Engineer píše:
Nebo mi chceš tvrdit, že v Německu jsou nadlidi s troj až čtyřnásobnou výkonností???
Nejsou.
Za první republiky byla kupní síla v ČR +- stejná jako v Německu a ostatním průmyslovém světě. Po válce jsme 40 let budovali komunismus, v r. 89 při průměrném platu cca 2500 Kčs se jedna DM prodávala za 20,-Kč, tj, tady se pracovalo za nějakých 125 DM , ti hnusní kapitalističtí vykořisťovatelé imperialisti co prohráli válku a byli tehdy rozsekaní na sr.... brali v průměru DM 2000....... tedy pomalu 20x tolik.
Rozdíl je v tom, že oni efektivně v soukromých firmách vyráběli a prodávali své zboží s vysokou přidanou hodnotou (chcete-li ziskem) do celého světa, motorem byla přirozená touha majitele po zdokonalení, zlepšení, a tím vyšším výdělku.....
Taky i přes prohranou válku firmy a živnostníci měly nějaký základ.
U nás byla kvalifikací rudá knížka v kapse.
U nás komunisti v rámci budování lepších zítřků všechno znárodnili a 40 let jsme místo akumulování bohatství a budování světových značek cpali většinu produkce v lepším případě za holé náklady (zisk byl přece nemravný), v horším za ropu a železnou rudu do Ruska a spřátelených zemí, a nebyli jsme schopni zásobit maloobchody ani vložkama a hajzlpapírem.
Proč jsou všichni pos... z Pininfariny a nejsou stejně pos.... ze Sodomky nebo Ledwinky, Siemense a ne Křižíka atd.?
Pravda je, že všichni tady měli zhruba stejný hovno a nemuseli si moc závidět.
Po roce 90 každej kdo měl v kapse trochu tvrdší měny si tu moh´ koupit za pár šupů fabriku (1:20), prostě proto, že jsme díky 40-ti letům komunistického hospodaření jejich produkci neuměli prodat.
Proč třeba vlastní VW Škodu ane Škodovka VW ????
Proč Tatru koupil DAF a ne naopak, atd, atd.........
Proč jsme s otevřenou hubou stáli v r. 91 před regálem s 20-ti druhama jogurtů v nějakým lidlu v první vesnici za Rozvadovem nebo frontu v Tuzexu na rifle a Němci nestáli se stejným pocitem v samoobsluze Jednoty? Ti chudáci vykořisťovaní na západ od čáry si radši koupili Opla nebo Mercedes než aby stál frontu na Š 120......
Když se výrobce traktorů, starej Lamborghini v St. Agata Bolognese ( něco jako Svoboda v Mladý Boleslavi ) ožral v hospodě a prohlásil, že udělá lepší auto než ten nafoukanej blb Ferrari ze sousední vesnice, vzniklo z toho o pár desetiletí později Gallardo.
Proto tady technolog u německý firmy bere 1000,- Euro a za tu samou práci bere Němec o 300km dál na západ 4000,- ( už jen 1:4)
Ta zásadní chyba se stala v roce 1948.