Stránka 1 z 3

kolejničky a kolejová kola

Napsal: 7. 6. 2010, 11:46
od magi
Sháním vyřazené kolejnice a kolejová kola z úzkorozchodné dráhy od vyřazeného katru nebo z lomu, popř. z mostového jeřábu. Kolejnic potřebuji asi 60m, kola 4ks a jejich průměr ne menší než 200mm. Netušíte jestli by nekde něco takového nebylo? Potřebujeme to na stavbu zařízení na fotce.

Napsal: 7. 6. 2010, 11:51
od robokop
www.starestroje.cz
Michal Bednar s tim dost obchoduje, mohl by vedet

Napsal: 7. 6. 2010, 12:59
od prochaska
Zkušebna hydrodynamických vlastností ponorek?

Polygon pro výcvik podvodních demoličních jednotek?

Měřicí základna pro kalibraci torpéd?

Napsal: 7. 6. 2010, 1:17
od magi
Kdyby jsi mě znal, tak by jsi věděl že krom jiného pracuju na čističce, takže co třeba mostový shrabovák plovoucího a sedimentujícího kalu?

Napsal: 7. 6. 2010, 2:05
od prochaska
Já to tušil, ale přesto jsem v skrytu duše doufal v trochu té romantiky :-)

Napsal: 8. 6. 2010, 11:47
od magi
Do tehle špíny pustit torpédo, tak nepojede - zalepí se mu šroub. :lol:

Napsal: 8. 6. 2010, 6:52
od .xxx.
asi bych se obratil na nejake zeleznicni stavitelstvi a chtel bych vyrazene kolejnice /nebo si najdi starou vyrazenou trat nekde v lese

Napsal: 9. 6. 2010, 7:52
od Mayb
mozna bych o necem vedel... zitra mi jeden kamos zjisti, jestli by neco nebylo. ale jen ty kolejnice, kola asi ne. skoda, ze nechces normalni velky kolejnice, ty by se sehnaly lip :-) a nebo kdyby ti stacily nejake traverzy, taky by to slo. zitra uvidim, dam vedet

Napsal: 9. 6. 2010, 10:15
od Zdenek Valter
.xxx. píše:asi bych se obratil na nejake zeleznicni stavitelstvi a chtel bych vyrazene kolejnice /nebo si najdi starou vyrazenou trat nekde v lese
Klasická železnice pracuje trochu s jinými profily - tedy výrazně většími.

Napsal: 9. 6. 2010, 10:22
od Zdenek Valter
magi píše:Kdyby jsi mě znal, tak by jsi věděl že krom jiného pracuju na čističce, takže co třeba mostový shrabovák plovoucího a sedimentujícího kalu?
Jak velkou hmotnost bude mít ten most ?

Co se týče těch kolejnic tak tyto nízké profily (do 100 mm) používají
- stavitelé jeřábů
- doly (hlubinné) s kolejovou přepravou
- lomy s průmyslovou drážkou atp.

Ale to jsi vlastně psal na začátku

Napsal: 10. 6. 2010, 5:05
od magi
Mayb píše:mozna bych o necem vedel... zitra mi jeden kamos zjisti, jestli by neco nebylo. ale jen ty kolejnice, kola asi ne. skoda, ze nechces normalni velky kolejnice, ty by se sehnaly lip :-) a nebo kdyby ti stacily nejake traverzy, taky by to slo. zitra uvidim, dam vedet
No výborně, to je slovo do pranice. Budu moc rád za kazdý tip, možná už taky něco mám.
Jinak hmotnost mostu zatím netuším, dvě traverzy, kola, domečky, hřídel, dvě převodovky atd. Ono to asi naskáče, ohaduju to na 700-800kg. Těžko říct takhle z hlavy.

Napsal: 10. 6. 2010, 9:34
od QNX
Nešlo by použít kolejnice na výtahy? To jsou pěkná "T" a na tu váhu 700-800kg by to mohlo v pohodě stačit.

Napsal: 11. 6. 2010, 11:46
od magi
QNX píše:Nešlo by použít kolejnice na výtahy? To jsou pěkná "T" a na tu váhu 700-800kg by to mohlo v pohodě stačit.
To by asi nešlo, jezdilo by to jen po horní hraně, která je 10-12mm a tam je velmi malá styková ploška na které sedí kolo. Zcela určite by to klouzalo. Už teď víceméně počítám že se to bude muset dovybavit ozubenými hřebeny kvůli prokluzu. (zkušenost z ČOV Třebíč, kde toto již dlouho provozují).

Napsal: 11. 6. 2010, 2:36
od QNX
magi: jo, počítal jsem s pohonem přes nějaký ozubený hřeben, ocelové lano nebo řetěz.

Napsal: 15. 6. 2010, 4:43
od QNX