Do toho vozítka děláme jen el pohon
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
, dá se do toho vjet s inv. vozíkem
více na
http://www.elbee.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Elektromobily nejsou úplně ani ekonomické ani ekologické ale je to něco jiného a pokud se zlepší baterie a klesne jejich cena tak to bude i velice ekonomické. Není to volba jak ušetřit, i když ve finále úspora je prvotní investice je větší. Je to relativně pokroková technologie s mnoha vývojem a ta už z principu nemůže být levná. Každý by chtěl ferari za cenu škodovky.
S tou kalkulací
auto 220 tis
roční náklady pri 30 tis
2x olej, filtry, cca 5 tis
cca za 2-3 roky rozvody cca 10tis
provozní kapaliny ( nemrznoucí směs ) cca 1000Kč rok
Baterka u nových aut cca 3 roky,
Taky dost často se mění po 3 letech startéry, případně altíky.
Dělám v servisu a neznám auto na které by se nemuselo po dobu 6 let šáhnout .
Pokud kupuju auto nové tak samo jezdím na garančky a tam při jedné návštěvě taky nechám pěkné peníze
když to cca zaokrouhlím tak roční provozní náklady na auto budou cca 15 tis
když najedu ročně tedy 25 tis ( 454 km týdně) tak to bude cca 0,5kč režijka.
Jo ještě taky spojka, čas od času turbo no ve spalovacím motoru je dost věcí do se může vysrat.
oproti tomu elektromotor je dost jednoduchý a tak stačí max vyměnit ložiska.
nevím za kolik kdo jezdí ale v reálu se nikdo koho znám nedostane pod 5 litrů ( pokud neberu že někdo jezdí sám a lechtá to).
nafta cca 37 kč tedy 1,85 kč km , takže reálně mě km stojí 2,5 kč.
když vemu tu plechovku co jsem si dělali pro sem ( daewo matiz).
Píšu rovině ale je to že se jede z mírného kopečka a pak do mírného kopečka ( takový okruh)
pro 50 km rychlost po rovině ve dvou lidech příkon 5 Kw
pro 30 km rychlost po rovině 2,5kw
pro 80 km rychlost po rovině 10-12 kw
(víc jsme nezkoušeli, ono jezdit s prototypem bez papíru není prča)
výkonově motor dá 20 kw takže by to asi těch 110 jelo.
pokud budu nabíjet na noční proud tak při 10KWH bateriích najedu 50km rychlostí 100km za 10 kwh,
elekřina je v rozmezí 2,4 až 5,7 Kwh tedy plné nabití za 24 až 57 kč
tedy jen km za 0,27-0,57 kč
baterie mají cca 3000cyklů po kterých mají cca 80% kapacity , tedy na baterie za 95 tis
teoreticky s nima najedu 250 tis km a ještě nebudou k ničmu tedy budu počítat cca 0,2-0,3 kč km
tedy mě to vychází u malého auta na 0,5-1kč km oproti 2,5 kč u běžného spalováku.
Reálná kalkulace na přestavbu malého auta s dojezdem cca 100km, 20 kw motor, systém bms pro baterie a kravinama okolo je 250-300 tis, svépomocí to může být o něco méně,
ceny bez dph
baterie 10kwh cca 95000kč
motor + regulace 70000kč
bms cca 20 000 kč
el podtl. pumpa 3-10 tis kč
el. pl. pedál 2500kč
nabíječ 8tis a více
stykače, konektory kabely 10 tis
v bratru 210 tis
pak mechanické úpravy, nějký display, kraviny cca 10 tis.
Vlastní práce cca 200-400 hodin.
Sám bych si něco rád předělal ale není vhodný vůz, původně jsem chtěl smarta protože má náhon na zadek a je ideální pro přestavbu ale 40 za jetou mrchu nedám protože jsem zjistil že váží stejně jako fabie ( ale líbí se mi víc)
nedávné mi unikl smart s vadou motoru za 15tis ( neměl jsem zrovna prašule) a to by pak stálo za to. Stačí mi 60 km dojezd a pak je cena za motor baterie a regulátor skoro poloviční.
No tak asi tak.