prevodovka sv 18

Tovární CNC a apřestavby konvenčních soustruhů
Petr68
Příspěvky: 880
Registrován: 3. 12. 2015, 9:38
Bydliště: Karlovy vary

20. 6. 2020, 8:08

novic píše: 20. 6. 2020, 3:43 Ja akurát vyrážam z Bystrice do rodnej dedinky aby som tiež mohol skladať včera som bol u pána Suleka kúpil som nejaké veci cca 330 euro tak hádam mi to pomôže. Ty si to čím čistil ? Maniak :D
Můj oblíbený drátěný kartáček do vrtačky a pěkně zub po zubu. :D
Strigon ME-250, SV18RA, Mikromat SFW200/600, L-TEC Ductling II
HellGrip
Příspěvky: 1283
Registrován: 21. 5. 2019, 10:26

20. 6. 2020, 8:18

mafrasol, parný čistiť / 90 st. wapka a hijó ako vyprané v persile.
novic
Příspěvky: 1839
Registrován: 19. 10. 2014, 10:30

21. 6. 2020, 11:48

Oplatilo sa trepat 200 km po prizmaticky zverák zatiaľ pomáha viac ako klasický :D
Přílohy
received_1170509196636821.jpeg
Cash Rules Everything Around Me
C.R.E.A.M
tiborius
Příspěvky: 403
Registrován: 9. 8. 2018, 1:58

15. 3. 2025, 8:17

Pekný deň. SV 18 RA

Mám problém. Výmena oleja v prevodovke, ani za svet nenasaje olej. Už som sa stým trápil viac ako 2 hodiny. Samozrejme pred výmenou všetko ok. Už som pomáhal aj naliať olejom pred zasunutím, pomocť natlačením oleja do nasávacej trubky všetko.

Otázka na tých čo mali prevodovku rozobratú. na trubke sania dole v prevodovke je spetný ventil? lebo v samotnej pumpe na strane sania nie je. z výkresov to nie je jednoznačné.

ja som totiž pri vytahnutom čerpadle vzduchom prefukol všetko / či tam nie je špina / a cez sanie mi to dole bublalo do oleja čo sa mi nepáči. Aby čerpadlo fungovalo tak ako má, predsa musí mať 2 ventili v sere toku pred a za piestom. alebo už som ja úplne mimo. Predsa nemôže fungovať tak že sa otvor sania pri pieste čerpadla uzatvorí a vtedy tlačí olej, potom by sa nevedel vráťiť späť lebo na konci piesta sa ventil výtlaku uzavrie a vynikne uzatvorený priestor. to jest- pružina nevie vytiahnuť piest do východiskovej polohy.

prosím poradte. mám sa dalej hrať alebo je na strane sania dole ventil / gulička/ čo nepustí spadnúť hladinu. a ja mám ten ventil zaseknutý v sále otvorenej polohe.?

Ja som už totiž stratený, aj keď je to asi totálne jednoduchá triviálná záležitosť. Fatal Error včera večer. :( :D

aj ja len špekulujem, mal som tam nechať ten storočný olej. keď tam bol 30 rokov , tak by dalších 30 vydržal :D

Ďakujem
tiborius
Příspěvky: 403
Registrován: 9. 8. 2018, 1:58

17. 3. 2025, 7:58

Nazdar. Takže si odpoviem sám. a poradím ako to vyriešiť.

PREDOHRA
Dosť som sa natrápil a nahnevalo ma to že taká triviálna vec a nejde a nejde.
V sobotu ráno som prešiel celé fórum ale nikto nič /ani traktor fórum/ ohľadom natiahnutia oleja nepíše , len o tom že nejak to natiahlo a odvtedy ok.

Našiel som tu jeden príspevok od Toník z roku 2019 že potrebuje poradiť. nová prevodovka a tak isto nenasaje. Nik mu nevedel poradiť. Dúfam že si už poradil.
viewtopic.php?t=20175

Aj keď ja som mal tú plôšku dosadaciu o 0,5 mm vydretú bol som presvedčený že to nemôže robiť chybu nakoľko to pred výmenou oleja išlo.
Ale nakoľko už som aj sobotu do 12 :00 / od 8:00/ nepochodil, rozhodol som sa tú plôšku urobiť novú. To nebudem rozpisovať Tumlík to má pekne tu nafotené vysvetlené.

Ja som si to taktiež premeral min/max zdvihu, od-sústružil starú plôšku a naletoval novú. Vôlu pri max zdvihu som nechal 0,5 mm. potom by to už nabúralo.
Pre info chodí mi to 10,9mm az 11,2 mm. Výška piestika čerpadla 69,5 mm. Takže tu potom aj tesnenie zmení dosť.

Poskladal, namontoval a samozrejme nič. Už som skoro vybuchol. Myslel som si že som komplet neschopní, a pôjdem radšej za kuchára. Zapálim všetky stroje.
Zase dve hodiny hrania a nič. Zúfalosť taká že idem vyhodiť prevodovku a dole na sacie potrubie vyrobím spätný ventil. Ten totiž tam evidentne nie je. / nik neodpisoval na fóre ale podľa správania sa čerpadla je to zle technicky riešené.

Riešenie
základ-
čerpadlo musí byť vonku funkčné. / v ruke s troška olejom nakvapkaným to musí pekne tlačiť
a na saní musí vytvárať podtlak. pri rukou ucpatou sacej diery. / výtlačný ventil musí byť dobrý potom to funguje ako má/

potom nakoľko je to nedokonale technicky riešené musí aj tá plocha dotyku v pohode. Piest musí uzatvárať saciu dieru pri max zdvihu. / vtedy vykonáva výtlak nakoľko v sacej vetve nie je jednosmerný uzatvárací ventil. - za mňa totálne nahovno riešené . /uzatvára ho len asi 1 mm /

pružina čerpadla musí na telese držať lebo padne piest do prevodovky, ak nie ohnúť pružinu

1. len naliatie čerpadla olejom nepomôže, ale odporúčam.
Tak riešenie je jednoduché a trvá 2 minútky. 2 krát vyskúšané , dvakrát úspech. A ja tam mám prevodový olej Castrol 80-90 prevodový / je prevodovka tichšia

Dôležité je aby čerpadlo sa dalo v domci prevodovky rukou zasúvať a vytavovať. Lebo ja som ho už nasúval a vysúval už pri bežiacom stroji . / dával som si pozor ale bol som už bezradný/

čerpadlo sa zasunie ako keby na hotovo len sa skutky nedotiahnu. 4x M8 torx . Dotiahnú sa len
na par prvých závitov. mne bežala prevodovka. a ako to išlo tak som rukou vytavoval a zasúval telo čerpadla do domca prevodovky. Tým som ja vlastne vytváral väčší podtlak a olej sa nasal. Ani som prevodovku nevypol. Dotiahol som skrutky a už to šlo. Vlastne som jak pri umelom srdcovom masáži pumpoval čerpadlo asi tak pár sekúnd. Minútu neviem. Ale funguje to. Nasaje a keď už je olej hore tak nepadne hladina lebo ho drží výtlačný spätný ventil.


P.S.
Pre mňa je to veľká vec lebo mi to doničilo víkend, myslel som si že výmena bude trvať 30 min.

Prevodovku som nerozoberal ale ak ju budem mať rozobratú tak tam dám určite spätný ventil. Potom bude jedno kde bude piestik čerpadla. Nebudeme sa hrať na milimetre, a určite hneď nasaje olej. / ten istí systém čerpania na MAS F2a s dvoma ventilmi a bez problémov. /

Ako teraz rozmýšľam, to nasatie oleja posuvom domca čerpadla rukou by malo fungovať aj pri stojacom stroji. Koniec koncom piestik pracuje aj takto.

Skúšal som to už od soboty aj v nedeľu aj dneska ráno a funguje ako má. olej nepadá

Viem že to je dlhé čítanie ale ak to niekomu niekedy pomôže už sa oplatilo.
Naposledy upravil(a) tiborius dne 17. 3. 2025, 9:29, celkem upraveno 1 x.
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7379
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

17. 3. 2025, 8:25

já bych to řešil jinak
praxe z aut co po zásahu do ol. čerpadla taky nechtějí nasát
smontovat, zapnout, za chodu někudy do převodovky převodovky fouknout tlakový vzduch z kompresoru
vzduch musí nad hladinou oleje udělat trochu přetlak, tím se čerpadlo zaplaví a už to dál jede normálně
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
tiborius
Příspěvky: 403
Registrován: 9. 8. 2018, 1:58

17. 3. 2025, 8:39

testone píše: 17. 3. 2025, 8:25 já bych to řešil jinak
praxe z aut co po zásahu do ol. čerpadla taky nechtějí nasát
smontovat, zapnout, za chodu někudy do převodovky převodovky fouknout tlakový vzduch z kompresoru
vzduch musí nad hladinou oleje udělat trochu přetlak, tím se čerpadlo zaplaví a už to dál jede normálně
nepomohlo , aj ja som to robil. hovorím total som bol nešťastný

na motoroch je zubové čerpadlo asi lepšie sajú. Ja pri montáži zuby čo sa len dá naolejujem a ak sa dá tak cez olejový filter nalejem olej . Problém som stým nemal už pri štartovaní nasaje.
Odpovědět

Zpět na „CNC soustruhy“