Vyroba modelu, rada s materialem a zuslechtenim
Pravidla fóra
Toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem.
Toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem.
No tak dobrej (nebo naivní) abych to dělal na klasice nejsem ,při tý plánovaný zátěži bude každá geometrická nepřesnost znamenat pitting a upadnutí nějakýho toho zubu (mám osobně odzkoušeno) .DwPetr píše: ↑24. 10. 2018, 10:53Proč by to nedal na 3 ose? akorát nebude tak rychlej, ale to je mu na doma uplně jedno. https://www.youtube.com/watch?v=bojVO3KBOfg&t=7s https://www.youtube.com/watch?v=myAOhSnOl3U
Jsem přesvědčenej, že to jde udělat i na klasice, jen to chce mít trochu představivostDívej, jak to Gonzáles mastí https://www.youtube.com/watch?v=jZ2xeO551NI
To krásný obrábění zub po zubu při týhle velikosti no nevím ,asi je to v autokrosu banda blbců když tam přímé kuželové ozubení hoblujou

http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Trochu blbý je akorát to, že "to"DwPetr píše: ↑24. 10. 2018, 10:53Proč by to nedal na 3 ose? akorát nebude tak rychlej, ale to je mu na doma uplně jedno. https://www.youtube.com/watch?v=bojVO3KBOfg&t=7s https://www.youtube.com/watch?v=myAOhSnOl3U
Jsem přesvědčenej, že to jde udělat i na klasice, jen to chce mít trochu představivostDívej, jak to Gonzáles mastí https://www.youtube.com/watch?v=jZ2xeO551NI



Teda takhle dobře jsem se po ránu nepobavil minimálně několik desítek let.
No co na 5oske to spravi. Jeden kus dajme tomu. Len kto zaplati 24hodinovu pracu tej masiny. To bude fest drahe ozubenie.
Navyse ked to vypadne z toho centra, bude to treba zabehnut lebo to bude hrbolate, a to potrva kym sa to zbrusi samo.....
Takze cenovo casova a vysledkovo zbytocna praca. Navyse vznikne 1kus
Navyse ked to vypadne z toho centra, bude to treba zabehnut lebo to bude hrbolate, a to potrva kym sa to zbrusi samo.....
Takze cenovo casova a vysledkovo zbytocna praca. Navyse vznikne 1kus
Taky by mohl ve 3D softu namodelovat pohyb toho nástroje, kterým se to ozubení původně dělalo.
Paradoxně je poměrně prostý (na poměry 3D).
To je poněkud zvláštní. Pokud je mně známo, kola se při kalení trochu pohnou. To jejich "zaběhnutí" by se tím ztratilo...
Koupím hliníkové profily délky cca 60cm, nabízím 90,-Kč/kg.
by me zajimalo, jak probiha zabihani soukoli diferencialu v autech,skodovka zbastli tisicovku dene, v ramci koncernu to bude sakra pocet, to musi mit zabihaci fabriku jak krava, a nebo na to serou a taky to funguje
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
A) v převodovce s předním náhonem je určitě nenajdeš
B) jsou broušený a vzhledem k přesnosti výroby není potřeba je zabíhat .

B) jsou broušený a vzhledem k přesnosti výroby není potřeba je zabíhat .
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
U nás tu mašinu na zabíhání máme, vypadá jak odvalovačka, hodíš tam kolo, pastorek, rozjedeš je s brusivem a zabehneš je do sebe. Zaběhávalo se tak např. to soukolí do Petrovýho Strigona.
H63,GH560,KFD250,HON200,16K20,4C,NK203,SMC8B,OSK36,SH4d,SV4d,BPH20,2UD,SDJ300...
Mně někdo naopak říkal, že na škodovku by bylo broušení moc luxusní
Nevím, ono kalit a brousit... Spíš bych věřil ševingování s tím, že se ta kola v provozu časem omelou. Kde jsou ty časy, kdy se převodovka po montáži ve fabrice zaběhla a znovu rozebrala. Pak se vše zkontrolovalo, a pak teprve šlo k zákazníkovi. Někde jsem viděl starý pěkný dokument, možná ho najdu 


No jestli už v době CNC brusek není rychlejší broušení než ševing ,navíc na předokolce jsou na diferáku jen šikmé ozubení.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Zdravím vespolek, pokud potřebujete aby se výrobek po tepelném zpracování co nejméně deformoval, tak je nejvhodnější nitridace. Je menší tloušťka než u cementace, ale větší tvrdost. Ve firmě používáme např. ocel 15230, kolo se nahrubuje, zušlechtí na 900-1000Mpa, pak další hrubování, žíhání při
teplotě o 30-50°C nižší, než při zušlechtění, obrobení na hotovo, nitridace opět teplota nižší než při 2. žíhání. Materiálů pro nitridaci je více, v práci se můžu mrknout do tabulek a dodat i tvrdosti a hloubky.
teplotě o 30-50°C nižší, než při zušlechtění, obrobení na hotovo, nitridace opět teplota nižší než při 2. žíhání. Materiálů pro nitridaci je více, v práci se můžu mrknout do tabulek a dodat i tvrdosti a hloubky.
Zkus tam najít něco co je na menší dynamicky namáhané součásti se stejnými nebo lepšími vlastnostmi než 16420 ,to by mi docela usnadnilo život .
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.bolzano.cz/cz/technicka-pod ... 8crnimo7-6Zkus tam najít něco co je na menší dynamicky namáhané součásti se stejnými nebo lepšími vlastnostmi než 16420 ,to by mi docela usnadnilo život .
lepší než 16420 je 18CrNiMo7-6 viz odkaz výše, nevím jestli se mi ho podařilo správně vložit,. Ale to ocel k cementaci. My k nitridaci používáme 15230 nebo 15330. Na těch stránkách v sekci technická příručka je spousta dalších zajímavých informací.
Zkusím ještě vložit scan ocelí pro ozub kola podle ČSN