21. 12. 2021, 8:15
Bez vody to nejde.Překupníci myjou tím nejlevnějším,co je..Samozřejmě to sežere barvu (to vidíte v mnoha inzerátech,zelená mašina místy do růžova,jak vylézá z pod barvy kyt),ale to je netrápí- buďto to prodají tak,nebo napatlají vše včetně koleček barvou.Dřív býval Alkon,to myje výborně-prášek,který se rozmíchá ve vodě,ale netuším,jestli se dneska ještě sežene.Já jsem dneska myl elektrorozváděč Čističem motorů(autokelly).Je to už osvědčené,ale chce to:použít rozprašovač-takovej ten ruční a naředit-třetinu až polovinu vody.Po nastříkání na mašinu rychle vykartáčovat silonovým kartáčem a štětkou na lahve a do půl minuty po aplikaci opláchnout vodou.Když je teplo,tak ještě mnohem rychleji,jinak to žere barvu.(vrchní docela drží,ale základovka a červený kyt jde už když zahlédne odmašťovač.Když se to umyje teplou vodou,docela rychle to osychá.Vodou myslím jen tak,z konvičky, popř. mírný tlak z vodovodu. Jak to vezmete tlakem,dostane se voda všude, kde není třeba wapku (když už,tak parní-bere to i s barvou a pěkně to po ní osychá) používají jen překupníci-anebo v generálkách,kde se stejně všechno rozebírá. Samozřejmě všude,kde to nateče do vedení je potřeba vodu vytěsnit-promazat,aby olej vytlačil vodu,nebo nastříkat wd.To většinou jde,ale bacha na filcové stírátka a takové ty věci,ty se ošetřit nedají,odmašťovač a hlavně vodu z nich nikdo nedostane,ty je potřeba po umytí vodou vyhodit-stejně bývají už v cíli.Nic jiného,co se neoplachuje vodou a funguje aspoň z poloviny tak dobře jako tohle neznám.Taky dobře myje Servošampon,je méně agresivní,nežere barvu,ale zase si neporadí s vrstvou špon v zaschlém oleji.
Jinak,bez vody natural- špínu žere obstojně(ani dobře,ani rychle,ale je to nejlevnější . Jenže to děsně smrdí,tak to jde jen venku.V každém případě to chce kartáč a pak buď (opláchnout čistým anebo otřít hadrem. Umyje,ale nevyčistí. Isopropyl a pod. zakazovali už kdysi výrobci strojů v návodech.
Naposledy upravil(a)
david.1 dne 21. 12. 2021, 10:10, celkem upraveno 1 x.