Stránka 1 z 4

Rotační matice

Napsal: 14. 2. 2010, 6:59
od AcemanLB
Ahoj, chtěl jsem se zeptat zda máte někdo nákres jak správně vyřešit rotační matici, včetně pozdější výměny a správného zajištění. Jak a jaká ložiska použít atd..

Napsal: 14. 2. 2010, 8:26
od Martinhora
Zdaleka nevim, jestli je to správně, ale ja to mam udělaný takhle. Ložiska jsou tam 7206, matky M30x1.5.

Napsal: 14. 2. 2010, 8:34
od ivčo
taky nevím jestli je to správně, ale už to jezdí dost dlouho, na všech osách...

Napsal: 14. 2. 2010, 9:19
od Mad_BOXs
sakra, to už je tak dlouho? co to funguje bez problémů? :lol:

Napsal: 14. 2. 2010, 9:38
od AcemanLB
Ok díky za tipy. Až to budu mít funkční tak se taky přidám s výsledkem.

Napsal: 18. 2. 2010, 1:38
od AcemanLB
Takže co se týče mých výrobních možností tak vítězí varianta 1. Jen bych měl pár dotazů. Stačila by na konci jedna matice na zajištění? Z čeho nejlépe a nejmíň pracně udělat tu vložku pro matici. Ideální by byl nějaký polotovar. Napadá vás něco? Šroub má průměr 28 mm a rotační matice bude mít ten menší průměr tak okolo 32 mm.

Napsal: 18. 2. 2010, 3:03
od Martinhora
Když jsem tam měl na zkoušku jednu matici, tak se povolovala. Tou první si uděláš předpětí na ložiskách a tou druhou ji zajistíš. Možná kdyby se ta první provrtala a dal se tam červík na zajištění (ale není to moc elegantní a stejně bych tomu nevěřil). Tu vložku pro matici jsem dělal z plnýho duralu - zas tak pracný to není. Silnostěnou duralovou trubku neseženeš a i kdyby tak za tu dobu co budeš jezdit a obvolávat to máš třikrát hotový. Závit jsem řezal na soustruhu je to otázka půl hodiny (i s nastavením převodů). 8)

Napsal: 18. 2. 2010, 8:25
od RaS
Martinhora píše:Když jsem tam měl na zkoušku jednu matici, tak se povolovala. Tou první si uděláš předpětí na ložiskách a tou druhou ji zajistíš. Možná kdyby se ta první provrtala a dal se tam červík na zajištění (ale není to moc elegantní a stejně bych tomu nevěřil). Tu vložku pro matici jsem dělal z plnýho duralu - zas tak pracný to není. Silnostěnou duralovou trubku neseženeš a i kdyby tak za tu dobu co budeš jezdit a obvolávat to máš třikrát hotový. Závit jsem řezal na soustruhu je to otázka půl hodiny (i s nastavením převodů). 8)
provrtani matice a zajisteni cervikem nedoporucuju...mam tak udelane vreteno ktere je predelane z Tosacke delicky kde je to prave takto reseno (samozrejme Tos nepocital s takovym pouzitim a s takovymi otackami) a proste to nefunguje povoluje se to a hrozi kolize..

Napsal: 18. 2. 2010, 10:54
od ledvinap
Kdyz uz odlevanou matici, nestacilo by pouzit jen obycejnou trubku? Zvenku ji srovnat na soustruhu, vnitrek jen zdrsnit, presnost te netrapi. Pak jen vymyslet, jak to vycentrovat na sroub a primo do ni odlevat GS super. Klidne udelat matici mezi loziskama. A zvenku jen remenici a matky.

Napsal: 19. 2. 2010, 6:38
od AcemanLB
Stačilo, mám to momentálně ještě jednodušeji viz: http://www.c-n-c.cz/viewtopic.php?t=3153&highlight= ,ale chtěl jsem to udělat už tak jak to má být.

Napsal: 24. 2. 2010, 7:56
od AcemanLB
Takže půjdu jednodušší cestou. Chtěl bych to udělat tak jak to je na přiloženém obrázku jen s tím, že motor je otočen o 180°, Na stávající matici kterou mám v provozu mám použitá obyčejná jednořadá ložiska. Na nové bych chtěl použít ty ložiska s kosoúhlým stykem, jen nevím jak to druhé zajistit a stáhnout proti prvnímu, napadlo mě použít lepidlo Loctide 641 na rozebíratelné spoje. Přijde mi to jednodušší něž vyřezávat do odlévané matice závit, nehledě na to, že stejně nemám tak velký očka na závity. Máte s tím někdo zkušenosti?

Napsal: 24. 2. 2010, 9:40
od ivčo
použij dvouřadé s kosoúhlým stykem a budeš v klidu
Na tom mojem obrázku co je výše to není vidět ale mám to taky tak

Napsal: 24. 2. 2010, 10:39
od AcemanLB
Mám to chápat tak že pokud použiju dvouřadé tak nepotřebuju dvě proti sobě, bude stačit teda jedno ložisko?

Napsal: 25. 2. 2010, 12:02
od AcemanLB
Tak jsem nakonec objednal 2 ložiska 7207 tak uvidím jak se s tím poperu. Zítra bych se měl dostat na soustruh tak uvidím.

Re: Rotační matice

Napsal: 8. 1. 2011, 6:32
od AcemanLB
Ahoj lidi, řeším potřeboval bych pomoct s nastavením posuvu u rotační matice. dneska jsem poprvé zkusil dojet na X = 2200 a ejhle po změření je tam o 4 mm méně, tudíž 2196. Poradil by někdo jak se dopočítat správného nastavení? Nechce se mi měnit nastavení a pak to testovat. Raději bych to nejdřív spočítal. Teda jestli to jde.