co to je za pekelný stroj

Vse o konvencnich strojich, nic o jejich prestavbe na cnc
chb
Příspěvky: 3861
Registrován: 12. 3. 2013, 7:24
Bydliště: Havl. Brod

14. 11. 2013, 2:35

míval jsem podobný (o dost jednodužší) s řemenem na vřeteno. Pod řemenem bylo dost materiálu tak jsem tam nechal vytočit drážky na klíňák a motor jsem umístil dozadu za vřeteno, napínání vahou motoru.
Víťa - BF20 - upraveno na CNC + Mach3 + SS, soustruh CJM250, MK3 Průša, ostřička nástrojů
soustružník
Příspěvky: 810
Registrován: 25. 10. 2009, 2:47

14. 11. 2013, 3:06

U takhle velkého převodového poměru stačí, když má drážky pro klíňák jen malá řemenice, po velké může běžet řemen vnitřkem, musí ale být válcová, ne do soudku.
Zbýňa
Příspěvky: 2075
Registrován: 3. 9. 2010, 8:45
Bydliště: Čelákovice

14. 11. 2013, 6:08

Neni důvod přebastlovat z plochýho řemene na klíňáky. Plochej fungoval před sto lety a bude fungovat zase. Prostě kup pořádnej řemen viz firma Reko.
hrnous
Příspěvky: 17
Registrován: 13. 11. 2013, 6:19

14. 11. 2013, 6:24

tady je to tak taky řešené, že sa napíná vlastní vahou - od motoru po první kolo..prokluzuje ale řemen přímo na "převodovce" k univerzálce
písař
Příspěvky: 23
Registrován: 4. 11. 2012, 8:27

14. 11. 2013, 7:02

Ahoj. Tak si to objevil. Jestli se tam něco šprajcne tak to je ta předloha. Tou pákou se spouští, respektive dostane se do záběru nebo je rozpojena. Měl by tam být i nějaký pojišťovací kolík aretace, aby to šprajcnutí nenastalo za běhu, to by byla konečná. Akorád po tom šprajcnutí se musí v té řemenici co sousedí s tím ozubeným kolem jež je nejblíž univerzálce uvolnit kámen což je šroub s maticí ve tvaru kvádru a ta matice. je buď zatažená do drážek toho kola nebo řemenice a přenáší mezi nima kroutící moment . Nebo je vysunutá což je asi tento případ při kterém ta předloha je v záběru a tudíž se univerzálka točí pomaleji. Takže zapojit kámen do záběru. Tj. natvrdo spojit řemenici s ozubeným kolem a rozpojit tu předlohu a zaaretovat tj. ,Aby nebyla v záběru. Pak motor honí jenom tu řemenici, ta přes kámen univerzálku. Předloha zpomaluje, nevím nic o tom, že by se to montovalo obráceně. Zkusím poslat i obrázek, ale jsem starší model a tohle mi moc nejde. Písař
soustružník
Příspěvky: 810
Registrován: 25. 10. 2009, 2:47

14. 11. 2013, 7:17

hrnous píše:...teď ještě vyřešit mírně prokluzující řemen..je tam lepený
Možná by pomohlo i něco takového: http://www.holoubekprotect.cz/eshop/sta ... emeny.html Adhezi to zvyšuje výborně, jen se to časem může nerovnoměrně navrstvit.
Naposledy upravil(a) soustružník dne 14. 11. 2013, 7:19, celkem upraveno 1 x.
písař
Příspěvky: 23
Registrován: 4. 11. 2012, 8:27

14. 11. 2013, 7:17

Obrázek
Přílohy
předloha.JPG
písař
Příspěvky: 23
Registrován: 4. 11. 2012, 8:27

14. 11. 2013, 7:21

Tak za pomoci mladšího modelu(manželky) sem to sem nasmolil, ale radši bych jel přes půl republiky a ukázal osobně než ještě jednou něco kopírovat pro mne naprosto nepochopitelně, přes X souborů :( Zdraví Písař
hrnous
Příspěvky: 17
Registrován: 13. 11. 2013, 6:19

15. 11. 2013, 11:24

děkuju za obrázek..včera sem pod tím ležel a počítal poměry..od motoru to jde 1:2,5 do pomala a pak před řemenice 1:2 až 2:1, po odjištění jde zařadit zpomalení 1:12.5..takže už jenom otáčky motoru a uvidí se..ale vypadá to, že to nebude tak tragické..
irulan
Příspěvky: 67
Registrován: 13. 12. 2013, 5:32
Bydliště: Obora 4 Doksy 47201

13. 12. 2013, 6:05

hrnous píše:du mu poslat sms..nahoře je kolo jakoby bypass celého převodu s řemenem, nalevo velké napravo malé zařazované ruční pákou..po zařazení se ale celý převod šprajcne..
tak na tom kole co se šprájcuje vypni spojku do pomala ,za univerzálkou vidíš na kolo a když budeš otáčet najdeš kolík který se musí zasunout a ta horní kola se odklopí a zaaretují
Odpovědět

Zpět na „konvenční soustruhy“