Stránka 1 z 1

multicopter

Napsal: 31. 12. 2011, 9:48
od crickett

Re: multicopter

Napsal: 31. 12. 2011, 11:25
od bobik
Neuvěřitelný, že 16 takových vrtulek unese člověka. A ještě s baterkama.

Re: multicopter

Napsal: 31. 12. 2011, 12:33
od lubos
Není to tak hrozné, dělal jsem pro ně motor ale nakonec zvolil čínu protože je zkrátka lacinější. Vrtule jsou 30".
dělám na něčem podobném jen na to nejsou prašule.

Re: multicopter

Napsal: 31. 12. 2011, 2:58
od QNX
lubos: také elektro, nebo to bude se spalovacím motorem? Ta elektroverze asi ve vzduchu moc dlouho nevydrží, že?

Re: multicopter

Napsal: 31. 12. 2011, 4:34
od lubos
Je to jen otázka baterií, na spalovák nemáš šanci přesně řídit otáčky jednotlivích motorů tak, aby to šlo uřídit, viděl jsem pokusy nějakého čínana co měl něco podobného ale na spalováky a je to hukot ( zkusím mrknout po videu).
Moje verze bude mít bud jen 4 motory, nebo stejná koncepce ale pro každý prstenec bude mít 2 motory a vrtule budou protiběžné. Pak i v případě výpadku 1 motoru nedojde k průseru. Vzletová hmotnost cca 200Kg. Vychází to cca motor regl vrtule max 8kg (verze 4 motor) tedy 32 kg motory, konstrukce cca 30 kg , pilot 80kg, bezpečnostní vystřelovací padák 6 kg tedy cca 150kg, pokud to doplním na těch cca 200kg bude tam 50kg baterií to je cca 64V 200Ah. Běžná účinnost vrtulí je cca 5-8kg tahu na 1000W tedy na 200kg zdvih je zapotřebí min 40Kw.Baterie dají 12,8Kw/h tedy to uvisí cca 20 minut letu. Je pak otázka dobré vrtule , snížení spotřeby při dopředném lety a tak si myslím že v současné době a technologii baterií je reálné 30 minut. Jakmile budou 2x lepší baterii tak už je to hodina a to je pak použitelné, osobně si myslím že po 5 minutách bude pilot rád že si může sednout a nic se nepos...

Re: multicopter

Napsal: 31. 12. 2011, 4:38
od Radek-B
Idealni pocet motoru je 6. Kdyz ti u 4 motorove verze jeden selze plesknes sebou ani nemrknes se ti stroj pretoci . Testovano, overeno.
R

Re: multicopter

Napsal: 31. 12. 2011, 5:11
od lubos
to jo 6 je lepší ale už je to pak veliké raději se budu držet koncepce 4 prstenů a 8 motorů pro 1 místnou verzi a 6 prstenů a 12 motorů pro 2 sice. Je to však projekt tak na rok 2013 až budou nějaké kačky.

Re: multicopter

Napsal: 31. 12. 2011, 5:42
od QNX
lubos: však jsem také i u verze se spalovacím motorem počítal s pohonem vrtulí pomocí elektromotorů. Spalovací motor by poháněl pouze alternátor.

Re: multicopter

Napsal: 31. 12. 2011, 6:10
od lubos
to jo ale nevím jak by ses vešel s 40Kw alternátorem do 50-80Kg. Stejně k němu je zapotřebí alespon malý accu pack pro vyrovnání špiček, vem si že běžná centrála má třeba 20Kg ale 2kw.

Re: multicopter

Napsal: 31. 12. 2011, 8:18
od testone
lubos píše:to jo ale nevím jak by ses vešel s 40Kw alternátorem do 50-80Kg. Stejně k němu je zapotřebí alespon malý accu pack pro vyrovnání špiček, vem si že běžná centrála má třeba 20Kg ale 2kw.
no to by musel ten alt bejt udělanej ala ty tvý motory, podobná konstrukce se tuším používá u některejch hybridních aut kde alternátor (přepnutelný elektronicky do funkce motoru) je umístěný místo setrvačníku mezi motorem a převodovkou.

Re: multicopter

Napsal: 31. 12. 2011, 9:05
od lubos
Jo jo to musel, zrovna mám rozdělaný alternátor 5Kw s hmotností cca 5 kg tak uvidíme jak to dopadne.

Re: multicopter

Napsal: 31. 12. 2011, 9:57
od QNX
lubos: pro jaké otáčky a napětí to máš navržené?

Re: multicopter

Napsal: 31. 12. 2011, 10:05
od lubos
Dělám to pro VŠ takže dle jejich požadavku, 2600otáček cca a 300až 400V.Ještě nevím jak spande při zatížení tak uvidíme zatím mám 2 fáze zbývá třetí, je to pakárna.