Stránka 1 z 2
Čerpadlo
Napsal: 31. 12. 2009, 1:27
od lubos
stavím si takové zařízení na čištění hlav do tiskárny a potřeboval bych nějaké čerpadlo které by bylo odolné proti chemiáliím a mělo rozumný tlak.
Napsal: 31. 12. 2009, 1:34
od Mad_BOXs
Doporučuji čerpadlo z auta (štříkačka), vydrží chemii a dá slušný tlak. Boris určitě nejaký v ponku najde.
Napsal: 1. 1. 2010, 10:56
od RadekCX
jesti myslis palivovou pumpu tak plati urcite ze da slusny tlak (nektera podle konstrukce), ale chemii bych netvrdil - palivo proteka primo motorem kolem rotoru a dale pres kolektor s uhlikama
Napsal: 1. 1. 2010, 11:06
od cncp100
Jaký myslíte že dává cca tlak?? Ať jsem chytřejší.
Napsal: 1. 1. 2010, 11:12
od lubos
To nevím ale docela dost, zkusím se na to mrknout . Otázka je jestli v práci něco najdu protože bud to chodí a odjede nebo nechodí a kupuje se nové. Jako první sem použil normální membránové čerpadlo s komutátorovým motorem na 12 V ( stejné jako je pro doplnování inkoustu v tiskárně) to chodilo chvíli protože čistící roztok naleptal membránu a bylo po něm. Zkoušel sem i čerpadlo do akvárka ale bída skoro žádný tlak.
Napsal: 1. 1. 2010, 11:28
od Mad_BOXs
RadekCX píše:jesti myslis palivovou pumpu tak plati urcite ze da slusny tlak (nektera podle konstrukce), ale chemii bych netvrdil - palivo proteka primo motorem kolem rotoru a dale pres kolektor s uhlikama
Myslím si, že by to mělo vydržet, když se podíváš na agresivitu dnešních benzínů a jejich aditiv...Když naleju čistý technický benzín do kelímku od jogurtu, tak se nic neděje, ale zkus to s naturalem, do 1 minuty je to rozteklý po stole.
Napsal: 1. 1. 2010, 12:18
od cncp100
ještě mě napadá čerpadlo do odstříkovačů ze Škody 120. Bylo zubové (mosazné zuby) a tělo z takového tvelmi vrdého plastu.
Napsal: 1. 1. 2010, 12:59
od robokop
kdysi jsem to zkousel ale myslim ze strasne topilo a nedalo se to provozovat trvale mozna snizit napeti
ale ze stejneho duvodu by mohlo dochazet i k rychlemu opotrebeni
precijenom je to na semotamo ostriknuti okna
Napsal: 1. 1. 2010, 1:04
od RadekCX
cncp100 píše:Jaký myslíte že dává cca tlak?? Ať jsem chytřejší.
nektere davaji tlak az 8-10 atm
jsou ruzne typy - ty s nejvyssim tlakem jsou tusim klasicke pistkove s vackou
Napsal: 1. 1. 2010, 1:07
od RadekCX
Mad_BOXs píše:RadekCX píše:jesti myslis palivovou pumpu tak plati urcite ze da slusny tlak (nektera podle konstrukce), ale chemii bych netvrdil - palivo proteka primo motorem kolem rotoru a dale pres kolektor s uhlikama
Myslím si, že by to mělo vydržet, když se podíváš na agresivitu dnešních benzínů a jejich aditiv...Když naleju čistý technický benzín do kelímku od jogurtu, tak se nic neděje, ale zkus to s naturalem, do 1 minuty je to rozteklý po stole.
no zkusit to muze
nicmene jeste jednu vec - je treba zajistit aby to cerpadlo bylo stale zalite - jiskrici uhliky ve smesi vzduchu a nejake horlaviny jsou v celku jasna prukazka na pozar
v te autonadrzi je to udelane tak, ze tam vzdy zustane benzin/nafta
Napsal: 1. 1. 2010, 4:57
od Mad_BOXs
RadekCX píše:
nicmene jeste jednu vec - je treba zajistit aby to cerpadlo bylo stale zalite - jiskrici uhliky ve smesi vzduchu a nejake horlaviny jsou v celku jasna prukazka na pozar
v te autonadrzi je to udelane tak, ze tam vzdy zustane benzin/nafta
To není pravda, taky jsem se divil, že to neblafne, ale párkrát se mi stalo, že jsem dojížděl nádrž a krásně bylo slyšet čerpadlo, jak nasává vzduch. Rozjede se do otáček - je bez tekutiny. Konzultoval jsem to s jedním expertem na výbušná prostředí. A ten mi to vysvětlil celkem jednoduše. Směs, aby se zažehnula potřebuje své specifické poměry. A to v nádrži nenastane, jelikož je plná výparů benzinových par a jen minimální množství kyslíku, ty páry ten kyslík vytlačí.
Ve starých škodovkách se rozsvědcení žluté kontrolky min. paliva, taky spínalo jednoduchým spínačem v plovákovém mechanizmu. ( běžec potenciometru se přesunul na pevný kontakt a tím se sepnul okruh kontrolky - napřímo )To celé umístěno v horní části nádrže, ve výparech.
Samozřejmě, pokud by se jednalo o hořlavou kapalinu v běžném prostředí ( ne v nádrži ) tak by to mohlo něco udělat. Ještě v dobách kdy se jezdilo na PB a čerpalo se z lahví, tak jsme používali také čerpadlo ze stříkačky A ŽÁDNÝ PROBLÉM NENASTAL. Možná, že jsme měli štěstí, ale toho LPG jsme přečerpali opravdu hoodně.
Napsal: 1. 1. 2010, 6:33
od RadekCX
ver tomu ze tam to palivo zustane - protoze to palivo ten motor take chladi a maze
ty motory jsou docela mackove - radove 600vka a vic a myslim, ze jsi modelar tak vic ze bez chlazeni to nema dlouheho zivota
to ze se odlehci kdyz chyta bubliny je mozne - to cerpadlo je umistene jeste v takovem hrnci ktery je uzavren takze do styku s tim co je v samotne nadrzi neprijde
to ze pomer par a kysliku musi byt dodrzen je pravda, ale nikdo mi nemuze zabranit zapomenout treba zavrit nadrz vickem a pak by k tomu mohlo klidne dojit, ze se dostatecne zredi - u meho auta neni ani zadna klapka, kterou musis odstrcit hubici cerpadla
Napsal: 1. 1. 2010, 7:38
od Mad_BOXs
Nemáš pravdu, není to u každého auta stejný. Například toto:
http://obchod.autokelly.cz/imageview.as ... 464070.jpg
je čerpadlo Bosch z francouze a není umístěno v nádrži, ale je zavěšeno pod autem a do nádrže vede hadice, pak je filtr a už potom to fičí do lišty. A věř tomu, že hodněkrát jelo nasucho. Však to taky moc dlouho navydrželo.
Není auto jako auto.
Napsal: 1. 1. 2010, 11:34
od cncp100
robokop píše:kdysi jsem to zkousel ale myslim ze strasne topilo a nedalo se to provozovat trvale mozna snizit napeti
ale ze stejneho duvodu by mohlo dochazet i k rychlemu opotrebeni
precijenom je to na semotamo ostriknuti okna
To čerpadlo přeci nepojede pořád. Je to jen na čištění.
Pár minut??
Napsal: 3. 1. 2010, 11:25
od lubos
právě že to pojede dost dlouho jedná se o záchranu ucpaných hlav do tiskárny a tak to chci nechat běžet několik dní