Máme doma úplně stejný stroj.paajin píše:Potřebuji pomoci,nebo poradit.Dostal sem starý soustruh.Je bez jakého koliv označení,takže o soustruhu nevím vůbec nic.Proto sháním informace touto cestou,pokud by někdo věděl z fotky typ,nebo nějaké označení.jedná se mi o tabulky k výrobě závitů (nevím jak nastavit ozubená kola)
Pokud by někdo věděl,byl bych za každou informaci o tomto soustruhu moc rád.
Předem děkuji za jakékoliv informace.
starý soustruh
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: 15. 3. 2012, 7:05
suport je ovládacími prvky hodně podobnej typu JSO5, několikrát se tu na foru o něm mluvilo a jsou tu i fotky
někdo mi říkal nebo psal že existuje i typ JSO4, ten prý má pohon suportu pro strojní posuv i řezání závitů sloučený do jednoho prvku - posuvového (závitového) šroubu ve kterém je vyfrézována drážka pro pohon strojních posuvů
JSO5 má posuvový (závitový) šroub a hřídel pro pohon strojního posuvu oddělené
z toho odhaduju že by to mohl být JSO4
někdo mi říkal nebo psal že existuje i typ JSO4, ten prý má pohon suportu pro strojní posuv i řezání závitů sloučený do jednoho prvku - posuvového (závitového) šroubu ve kterém je vyfrézována drážka pro pohon strojních posuvů
JSO5 má posuvový (závitový) šroub a hřídel pro pohon strojního posuvu oddělené
z toho odhaduju že by to mohl být JSO4
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: 15. 3. 2012, 7:05
tento má posuvovovou i závitovou tyč v jednom celku. Celé to běhá docela v pohodě. Musel už jsem vyměnit vypínač, ten původní(domnívám se) už byl několikrát opravován a problém byl, že nesepnul najednou a pojistky hořely. Povedlo se mi do původního umístění dostat od Vd Obzor 32A, jen jsem upravil osičku abych zachoval původní páčku a vyměnil pružinky v rohatce za slabší, aby šel lehce přepínat. Je to "tátovo dítě" tak jsem musel se zásahem velmi opatrně, když mu už slouží téměř 40let. On se pustil do opravy šroubu příčného suportu, udělal to obojí - matku i šroub. Je tam atipické provedení šroubu 14x2,5mm plochý závit. Tak udělal klasický lichoběžníkový trapéz.testone píše:suport je ovládacími prvky hodně podobnej typu JSO5, několikrát se tu na foru o něm mluvilo a jsou tu i fotky
někdo mi říkal nebo psal že existuje i typ JSO4, ten prý má pohon suportu pro strojní posuv i řezání závitů sloučený do jednoho prvku - posuvového (závitového) šroubu ve kterém je vyfrézována drážka pro pohon strojních posuvů
JSO5 má posuvový (závitový) šroub a hřídel pro pohon strojního posuvu oddělené
z toho odhaduju že by to mohl být JSO4
Hi everybody
I appologize for writing in english - but i dont speak an czech. Below is a google tranlsate.
I recently got a Olomouc lathe as shown in the starting post. unfortunatly, the transmission has been modified. Since the modified motor recently died, i would like to convert it back to original - but i don't know how it looked at that time. I would be very kind, if anybody could post a picture, how the original belt and belt-change sytem looked and where the motor was mounted.
btw: anybody knows how old these lathes are ? Looking at the TOS weppage, it states that the original company has been integrated in to TOS by 1948... so i guess, these must be mode before.

-----------------------------------------------------
Ahoj všichni
I omlouváme pro psaní v angličtině - ale já dont mluvit v češtině. Níže je tranlsate mapu.
Nedávno jsem dostal soustruh Olomouc: jak je znázorněno na výchozí místo Naneštěstí, je přenos byl změněn. Vzhledem k tomu, upravené motoru nedávno zemřel, chtěl bych převést zpět na původní - ale já nevím, jak to vypadalo v té době. Byl bych velmi laskav, kdyby se někdo přidat obrázek, jak původní pás a pás-change sytem vypadala a kde je motor, který montuje.
btw: někdo ví, jak staré práce soustruhy jsou? Při pohledu na weppage TOS, tvrdí to původní společnost byla začleněna do TOS od 1948 ... takže myslím, že musí být práce fashion předtím.
I appologize for writing in english - but i dont speak an czech. Below is a google tranlsate.
I recently got a Olomouc lathe as shown in the starting post. unfortunatly, the transmission has been modified. Since the modified motor recently died, i would like to convert it back to original - but i don't know how it looked at that time. I would be very kind, if anybody could post a picture, how the original belt and belt-change sytem looked and where the motor was mounted.
btw: anybody knows how old these lathes are ? Looking at the TOS weppage, it states that the original company has been integrated in to TOS by 1948... so i guess, these must be mode before.

-----------------------------------------------------
Ahoj všichni
I omlouváme pro psaní v angličtině - ale já dont mluvit v češtině. Níže je tranlsate mapu.
Nedávno jsem dostal soustruh Olomouc: jak je znázorněno na výchozí místo Naneštěstí, je přenos byl změněn. Vzhledem k tomu, upravené motoru nedávno zemřel, chtěl bych převést zpět na původní - ale já nevím, jak to vypadalo v té době. Byl bych velmi laskav, kdyby se někdo přidat obrázek, jak původní pás a pás-change sytem vypadala a kde je motor, který montuje.
btw: někdo ví, jak staré práce soustruhy jsou? Při pohledu na weppage TOS, tvrdí to původní společnost byla začleněna do TOS od 1948 ... takže myslím, že musí být práce fashion předtím.
ještě že to napsal anglicky, z toho českýho překladu bych tomu nerozumněl 

věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
cider101: congratulate, your lathe is probably type JSO4 (Josef Svoboda Olomouc), produced before or during WW2
see this thread, there are some fotos of JSO4
you can send private message to owners, they can make detailed picture of engine
see this thread, there are some fotos of JSO4
you can send private message to owners, they can make detailed picture of engine
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
thanks for your answer and sorry for the late reply.testone píše:cider101: congratulate, your lathe is probably type JSO4 (Josef Svoboda Olomouc), produced before or during WW2
see this thread, there are some fotos of JSO4
Looking here in the forum, I'm a little bit confused about JSO4, JSO5... on the "gear plate" , it states Josef Svoboda Olmütz 5..so i assumed it would be a SJO5...but actualy it doesn't matter


i'll do that...hopefuly they understand english or the google-translateted czechtestone píše:you can send private message to owners, they can make detailed picture of engine

občas jsem něco hledal o Svobodovi a na netu toho je prachbídně . na stránkách TOS Olomouc v historii pouze toto: 1948 znárodnění firmy WAGNER a spol., připojení firmy SVOBODA
Máte někdo nějaké zdroje?
Máte někdo nějaké zdroje?
https://www.facebook.com/pages/Volman-% ... =bookmarks" onclick="window.open(this.href);return false;
Volman MN80, Volman M6 ,Volman NOF a další litinové smetí...
Volman MN80, Volman M6 ,Volman NOF a další litinové smetí...
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: 17. 4. 2015, 1:14
Zdravim vas panove.Mam taky soustruh JSO 4 a snazim Se o repas, nemel by nekdo z vas parametry hnaciho remenu?potreboval Bych objednat novy, puvodni mi ktomu nedali.Diky za odpoved
svinovacím metrem změř délku kolem řemenic
tady
http://www.rubena.eu/index.php?stranka= ... 207254ce08" onclick="window.open(this.href);return false;
si pak vybereš řemen, převedeš to na Li, La, atd
koupíš ho kdekoli
tady
http://www.rubena.eu/index.php?stranka= ... 207254ce08" onclick="window.open(this.href);return false;
si pak vybereš řemen, převedeš to na Li, La, atd
koupíš ho kdekoli
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
v tom případě sorry, já mám JSO5, tam jsem to tuším řešil vyndáním vřetene, foto JSO4 jsem moc nestudovalT.Andrlik píše:Řemen je veden zkrz lože, takže je nutné nalepit přímo na soustruhu.!
............
existují klíňáky, které se skládají z článků, něco jako řetěz
to by možná šlo
na místě svařovaný řemen je v SV18, jezdí servismani kteří to umí, zkus poptat
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
ty skládačky nejdou reverzovat, mají jen jeden směr otáčení
tedy jestli se neobjevilo něco nového na trhu
tedy jestli se neobjevilo něco nového na trhu
https://www.facebook.com/pages/Volman-% ... =bookmarks" onclick="window.open(this.href);return false;
Volman MN80, Volman M6 ,Volman NOF a další litinové smetí...
Volman MN80, Volman M6 ,Volman NOF a další litinové smetí...
-
- Příspěvky: 27
- Registrován: 1. 11. 2009, 4:08
Zdravím,
tak jsem si tu nechal poradit a vyhnul se soustruhům s rybinovým ložem. Zaplatil jsem zálohu 2.000,-Kč a příští týden si pro soustruh jedu s doplatkem 7.000,-Kč.
Plusy: Prizmatické vedení, zvlášť pro koníka, zvlášť pro support. Točná délka cca 500mm, možná má i příčný strojní posuv, masivní litinové lože, líbí se mi staré meziválečné stroje, tento konkrétně je Wawerka, mám ho 15km "blízko", dá se ve třech lidech naložit na vlek a složit.
Mínusy: Hlavně chybějící části - závitová tyč strojního posuvu a její ložiskové domky (možná i půlmatice), výměnná kola strojních posuvů, předloha pro snížení otáček vřetene. Chybí řemenice pro plochý řemen pro náhon vřetené a její protikus - hnací řemenice. Mají být stupňovité, teď tam je pouze jednostupňový převod klíňákem. Chybí nohy - momentálně stojí na svařených nohách z L profilů. Velká vůle v malém podélném a příčném posuvu supportu (cca 90°bez posunutí saní). Lože vypadá dost zachovale, ale to bych zjistil detailně až doma pravítkem.
No předpokládám, že zrestaurování nebude možně, už jen pro chybějící nohy. To bych svařil pěkný podstavec, například s masivní deskou. Posuvový šroub bych použil trapézový místo Withworthu a bronzovou trapézovou matici jako polotovar pro výrobu půlmatice. Všechny díly, které budu potřebovat soustružit bych po seřízení či GO supportu a celkového stavu přesnosti dělal přímo na tomto soustruhu (např řemenice, apod.).
Kola bych nechal vyrobit, jen nemám naprosto představu o ceně výroby ozubených kol. Velice pěkná jsem viděl na Tumlikovo, myslím, že byla na Schaublina, takže by mi mohl jen tak nadhodit, na kolik sada na soustruh přejde (samozřejmě velmi orientačně.) Dále bude nutno provést renovaci noniusů. Jakmile ho dovezu domů, přihodím sem fotografie. Uvítám jakékoliv rady a nápady.
tak jsem si tu nechal poradit a vyhnul se soustruhům s rybinovým ložem. Zaplatil jsem zálohu 2.000,-Kč a příští týden si pro soustruh jedu s doplatkem 7.000,-Kč.
Plusy: Prizmatické vedení, zvlášť pro koníka, zvlášť pro support. Točná délka cca 500mm, možná má i příčný strojní posuv, masivní litinové lože, líbí se mi staré meziválečné stroje, tento konkrétně je Wawerka, mám ho 15km "blízko", dá se ve třech lidech naložit na vlek a složit.
Mínusy: Hlavně chybějící části - závitová tyč strojního posuvu a její ložiskové domky (možná i půlmatice), výměnná kola strojních posuvů, předloha pro snížení otáček vřetene. Chybí řemenice pro plochý řemen pro náhon vřetené a její protikus - hnací řemenice. Mají být stupňovité, teď tam je pouze jednostupňový převod klíňákem. Chybí nohy - momentálně stojí na svařených nohách z L profilů. Velká vůle v malém podélném a příčném posuvu supportu (cca 90°bez posunutí saní). Lože vypadá dost zachovale, ale to bych zjistil detailně až doma pravítkem.
No předpokládám, že zrestaurování nebude možně, už jen pro chybějící nohy. To bych svařil pěkný podstavec, například s masivní deskou. Posuvový šroub bych použil trapézový místo Withworthu a bronzovou trapézovou matici jako polotovar pro výrobu půlmatice. Všechny díly, které budu potřebovat soustružit bych po seřízení či GO supportu a celkového stavu přesnosti dělal přímo na tomto soustruhu (např řemenice, apod.).
Kola bych nechal vyrobit, jen nemám naprosto představu o ceně výroby ozubených kol. Velice pěkná jsem viděl na Tumlikovo, myslím, že byla na Schaublina, takže by mi mohl jen tak nadhodit, na kolik sada na soustruh přejde (samozřejmě velmi orientačně.) Dále bude nutno provést renovaci noniusů. Jakmile ho dovezu domů, přihodím sem fotografie. Uvítám jakékoliv rady a nápady.
kola koupíš třeba tady
http://www.retezyolomouc.cz/ozubena-kol ... m-ozubenim" onclick="window.open(this.href);return false;
levněji ti je nikdo neudělá
jen si doděláš díry
http://www.retezyolomouc.cz/ozubena-kol ... m-ozubenim" onclick="window.open(this.href);return false;
levněji ti je nikdo neudělá
jen si doděláš díry
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;