Badina's CNC
Badina:
Nějakou dobu sleduji tvoji stavbu cnc. Máš to moc pěkné a promyšlené. Sám za sebe si myslím že s těmi motory má dotyčný pravdu. Ale je to jen na tobě.
Jak se říka. Jaké si to uděláš takové to máš. Gratuluji a už to dodělej. Abychom viděli první šponu.
Nějakou dobu sleduji tvoji stavbu cnc. Máš to moc pěkné a promyšlené. Sám za sebe si myslím že s těmi motory má dotyčný pravdu. Ale je to jen na tobě.
Jak se říka. Jaké si to uděláš takové to máš. Gratuluji a už to dodělej. Abychom viděli první šponu.
Tie Nm sa aj mne zdajú zbytočne prehnané, mám podobné strúhadlo s rozjazdami 450x300x98, zatiaľ mimoriadne nevyvážené, na X sú 35mm Rexroth dlhé vozíky a 2x SFU1605, Y je zatiaľ na 25mm a Z dokonca na 12mm NEPODOPRENÝCH brúsených tyčkách, Y má tiež 1605 guličkáč a Z 1204, visí na tom 65mm čínsky vodník. Aspoň sa na tom môžete schuti zasmiať. Bez problémov X ťahajú 2ks 1,1Nm, Y 1,3nM NEMA 23 a Z dokonca len 0,55nM nema 17. Max rýchlosti sú tuším 2000mm*min-1 a zrýchlenie 500mm*s-2..... Stojacu 6 frézu to pri nabúraní zlomí ako nič. Limitom sú evidentne drivery s TB6600 a ich implementácia znižovania prúdu, kde musím mať asymetricky nastavený step. Tie Nm by možno boli potrebné pri trapézoch, tie som mal pri prvých pokusoch, stálo to za h...no, neviem či vôbec existuje presný a "bezvôľový" trapéz, tak som kúpil guličkové skrutky, vyšlo to finančne +/- rovnako ako silnejšie motory a zrazu to začalo "lietať".
Ohledně množství prachu by se tu dalo založit nové vlákno, ale to asi nemá smysl
Pokud se nad tím jen trochu zamyslím, tak bedna o půdorysných rozměrech cca 350x350mm, která bude na nějakých nožičkách, cca do 10mm nad podlahou tak sbírá prach ze země z neuvěřitelného otvoru 1400x10mm. Je to teorie založená na tom, že prach většinou sedne uplně na zem a proto větrák, cca 3cm nad zemí bude sbírat prach, který klesne až na zem teoreticky jen asi ze 100x30mm. Pokud to hodím do kalkulačky tak cca 5x menší množství prachu když to vezmu přes plochu a 14x menší množství, když vezmu čistý obvod.
K motorům asi tak. Z pročítání tohoto fóra jsem nepřišel na jednoznačnou kuchařku jaké motory zvolit. Nějaké výpočty jsem na začátku měl, ale zase nebyly všecky vstupy úplně známé. Na začátku byly tedy zvoleny nějaké držáky motorů, na X a Z NEMA 23 a na Y NEMA 34. S tím se šlo do mechaniky a od toho se odvíjela konstrukce. Teď, když je to hotové, a nakoupené, nemá smyls něco měnit. Teď se to zprovozní a uvidí se.
Dobře, je to předimenzované... Vadí to něčemu? Hmmm, možná jo, když nezareaguje koncák, tak se probourám s sousedce do koupelny
Když to nakonec bude jezdit 5m/min místo plánovaných 3 a zvedne se zrychlení? Vadí to?

K motorům asi tak. Z pročítání tohoto fóra jsem nepřišel na jednoznačnou kuchařku jaké motory zvolit. Nějaké výpočty jsem na začátku měl, ale zase nebyly všecky vstupy úplně známé. Na začátku byly tedy zvoleny nějaké držáky motorů, na X a Z NEMA 23 a na Y NEMA 34. S tím se šlo do mechaniky a od toho se odvíjela konstrukce. Teď, když je to hotové, a nakoupené, nemá smyls něco měnit. Teď se to zprovozní a uvidí se.
Dobře, je to předimenzované... Vadí to něčemu? Hmmm, možná jo, když nezareaguje koncák, tak se probourám s sousedce do koupelny

Světlo na konci tunelu může být blížící se vlak.


Hezký řečeno. Máš pravdu. Ja se na ebay uklikl a místo toho abych koupil již tak předimenzované nemy 34 8.5 Nm 100 mm dlouhé. Tak jsem koupil nemy 34 ale 12 Nm a 151 mm dlouhé a váha? No 5 kg na misto 3 kg.
A víš co? Máš pravdu taky jsem je tam namontoval a nevyhodil je. Sice indukčnost jak svi . . . Ale ty driwery to zvládly. Jsou k ním použité EM806 plně digitální. A řízené jsou ESS a oddělovací deskou MC106. A 850W toridní zdroj s deskou pro pomalý náběh. Protože jističe by to nedali.
Tak tedy určitě to pojede. Lepší než slabé. Hiii.



Cimrmanův krok stranou:
Vím, že to přímo sem nepatří, ale.. Neumíte někdo vyrobit nebo nevíte o někom, kdo by vyrobil pohybový šroub s maticí, průměr šroubu cca 3mm a délka 150mm? Vypadalo by to asi takhle, ale delší, tohle je jenom 50mm
Vím, že to přímo sem nepatří, ale.. Neumíte někdo vyrobit nebo nevíte o někom, kdo by vyrobil pohybový šroub s maticí, průměr šroubu cca 3mm a délka 150mm? Vypadalo by to asi takhle, ale delší, tohle je jenom 50mm

Světlo na konci tunelu může být blížící se vlak.
ahoj, nikdo přece po tobě nechce abys je vyhodil, jenom mě překvapila ta kombinace.
taky píšeš žes studoval forum, hodně lidí ty motory pak měnilo právě kuli te rychlosti.
takže se může stát že to nebude planované 3 ale třeba 2m/min
s prachu si nic nedělej dej tam všude filtry, jednou za čas je vysaješ a je klid...
taky píšeš žes studoval forum, hodně lidí ty motory pak měnilo právě kuli te rychlosti.
no ono je to právě obraceně, čím silnější motor tim pomalejšíbadina píše: Když to nakonec bude jezdit 5m/min místo plánovaných 3 a zvedne se zrychlení? Vadí to?
takže se může stát že to nebude planované 3 ale třeba 2m/min
s prachu si nic nedělej dej tam všude filtry, jednou za čas je vysaješ a je klid...
Možná se tam potulují, ale je těžké je tam zastihnout. Běžně průměr 8mm, menší velmi vzácně a když, tak ne 150mm dlouhé. 
Ještě něco k tomu "výkonu" motoru na "Y". Motor bude točit se dvěma kuličkovými šrouby dlouhými cca 900m o průměru 20mm, to je asi v pohodě, ale je to víc než jeden kuličkák, přímo na motoru bez řemenu. Takže se asi nějaký ten Nm navíc hodit bude. Ano na fóru o motorech je toho tolik, že to člověk nedokáže najednou vstřebat a nejspíš mě téma o tom, že by zrovna někdo tyhle motory měnil kvůli pomalosti minulo. I teď jsem se snažil něco najít a za dvě hodiny pročítání vyslovenou nespokojenost někoho jsem nenašel. Vyzkouší se to, pořádně otestuje no a když to nebude vyhovující tak z toho motoru bude čtvrtá osa

Ještě něco k tomu "výkonu" motoru na "Y". Motor bude točit se dvěma kuličkovými šrouby dlouhými cca 900m o průměru 20mm, to je asi v pohodě, ale je to víc než jeden kuličkák, přímo na motoru bez řemenu. Takže se asi nějaký ten Nm navíc hodit bude. Ano na fóru o motorech je toho tolik, že to člověk nedokáže najednou vstřebat a nejspíš mě téma o tom, že by zrovna někdo tyhle motory měnil kvůli pomalosti minulo. I teď jsem se snažil něco najít a za dvě hodiny pročítání vyslovenou nespokojenost někoho jsem nenašel. Vyzkouší se to, pořádně otestuje no a když to nebude vyhovující tak z toho motoru bude čtvrtá osa

Světlo na konci tunelu může být blížící se vlak.
Něco se muselo po....! Obrobení konce kuličkového šroubu pro volné ložisko na ose "Z" hází asi 0,2mm!! Chjo. Co teď obrobit ještě a vyfutrovat? Ale je tam drážka pro segerovku. Mohlo by to fungovat bez toho ložiska, že by to drželo to horní, pevné ložisko + matice?
Světlo na konci tunelu může být blížící se vlak.
Bylo by ložisko ZKL 629 s menším vnitřním průměrem (9mm) Ale je tam navrtaný důlek, který hází. Bude to ještě ořech. V nejhorším novej šroub, zkrátit tenhle nejde, páč už není kam.
Edit: opravuji házení - z dílny mi teď volali, že to je 0,45mm!!!
Edit: opravuji házení - z dílny mi teď volali, že to je 0,45mm!!!
Světlo na konci tunelu může být blížící se vlak.
ono to může být uložené i letmo bez toho ložiska.. záleží na délce, průměru šroubu a otáčkách.. jsou na to grafy.. porovnej a uvidíš.. nicméně nejjednodušší je to hodit obráběči na hlavu a udělat znova ..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU