Stránka 1 z 1
Elektromagnetická brzda
Napsal: 16. 7. 2012, 10:08
od fupe
Mam dotaz,
vyhrabal sem v supliku elmag brzdu INERTIA DYNAMiCS z nejakyho mensiho serva. Kdyz ji zapojim na stitkovych 12V, bere si cca 0,33A.
Co me ale zarazi, tak po 10 minutach na ni neudrzim ruku. Je to normalni? Chtel sem ji dat na zetko, kde mam kulickovy sroub, aby to nepadalo. Ale ta teplota me trochu odrazuje.
Martin
Re: Elektromagnetická brzda
Napsal: 17. 7. 2012, 9:06
od lubos
to je docela divné, já měl nějaké brzdy a do nich šlo taky okolo 0,3-0,4A ale velikost byla asi jiná ( z 400W serva) a taky jsem nezkoušel připojit je na dýl.
Re: Elektromagnetická brzda
Napsal: 17. 7. 2012, 9:54
od RaS
a těch 0,33A je štítkovejch nebo skutečně naměřenejch? nedokážu si představit že 12V x 0,33A nějakých 4W to rozpálí tak že se na tom neudrží ruka, není to nějaký šlusnutý a nebere to výrazně víc?
Re: Elektromagnetická brzda
Napsal: 17. 7. 2012, 12:42
od fupe
Je to malinkata brzda, prumer 5cm, vyska cca 1,5cm , prumer na hridelku 3mm.
Na štítku je jenom napeti 12V, proud tam nepisou.. Zapojil sem to na 12V trafo a šel neco soustružit. Po 15minutach sem si vzpomnel a bylo to fakt horky, tak sem pripojil ampermetr a teklo tam cca 0,33A.
Proto mi to pripada divny a zajimalo by me jak se chovaj jiny brzdy po pul hodine odbrzdeni.
M
Re: Elektromagnetická brzda
Napsal: 17. 7. 2012, 1:02
od robokop
mozna se predpoklada odvod tepla po namontovani
brzda preci musi byt schopna trvaleho odbrzdeni
ta sila bude ne uplne mala neco to holt vytopit musi
treba je to takhle ve stavu kdy to to teplo nedokaze ucinne vyzarit a po zamontovani to bude lepsi
jak to vubec vypada?
Re: Elektromagnetická brzda
Napsal: 17. 7. 2012, 4:12
od fupe
Vypada to takhle, nic slozityho. Nechapu proc to stoji tolik penez a to i pouzity na ebayi.
Martin
Re: Elektromagnetická brzda
Napsal: 17. 7. 2012, 6:03
od lubos
ještě mě napadá, záleží taky na konstrukci ale musí se to pohybovat a hodně často jsou ty brzdy středěné právě namontováním na motor, pokud je to rozhozené může se stát že po přítažení dochází někde k magnetickému či mechnanickému kontaktu a tím i k vířivým proudům.
Re: Elektromagnetická brzda
Napsal: 17. 7. 2012, 7:11
od Selic
1) u tech brzd se opravdu predpoklada, ze se budou chladit pres telo motoru
2) u serv a podobne je primo v driveru obvod, ktery pusti plne napeti jenom kratce pro odbrzdeni, kdy je potreba velka sila. Pak snizi napeti klidne i na polovinu jmenoviteho a tim podstatne zredukuje zahrivani.
Re: Elektromagnetická brzda
Napsal: 18. 7. 2012, 7:01
od fupe
lubos píše:ještě mě napadá, záleží taky na konstrukci ale musí se to pohybovat a hodně často jsou ty brzdy středěné právě namontováním na motor, pokud je to rozhozené může se stát že po přítažení dochází někde k magnetickému či mechnanickému kontaktu a tím i k vířivým proudům.
Středěný to podle mě být nemusí. Ta brzda jenom zmáčkne mezi dva plechy kus neceho (neco jako fiber) vcem je ctvercova dira jako unasec. Vlastni civka a pritahovanej plech je středenej od vyroby.
Re: Elektromagnetická brzda
Napsal: 20. 9. 2016, 6:53
od taso
Práve riešim rovnakú situáciu na stroji EMCO 155. Dostal som informáciu od výrobcu že to že je snímač horúci je normálne
Re: Elektromagnetická brzda
Napsal: 20. 9. 2016, 8:11
od lubbez
taky jsem řešil podobnej problém, cívka teplá tak 50 stupňů a protože na Zetku nemám moc místa a ten malý držáček to neuchladí, tak přepínám napětí. 555kou jsem udělal 3sekundový monostabil, po zapnutí sepne na ty 3 sekundy relátko a vyzkratuje sériovou zenerku a na cívku jde plné napětí (u mě 24V), po těch 3 sekundách se sníží napětí o těch cca 7V na zenerce a cívka je jenom teplá.
Re: Elektromagnetická brzda
Napsal: 20. 9. 2016, 8:19
od robokop
ono to v tom servu treba lezelo na nejakem hlinikovem tele a to teplo se rozneslo a vyzarilo
samo o sobe by to treba sfouklo