zverodoktor píše: ↑5. 7. 2025, 12:13
...........Ale skúsim stiahnuť návod k EzCAD, na pochopenie princípov bude isto užitočný.
Aký výkonný laser máš ty?
..........ale mne ako začiatočníkovi už len informácia o približnom rozsahu aspoň základných nastavení pomôže úplne netápať.
Ďakujem za ochotu a teším sa na tabuľku
.... tak já mám klasický čínský fiber 50W, který jsem doplnil o DRO na osu, páč jsem línej furt něco odměřovat, takhle to je pohodlný, pokud bych šel ještě do jinýho už bych chtěl asi tu osu řízenou, myslím, že to tam jde i nějak v tom softu nastavit abys s tím nemusel kroutit ručně
k tomu Icaru toho teda moc není, pokud máš ten manuál klidně mi jej pošli mrknu na to, asi před rokem jsem se s jedním pánem o podobným softu bavili, byl to nějaký karapi, nebo tak nějak, každopádně co mně postnul tak to vycházelo víceméně z toho ezcadu, akorát co vím, tak tam byly vytažený do uživatelského pole defaultně ty hodnoty průniku, izolace a spojení což je v Ezc schovaný, ale funkčně to bylo stejné, i se tam nastavovaly paramety jednotlivých hladin, co mi chybělo bylo pálení v množství na označených položkách, byly tam jen loopy těch hladin, ale možná to bylo jen někde skryté.
S tímhle jsem totiž dost laboroval protože jsem nebyl schopný dosáhnout zvlášť u prořezu nějakého rozumného výsledku, tak jsem si s tím hrál a zjistil, že jednotlivá hladina x-dílů (usazených v group) v počtu dejme tomu 100průchodů (loop) dá jiný výsledek, než hladina x-dílů (usazených v group) v počtu stejném 100průchodů ovšem v opakováních základních.
Uvedu příklad na těch štítcích: jiný výsledek proříznutí bude v prvním případě kdy zadám 4 otvory(samozřejmě o správném průměru a nadefinované v ploše nad obrazcem) hodím je do group a pálím v opakování 100x on bude pálit celý group hezky tak jak jsou seřazený ty otvory po sobě, ale vždy v jednom průchodě všechny 4 otvory po sobě a tak dokolečka až to udělá 100x, kdežto v případě nadefinování 100 opakování (loop) řízne vždy 100x postupně každé kolečko

časově je to stejné, ale výsledek je prostě jiný, mnohem lepší, můžu tak snížit počet průchodů a tím to významně zrychlit
u nerezu nebo i nástrojů kde nechci měnit tu strukturu kovu, broušený věci atp. tak používám černý popis, rukou to neucítíš, ale čím je ta plocha lesklejší tím líp to jde vidět tam dělám 300mm.s/20%/30khz s 0,005hatch na 1 průchod s konturou, to bude spíš pro tebe, jak z toho začne lítat matroš a odpařovat se, tak je tam narušený ten povrch a je to spíš gravírování ale někdy to není prostě žádoucí ale jak říkám, mám 50w, ty budeš mít jiné nastavení a není to jenom o tom že si hodnoty snížím nebo zvýším v nějakém poměru vůči tomu 50W
jestli ti jde o jemné popisy, tak si v tom prgm vybírej single line fonty, které nemusíš hatchovat, protože všechny co nejsou single line tak musíš, pokud to neuděláš, tak on ti to tam jako napálí, ale bude to stejné jak to co jsem psal už v prvním příspěvku, kde on tu čáru, písmo, tvar atp, bere jen jako obrys pro další práci, případně umístění atp. Opět uvedu příklad, mám text: Máma má maso a chci jej černě na hliníkový barvený štítek 50x50, nakreslím 50x50 obecný tvar, ten tex vyhatchuju a vycentruju spolu s tím tvarem, pak jej izoluji do toho tvaru 50x50 a znovu celý výsledek vyhatchuji, bude mně svítit bílý text v černém poli 50x50, to co je černé jde pryč a výsledek je černý text, samozřejmě pokud chci na černou tabulku napálit text tím že odpařím barvu tak jen vyhatchuji ten text a je to

, píšu ten blbý příklad proto, abych vysvětlil, že ten program prvotně neví co máš v plánu a proto jsou tam ty tvary a fonty obecně, on to tam samo nějak napálí, ale pokud chceš kvalitu tak se tomu musíš pověnovat, jinak bude vypadat napálený obrázek jpg zkonvertovaný do vektoru a jinak přímo nakreslený vektor, věřím tomu, že v tom tvém programu to bude obdobné
U toho písma je to pak obzvlášť viditelné, při hatchování ty hatche jednak automaticky v každém průchodu střídám a měním jim směr, pokud totiž je ten hatch pořád stejný navíc ve smyčce, tak čím je "hrubější" tím víc tam vidíš tu nedokonalost a on jen pojede po stejných drahách, jako když obrázek vymalováváš pastelkou a pak si to pootočíš a čmrkáš a čmrkáš

, pokud se střídá typ a mění se úhel tak každým dalším průchodem jede po jiné dráze a ten výsledek je "plnější" píšu to proto, že na webu je spousta zaručených návodů jak na písmo se používá výhradně soustředný hatch a přitom je to pičovina
klidně sem pak hoď screen té pracovní plochy toho softu, můžem to prodiskutovat