Stránka 1 z 1

Převod na frézce

Napsal: 26. 9. 2010, 4:27
od nemo
Ahoj,
řeším otázku, jaký použít převod mezi horizontálním vřetenem na frézce
FAu 3 a vertikální hlavou. Zda použít ozubená kola, nebo ozubený řemen. Vertikální hlava
je uložena na horizontálním ramenu frézky, aby byl převod jednoduše
snímatelný a horizontální vřeteno se mohlo kdykoli použít, aniž by se musela sundávat vertikální hlava. Rozteč mezi osami je 285 mm.
Díky za názor, nebo radu.N.

Napsal: 26. 9. 2010, 7:28
od prochaska
Není tohle spíš práce pro sadu klínových řemenů? Nebo možná i jeden klíňák. Tuším že by to mohlo být nejjednodušší.

Napsal: 26. 9. 2010, 8:04
od Krutor
prochaska píše:Není tohle spíš práce pro sadu klínových řemenů? Nebo možná i jeden klíňák. Tuším že by to mohlo být nejjednodušší.
Určitě by to bylo nejjednodušší a nejlevnější, ale obávám se, že u obzvláště nízkých otáček a tudíž vysokých kroutících momentů by mohlo dojít k prokluzu řemenů. Ozubená kola jsou jistota, pokud jsou dobře nadimenzovaná, a pokud možno kalená a broušená. Ozubený řemen je zase tišší.

Já osobně bych ale šel cestou druhého motoru určeného pro vertikální vřeteno, protože instalace převodu a jeho krytu pokaždé, když budeš chtít frézovat jiným vřetenem, Tě bude otravovat. Nevýhodou je naopak nutnost druhé převodovky nebo frekvenčního měniče, nejlépe pak obojího.

Napsal: 26. 9. 2010, 9:21
od nemo
Motor a frekvenční měnič je ideál, ale to chce alespoň motor 2,5Kw a k tomu měnič, to už je pěkná garda, tak kolem 8000 kč. To nemám.
Ty ozubený kola, proč by měly být broušené? Myslím, že tady stačí nějaká běžná tolerance na odvalovce. U řemenic , to by asi měli být dvouřenenovky.
Tak nevím.N.

Napsal: 26. 9. 2010, 9:23
od nemo
Motor a frekvenční měnič je ideál, ale to chce alespoň motor 2,5Kw a k tomu měnič, to už je pěkná garda, tak kolem 8000 kč. To nemám.
Ty ozubený kola, proč by měly být broušené? Myslím, že tady stačí nějaká běžná tolerance na odvalovce. U řemenic , to by asi měli být dvouřemenovky.
Tak nevím.N.