elemagnetická cívka
ty desky jsou výměnné, nejsou napevno.. ale to je jedno...
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Desky budou mít nějakou vůli, to bez pochyb ale pokud budou zmačknuty s kotoučem hnout by se podle mě neměly.
Tak jako u auta má každá deska vůli, pokud zabrzdím park.brzdou kotouč se ani nehne. To ale pak jdeme už do extrému.![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Tak jako u auta má každá deska vůli, pokud zabrzdím park.brzdou kotouč se ani nehne. To ale pak jdeme už do extrému.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
No jasně, nějaká vůle u brzdy bez úprav bude.RaS píše:ty desky jsou výměnné, nejsou napevno.. ale to je jedno...
Ale jde o princip - když je ta deska pevná (tj. pro správnou funkci brzdy se nemusí pohybovat), tak je velmi snadné ji udělat opravdu na pevno, třeba ji provrtat a přišroubovat ke třmenu, nebo nějakým šroubem z boku ji dotlačit k jedné stěně, nebo ji třeba jenom naplocho přilepit epoxidem.
nebyla by jednousi pasova brzda?
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
No a co je asi to číslo, které nám výrobce u motoru uvádí, které rádi čteme jako "kroutící moment", ale v reálu je to "přídržný moment" ?elbarto píše:Co udelala bezny KM, kterych mame pouzitych plne supliky po nabuzeni DC proudem do vsech fazi, primerenym proudem. Shori, neudela nic nebo by mohl i brzdit ?
To je právě ta síla, kterou je krokáč schopen udržet, když do něho pustíš jmenovitý proud.
A asi bude lepší to pustit jen do jedné cívky. Když to pustíš do obou, tak se budou cívky navzájem přetahovat a uděláš metastabilní polohu uprostřed kroku. Podle mě si tím nic nepomůžeš, spíš pohoršíš. A zahřívání motoru bude dvojnásobné.
Takže ano, pokud Ti stačí brzdit nějakými 2-5 Nm, tak proč ne. Na to nepotřebuješ ani nic speciálního, jen ten krokáč (který tam stejně asi bude pro polohování) zastavíš na celém kroku.
Ale to řešení z cyklokrámu (jak jsi to nazval) udrží odhadem tak 10-100x větší síly.
A pokud se bude aktivovat nějakým postupným pohonem a ne úderem (jak se tady už v několika postech snažím psát), tak bude i celkem věčné.
Postupným pohonem, asi lepší ale musím taky vyřešit jak maučit macha aby při otáčením osy nejdříve odpojil brzdu a naopak.Mex píše:No a co je asi to číslo, které nám výrobce u motoru uvádí, které rádi čteme jako "kroutící moment", ale v reálu je to "přídržný moment" ?elbarto píše:Co udelala bezny KM, kterych mame pouzitych plne supliky po nabuzeni DC proudem do vsech fazi, primerenym proudem. Shori, neudela nic nebo by mohl i brzdit ?
To je právě ta síla, kterou je krokáč schopen udržet, když do něho pustíš jmenovitý proud.
A asi bude lepší to pustit jen do jedné cívky. Když to pustíš do obou, tak se budou cívky navzájem přetahovat a uděláš metastabilní polohu uprostřed kroku. Podle mě si tím nic nepomůžeš, spíš pohoršíš. A zahřívání motoru bude dvojnásobné.
Takže ano, pokud Ti stačí brzdit nějakými 2-5 Nm, tak proč ne. Na to nepotřebuješ ani nic speciálního, jen ten krokáč (který tam stejně asi bude pro polohování) zastavíš na celém kroku.
Ale to řešení z cyklokrámu (jak jsi to nazval) udrží odhadem tak 10-100x větší síly.
A pokud se bude aktivovat nějakým postupným pohonem a ne úderem (jak se tady už v několika postech snažím psát), tak bude i celkem věčné.
Jinak tu mám nové servomotory k ele.park.brzdám k passatu
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Původně jsem uvažoval brzdot to ručně, šroubkem nebo tak nějak. Přeci jenom tak často brzdit vřeteno taky nebudu ale hned bych to chtěl použít stejnej systém na 4osu u frézky.
Ja mam elektromagnet na sv18ra. Napojen na origo paknovou brzdu. Casovac na 5s po vypnuti chodu, rele ktere magnet odpoji pokud bych behem tech 5s znovu zapnul motor, a HLAVNĚ vypinac na panelu, kterym se da cele brzdeni vypnout/zapnout. Nebavilo me furt vyklepavat kolik u puvodniho excentru.
Magnet je na 230V (s mustkovym usmernovacem) z nejakeho stroje, ale poradnej, takove 2kg vaha. Sila pekna, rukou ho nepretlacim.
Magnet je na 230V (s mustkovym usmernovacem) z nejakeho stroje, ale poradnej, takove 2kg vaha. Sila pekna, rukou ho nepretlacim.