt i štítek vyrobit.
Pro zajímavost a případnou inspiraci všem, kterým kryt chybí a chtěli by ho vyrábět zde přikládám nějaké momentky z výroby krytu i mosazného štítku s tabulkou pro řezání závitů. U staršího modelu byl tento štítek umístěn na zadní noze soustruhu. Zdravím Štěpán
Je to krásný když to člověk dělá pro zábavu.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Příspěvky: 1227
- Registrován: 21. 11. 2017, 9:16
Paráda! 
Z jakého to je materiálu a jakou metodou svařování? TIG?

Z jakého to je materiálu a jakou metodou svařování? TIG?
Dobrý den Jsem rád, že se Vám ten dekl líbí , mně se taky líbil a tak jsem si ho vyrobil , protože šance, že ho někde najdu na prodej není velká. Originální kryt je litinový odlitek cca 3mm silný.
Chtěl jsem si ho původně nechat odlít ale nakonec jsem ho z lenosti abych nemusel vyrábět model , vyrobil z 3mm ocelového plechu. Díly jsou posvařované ceočkem a zabroušené a tuhost krytu je dostačující. Na krytu jsem dělal po chvílích ,ostatně jako na dalších dílech z toho soustruhu, který mám teď rozebraný , tak, že Vám nemohu přesně říct kolik na to padlo hodin ale nebylo to nic hrozného. Nejpracnější byla příprava tabulky pro výrobu štítku a laborace s délkou osvitu a louhovou vývojkou.
Na soustruhu mi ještě chyběla originální "krabice" s přepinačem chodu motoru. Díky ochotě i zdejších majitelů těchto soustruhů , ještě jednou všem moc děkuji, se mi nakonec podařilo sehnat fotky te správné "krabice". Výrobce soustruhů totiž nbeustále inovoval a krabice v průběhu let měnila místo i způsob uchycení. Držák s "krabicí" je přišroubován k loži dvěma šrouby W 1/4 a šrouby W 1/4 slouží také k přitažení krytu kool k vřeteníku.
Jako inspiraci pro případné zájemce o výrobu přikládám pár momentek z výroby.
Zdravím Štěpán
Chtěl jsem si ho původně nechat odlít ale nakonec jsem ho z lenosti abych nemusel vyrábět model , vyrobil z 3mm ocelového plechu. Díly jsou posvařované ceočkem a zabroušené a tuhost krytu je dostačující. Na krytu jsem dělal po chvílích ,ostatně jako na dalších dílech z toho soustruhu, který mám teď rozebraný , tak, že Vám nemohu přesně říct kolik na to padlo hodin ale nebylo to nic hrozného. Nejpracnější byla příprava tabulky pro výrobu štítku a laborace s délkou osvitu a louhovou vývojkou.
Na soustruhu mi ještě chyběla originální "krabice" s přepinačem chodu motoru. Díky ochotě i zdejších majitelů těchto soustruhů , ještě jednou všem moc děkuji, se mi nakonec podařilo sehnat fotky te správné "krabice". Výrobce soustruhů totiž nbeustále inovoval a krabice v průběhu let měnila místo i způsob uchycení. Držák s "krabicí" je přišroubován k loži dvěma šrouby W 1/4 a šrouby W 1/4 slouží také k přitažení krytu kool k vřeteníku.
Jako inspiraci pro případné zájemce o výrobu přikládám pár momentek z výroby.
Zdravím Štěpán
Taky se oholit a vzít si čistou košili.

Ale vážně. Jeden můj učitel co pamatoval ještě první republiku mi tvrdil že neexistovalo přijít do dílny jako čuně. Řemeslník byl pan někdo a podle toho taky musel vypadat. Docela rád bych se do takové dílny kouknul.
Jinak musím taky // rád // pochválit. Dotáhnout i detaily byť velmi pracné ... Mám co dohánět.