Stránka 1 z 2
toroid 3fáze
Napsal: 19. 11. 2010, 8:00
od lubos
Máte někdo zkušenost ( pokud to vůbec jde) s toroidnim trafem s vstupem 3 fáze a jedním výstupem cca 70V ( a co nejvíce A)?
Re: toroid 3fáze
Napsal: 19. 11. 2010, 9:27
od Zdenek Valter
lubos píše:Máte někdo zkušenost ( pokud to vůbec jde) s toroidnim trafem s vstupem 3 fáze a jedním výstupem cca 70V ( a co nejvíce A)?
Trafo se vstupem tří fází a s výstupem jedné existuje.
Ovšem nejsem si jist, zda v toroidu

Napsal: 19. 11. 2010, 9:58
od GMAN
Já bych řekl, že 3f toroid udělat nejde, magnetické toky v jádru by se vyrušily a na sekundáru by se neindukovalo napětí. Proto se pro 3f transformátory nepoužívá jednoduchý magnetický obvod, ale tvar jádra EI
Pokud se mýlím, tak mě opravte.
Napsal: 19. 11. 2010, 9:59
od Ferrit
Nemýlíš se!
Napsal: 19. 11. 2010, 10:01
od lubos
toroid není podmínkou, předpokládám že má větší účinnost než klasika EI, ideální by bylo udělat spínaný zdroj ale to není tak jednoduché. Chci stavit nabíječ a 65V a 200A předpokládám že se za rozumný peníz něco hotového sehnat nedá.
Napsal: 19. 11. 2010, 10:02
od lubos
A co kdybych použil 3 toroidní trafa a výstupy propojil?
Napsal: 19. 11. 2010, 10:22
od robokop
co pouzit invertorovou svarecku a trochu ji upravit
Napsal: 19. 11. 2010, 10:25
od Mad_BOXs
lubos píše:A co kdybych použil 3 toroidní trafa a výstupy propojil?
No to by byl ohňostroj
Jedině použít 3f můstkový usměrňovač a ten ti to "propojí".
A co takhle nabíjecí stanici na vysokozvih. Určitě se jich po bazarech toulá dost.
Napsal: 19. 11. 2010, 10:34
od lubos
to s tou nabijecí stanicí na vysokozdvih je dobrý nápad, zkusím zapátrat
Napsal: 19. 11. 2010, 10:44
od robokop
my jsme meli tuhle nabijecku na balcancar a davala tuim 110V a asi 40A
mozna to maji moderni vysokozdvihy na mensi napeti
Napsal: 19. 11. 2010, 10:51
od Ferrit
Ano to je 4,4 kW, ale co to je za monstrum které se jen nabíjí 13kW. Je mi po tom nic, ale nejde o nějakou chybu ?
Napsal: 19. 11. 2010, 10:52
od GMAN
Ty tři trafa budou fungovat v pohodě. Výstupy zapoj do hvězdy nebo trojúhelníku a usměrni 6 diodama. Nemáš na tom co zkazit

Napsal: 19. 11. 2010, 10:55
od lubos
je to nabíječka na elektromobil, maximální nabíjecí proud by mohl být až 400A což při 65 V nedá skoro žádný 3 fáz , tak to chyba není, rozumný nabijecí proud by byl do tech 200A.

Napsal: 20. 11. 2010, 12:56
od Engineer
GMAN píše:Ty tři trafa budou fungovat v pohodě. Výstupy zapoj do hvězdy nebo trojúhelníku a usměrni 6 diodama. Nemáš na tom co zkazit

Taky bych řekl že to pojede v pohodě.... podstatný je, že každá fáze bude mít svoje jádro!!!
Napsal: 20. 11. 2010, 8:36
od robokop
zamysli se nad tim invertorovym svarovacim strojem
pokud vim tak svarecky se bezne delaji od 20 do 80V
proud to pak urcite da
takze vlitnout do shopu se svareckama a zjistit jak je to s tim napetim a nasledne tvrdosti toho zdroje
dneska invertor mas za 5000 a za to by jsi nekoupil to trafo a diody
navic je to velmi male
jde asi pouze o tvrdost a trvale dodatelny proud (udava se treba ze da 150A drvale a 200 pri 65% tedy ze 65% casu bezi a pak se musi prestat)
v pripade potreby upravit ten invertor muzu poskytnout kontakt na cloveka ktery se spinanymi zdroji dost zabyva
btw ja jsem pouzival 18V svarecku misto boosteru kdyz jsem potreboval natocit takovej jeden vetsi naftovej motor
a pri ozivovani jedne stare do mrte vybite baterky u ktere mi vsechny moderni nabijecky psali na displayi ze baterie neni pripojena
jeden den na te svarecce pri minimalnim proudu, pak jsem dolil vodu a mohl jsem to hodit na normalni nabijecku
slouzej dodnes