elemagnetická cívka
ty desky jsou výměnné, nejsou napevno.. ale to je jedno...
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Desky budou mít nějakou vůli, to bez pochyb ale pokud budou zmačknuty s kotoučem hnout by se podle mě neměly.
Tak jako u auta má každá deska vůli, pokud zabrzdím park.brzdou kotouč se ani nehne. To ale pak jdeme už do extrému.
Tak jako u auta má každá deska vůli, pokud zabrzdím park.brzdou kotouč se ani nehne. To ale pak jdeme už do extrému.
No jasně, nějaká vůle u brzdy bez úprav bude.RaS píše:ty desky jsou výměnné, nejsou napevno.. ale to je jedno...
Ale jde o princip - když je ta deska pevná (tj. pro správnou funkci brzdy se nemusí pohybovat), tak je velmi snadné ji udělat opravdu na pevno, třeba ji provrtat a přišroubovat ke třmenu, nebo nějakým šroubem z boku ji dotlačit k jedné stěně, nebo ji třeba jenom naplocho přilepit epoxidem.
nebyla by jednousi pasova brzda?
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
No a co je asi to číslo, které nám výrobce u motoru uvádí, které rádi čteme jako "kroutící moment", ale v reálu je to "přídržný moment" ?elbarto píše:Co udelala bezny KM, kterych mame pouzitych plne supliky po nabuzeni DC proudem do vsech fazi, primerenym proudem. Shori, neudela nic nebo by mohl i brzdit ?
To je právě ta síla, kterou je krokáč schopen udržet, když do něho pustíš jmenovitý proud.
A asi bude lepší to pustit jen do jedné cívky. Když to pustíš do obou, tak se budou cívky navzájem přetahovat a uděláš metastabilní polohu uprostřed kroku. Podle mě si tím nic nepomůžeš, spíš pohoršíš. A zahřívání motoru bude dvojnásobné.
Takže ano, pokud Ti stačí brzdit nějakými 2-5 Nm, tak proč ne. Na to nepotřebuješ ani nic speciálního, jen ten krokáč (který tam stejně asi bude pro polohování) zastavíš na celém kroku.
Ale to řešení z cyklokrámu (jak jsi to nazval) udrží odhadem tak 10-100x větší síly.
A pokud se bude aktivovat nějakým postupným pohonem a ne úderem (jak se tady už v několika postech snažím psát), tak bude i celkem věčné.
Postupným pohonem, asi lepší ale musím taky vyřešit jak maučit macha aby při otáčením osy nejdříve odpojil brzdu a naopak.Mex píše:No a co je asi to číslo, které nám výrobce u motoru uvádí, které rádi čteme jako "kroutící moment", ale v reálu je to "přídržný moment" ?elbarto píše:Co udelala bezny KM, kterych mame pouzitych plne supliky po nabuzeni DC proudem do vsech fazi, primerenym proudem. Shori, neudela nic nebo by mohl i brzdit ?
To je právě ta síla, kterou je krokáč schopen udržet, když do něho pustíš jmenovitý proud.
A asi bude lepší to pustit jen do jedné cívky. Když to pustíš do obou, tak se budou cívky navzájem přetahovat a uděláš metastabilní polohu uprostřed kroku. Podle mě si tím nic nepomůžeš, spíš pohoršíš. A zahřívání motoru bude dvojnásobné.
Takže ano, pokud Ti stačí brzdit nějakými 2-5 Nm, tak proč ne. Na to nepotřebuješ ani nic speciálního, jen ten krokáč (který tam stejně asi bude pro polohování) zastavíš na celém kroku.
Ale to řešení z cyklokrámu (jak jsi to nazval) udrží odhadem tak 10-100x větší síly.
A pokud se bude aktivovat nějakým postupným pohonem a ne úderem (jak se tady už v několika postech snažím psát), tak bude i celkem věčné.
Jinak tu mám nové servomotory k ele.park.brzdám k passatu byly by super jen asi moc neřešitelné, nebo dost pracné.
Původně jsem uvažoval brzdot to ručně, šroubkem nebo tak nějak. Přeci jenom tak často brzdit vřeteno taky nebudu ale hned bych to chtěl použít stejnej systém na 4osu u frézky.
Ja mam elektromagnet na sv18ra. Napojen na origo paknovou brzdu. Casovac na 5s po vypnuti chodu, rele ktere magnet odpoji pokud bych behem tech 5s znovu zapnul motor, a HLAVNĚ vypinac na panelu, kterym se da cele brzdeni vypnout/zapnout. Nebavilo me furt vyklepavat kolik u puvodniho excentru.
Magnet je na 230V (s mustkovym usmernovacem) z nejakeho stroje, ale poradnej, takove 2kg vaha. Sila pekna, rukou ho nepretlacim.
Magnet je na 230V (s mustkovym usmernovacem) z nejakeho stroje, ale poradnej, takove 2kg vaha. Sila pekna, rukou ho nepretlacim.