Stránka 1 z 3
soustužení - cyklo
Napsal: 15. 11. 2020, 8:41
od zdeněk-k
Potřeboval bych vyrobit osu do zadního náboje na jízdní kolo. 2ks
Osa je dutá s dírou 5.4mm o venkovním proměru 10mm a v délce 40mm závit M10x1. Délku osy potřebuji 200mm
Re: soustužení - cyklo
Napsal: 18. 11. 2020, 9:13
od Ferda
Ahoj,
Do toho asi nikdo nepůjde. To je voživot. Za komančů by se tě dobrý soustružník zeptal na co to je, a vyhodil Tě. Za mlada jsem taky potřeboval díly na kolo-vyrazil mne šlušně a vysvětlil mi to. Zde nešetři kup originál SHIMANO a popřípadě jen zkracuj, a hezky chlaďit. Často na kole přemýšlím z čeho to ten SHIMANO dělá. Jezdím horáka v těžkom terénu cca 28 let 60.000 km najeto -veterán snažím se to udržet v originálu. Jednu dutou osu jsem již měnil ale kliky šaltry brzdy Včka náboje přední zadní v originálu osazení XT starý dobrý!
Samo že spotřebák měním řetěž, placky a kolečko.
Neštři zde opravdu Nee!
Je problém jesli se tvůj požadavek nedá sehnat. Samo že ještě zadní by šla to by jsi mohl ustát, ale předni? To není vzít kus železa nebo trubičky. To je podle mne cyklická ůnava. To se musí udělat s rozumem a jistotou.
Re: soustužení - cyklo
Napsal: 19. 11. 2020, 8:54
od zdeněk-k
Tuhle osu bych rád koupil ale kde? hledal jsem různě ale nenašel i ebay sklamal
je problém že je to osa na fatbike a nato něco koupit není jen tak.
Tak skouším poslední možnost a to výroba.
Re: soustužení - cyklo
Napsal: 20. 11. 2020, 4:44
od robokop
Asi vim kde koupit polotovar ktery by mohl byt i ze zajimaveho materialu a jiz predvrtany a tlustosteny, takze dost masa na obrabeni z venku. I tak to nebude nic lacineho.
Re: soustužení - cyklo
Napsal: 20. 11. 2020, 5:57
od shaolin
Keď to vyrobili, tak musí existovať náhrada. Oslov nejaký dobrý bike shop a oni ti to zoženú. A cenu nerieš, nemá to význam.
Každopádne keď sa to nepodarí zohnať, je lepšie kúpiť celý nový náboj a prepliesť výplet v kolese. Každopádne ber kvalitnú značku, na tom sa neoplatí šetriť.
A nakoniec keď to chceš silou mocou vyrábať, tak to nerob aspoň s tou vnútornou dierou.
Re: soustužení - cyklo
Napsal: 20. 11. 2020, 8:52
od RaS
robokop píše: ↑20. 11. 2020, 4:44
Asi vim kde koupit polotovar ktery by mohl byt i ze zajimaveho materialu a jiz predvrtany a tlustosteny, takze dost masa na obrabeni z venku. I tak to nebude nic lacineho.
A z ceho ten dokonalej polotovar bude ze bude tak drahej? Resp proc by nemohl pouzit nejakou beznou kulatinu napr tridy 16 a udelat to z toho a zuslechtit.. jasne ze to nebude delat z 11523 z Kondora, ale nechapu co by teda mel pouzit za polotovar?
Re: soustužení - cyklo
Napsal: 20. 11. 2020, 9:06
od tumlik
Ferda píše: ↑18. 11. 2020, 9:13
Často na kole přemýšlím z čeho to ten SHIMANO dělá.
švára studoval s mladým shimanem na fakultě, můžu se ho zeptat jestli by mladej nepustil know how, byli docela kamarádi
jaký je důvod toho otvoru? honba za gramáží a nebo nějaký bližší účel
Re: soustužení - cyklo
Napsal: 20. 11. 2020, 9:23
od testone
tou dírou je prostrčený šroub M4 (M5??? , možná nějaký UNF ??, neměřil jsem to) kterým se to celý upíná do vidlice, tzv rychloupínák
z hlediska pevnosti v ohybu nemá ta díra téměř žádný vliv
taky v tom nevidím až takovou kosmickou vědu
slušnej materiál, zušlechtit a je to
Re: soustužení - cyklo
Napsal: 20. 11. 2020, 10:03
od filla
sroub z napravy bude azaz, nejslabsi clanek je stejne ten stredovy sroub, proto maji trial kola matice
Re: soustužení - cyklo
Napsal: 20. 11. 2020, 11:19
od matej
Ja by som v tom žiadnu raketovú vedu nehľadal a osobne by som si to v prípade nedostupnosti dielu s kľudom v duši vyrobil z ocele 15230.6. Podľa mňa má dostatočnú pevnosť aj odolnosť voči únave na daný účel, takisto v dostupnosti a cene nevidím problém. Pri opracovaní by som sa zameral na kvalitu povrchu bez vrubov, nakoľko prípadne trhliny sa začínajú inicializovať prevažne z povrchu materiálu.
Re: soustužení - cyklo
Napsal: 20. 11. 2020, 11:48
od Mi_los1
matej píše: ↑20. 11. 2020, 11:19
Ja by som v tom žiadnu raketovú vedu nehľadal a osobne by som si to v prípade nedostupnosti dielu s kľudom v duši vyrobil z ocele 15230.6. Podľa mňa má dostatočnú pevnosť aj odolnosť voči únave na daný účel, takisto v dostupnosti a cene nevidím problém. Pri opracovaní by som sa zameral na kvalitu povrchu bez vrubov, nakoľko prípadne trhliny sa začínajú inicializovať prevažne z povrchu materiálu.
A jak by jsi to vrtal? Materiál, co jsi vybral super, i to, co jsi psal dál, ale problém je, že to prostě klasicky nevyvrtáš a vrták ti vyleze doslova bokem.
Bez dělového poháněného vrtáku ani náhodou!
Milan
Re: soustužení - cyklo
Napsal: 20. 11. 2020, 12:11
od filla
Mi_los1 píše: ↑20. 11. 2020, 11:48
matej píše: ↑20. 11. 2020, 11:19
Ja by som v tom žiadnu raketovú vedu nehľadal a osobne by som si to v prípade nedostupnosti dielu s kľudom v duši vyrobil z ocele 15230.6. Podľa mňa má dostatočnú pevnosť aj odolnosť voči únave na daný účel, takisto v dostupnosti a cene nevidím problém. Pri opracovaní by som sa zameral na kvalitu povrchu bez vrubov, nakoľko prípadne trhliny sa začínajú inicializovať prevažne z povrchu materiálu.
A jak by jsi to vrtal? Materiál, co jsi vybral super, i to, co jsi psal dál, ale problém je, že to prostě klasicky nevyvrtáš a vrták ti vyleze doslova bokem.
Bez dělového poháněného vrtáku ani náhodou!
Milan
jdi ty brepto

Re: soustužení - cyklo
Napsal: 20. 11. 2020, 1:19
od matej
Mi_los1 píše: ↑20. 11. 2020, 11:48
A jak by jsi to vrtal? Materiál, co jsi vybral super, i to, co jsi psal dál, ale problém je, že to prostě klasicky nevyvrtáš a vrták ti vyleze doslova bokem.
Bez dělového poháněného vrtáku ani náhodou!
Milan
Zvolil by som si jednu z nasledujúcich možností: (ktoré dokážem zrealizovať vo vlastnej réžií bez nákupu nového náradia)
1. Vŕtal by som z oboch strán do 1/2, postupne so stúpajúcou hĺbkou, meniť dĺžku nástroja s kvalitnou geometriou ostria (s nejakým minimálnym vrubom v strede by som v kľude žil

)
2. Najskôr by som to prevŕtal durch a následne opracoval povrch
3. Vzdám sa rýchloupínania

Re: soustužení - cyklo
Napsal: 20. 11. 2020, 2:19
od milan584
RaS píše: ↑20. 11. 2020, 8:52
robokop píše: ↑20. 11. 2020, 4:44
Asi vim kde koupit polotovar ktery by mohl byt i ze zajimaveho materialu a jiz predvrtany a tlustosteny, takze dost masa na obrabeni z venku. I tak to nebude nic lacineho.
A z ceho ten dokonalej polotovar bude ze bude tak drahej? Resp proc by nemohl pouzit nejakou beznou kulatinu napr tridy 16 a udelat to z toho a zuslechtit.. jasne ze to nebude delat z 11523 z Kondora, ale nechapu co by teda mel pouzit za polotovar?
Na originálu jsou závity naválcovaný - a můžete hádat proč - a co to asi tak bude dělat když nebudou.
Protože tyhle osy se všelijak fušovaly už za komančů a obvykle to pak mívalo vždy stejný únavový

průběh (třeba po půl roce).
Re: soustužení - cyklo
Napsal: 20. 11. 2020, 2:28
od kenybz
tak tak milane no brách když si za socíků našetřil na favorit speciál tak mu ta hřídelka taky praskla...ve fabrice to žádný soustružník nechtěl dělat protože ten závit tam byl ještě do kuželu...no a pak mu to někdo udělal myslím franta ze střediska 102 to byl machr jenže když se to vysoustruží tak je to jeden vrub vedle druhého i když to vyleštíš podle mě je ten polotovar výkovek jo a vždycky to prasklo na konci závitu