Uhlová píla - moderný gáter ... a iné výtvory

Odpovědět
Uživatelský avatar
shaolin
dezinfo trol
Příspěvky: 1263
Registrován: 11. 9. 2011, 7:17

17. 11. 2025, 4:55

Vyvstala potreba aj záujem zhotoviť prenosný laboratôrny zdroj so vstupom jednosmerneho napetia. Hlavným cieľom je nabijanie ebajkovej baterie ktorá ma vstupné požadované napetie 42V 4A (obsahuje vlastný balancer), počas jazdy či presunov autom, alebo zo sekundarnej batérie či mozno aj silnejšieho solarneho panela.

Základom je Dc-Dc menič, pri ktorom je vstupné napetie od 6-50v max 16A. Na vystupe som nastavil 50V a max 8A.
Za tymto meničom je digitálny modul laboratorneho zdroja 50V 8A s displejom a charakteristikov CC a CV - takže fajn na autobaterie a lionky a neviem co ešte.

Výhodou je aj že bateriu ebiku môžem nabiť aj na nižšie skladovacie napetie keď viem že dlhšie nikam nepojdem, pripadne nabijať nižším prúdom pre šetrnejšie nabíjanie., čo original nabijacka neumožňovala.
Zaujímavosťou je že stale môžem použiť ako vstup pôvodnú nabíjačku.

V pripade nechceného vybitia autobaterie ju môžem dobiť pomocou toho meniča zo sekundárnej. A sekundárna bateria môze byť aj taká čo má vadný článok a dava len 10v a vtedy ju cez menič môžem použiť aj na bežné potreby.

Škoda že to vydava trochu pišťavý zvuk, ale dá sa to vyriešiť. Využití vidím viac takže mam z toho radost.

Škatulka má rozmer 230x80x60mm, hr. Steny 3mm a tlacil som ju na 3d tlaciarni (ender 3 s1 pro) krásnych 9 hodín :)

Este par redukcií na rôzne vstupné pripojenia a je to.
Přílohy
IMG_3825.jpeg
IMG_3824.jpeg
To že niekto nerozumie tomu čo píšem, neznamená že som troll :)
Uživatelský avatar
shaolin
dezinfo trol
Příspěvky: 1263
Registrován: 11. 9. 2011, 7:17

13. 12. 2025, 6:05

Ahojte.
Upravy môjho Sharana na kempovanie som už prezentoval, tak pridám nový projekt ktory som si vymyslel a zide sa nielen v zimných mesiacoch na rozmrazovanie auta ale aj na prespavanie v chladnych mesiacoch.

Moje auto má naftový príhrev motora Eberspacher, ktorý raz ide a raz nejde a funguje len pri naštartovanom motore. Zvažoval som investíciu do opravy a pripadny upgrade na nezávislé kúrenie. Avšak cena novej riadiacej dosky aby vôbec fungoval je 270€ a prerabka na nezavisle kurenie je ďalší náklad a kopec zasahov do systemu, rozhodol som sa pre naftový ohrievač Vevor 2kw. Zvolil som verziu s diaľkovým ovládaním a bluetooth pripojenim cez appku. Ovladaci panel umožňuje ovládanie rôznymi stupňami ohrevu, alebo sa prepne do režimu termostatu ako to je bežne doma.
Vzal som to priamo od Vevor europa, hoci je to kúsok drahšie ako na aliku či alegre. Ide o tento typ

https://eur.vevor.com/diesel-heater-c_1 ... 0806799987

Bufik som odskúšal v dielni a makal viac ako úžasne. Aj dialkové aj aplikácia bez problémov.

Nejake videa na yt, pokec na fórach a išlo sa na to. Po zvážení kde s tým, som nakoniec tomu našiel miesto pod spolujazdcovou sedačkou. Aby to tam pekne sedelo, musel som do toho plechu pri nohách vyrezať poloblúčik na nasávanie vzduchu. Pridal som tam aj mriežku aby to trochu ochránilo pred nacucnutím niečoho ku saniu vzduchu.
Pod samotný bufik som vytvoril podstavec vysoký 50mm na ktorý je bufik našrubovaný. Pod nim je podlaha vyrezaná a sacie s výfukovým potrubím sa dopájajú zospodu.

Nakoniec ostal medzi sedačkou a bufikom priestor 30mm aje to vpohode. Kryt bufiku aj tak nieje moc teplý. Vyduch je smerom dozadu a bude hadicou privedený medzi sedačky, kde si budem môcť meniť smer fukania dopredu alebo dozadu. Na to musim kupiť Y-ko s klapkami. Naftu budem odoberať z hadičky z nadrže ktorá vedie k čerpadlu pre existujúci bufik a dam tam rozdvojku. Je to blízko. Baterku šupnem do priestoru pod tú polpostel - je tam miesto. Musim už len doriešit jej nabíjanie cez nejaký činsky modul čo ju začne nabíjať až keď dobije altik hlavnú baterku na 13,2 V.

Projekt je realizovaný práve teraz a tak prikladám len foto z toho čo je urobené.

Zospodu potom planujem nejaký deflektor aby na to nehádzalo zospodu vodu či sneh z vozovky. Miesta je tam dosť.

Rád uvitam nejaké postrehy či napady. ;)
Přílohy
IMG_4085.jpeg
IMG_4086.jpeg
IMG_4087.jpeg
IMG_4088.jpeg
To že niekto nerozumie tomu čo píšem, neznamená že som troll :)
Uživatelský avatar
packa
Příspěvky: 7098
Registrován: 7. 2. 2007, 6:42
Bydliště: Královehradecký kraj

13. 12. 2025, 7:33

Ahoj
Já mám koupený tento bufik jako takovou kabelku do garáže je to i s nádrží , ale mechanika je stejná . Funguje to dobře , ale výfuk je dost horký , asi bych ten prostup tím plechem řešil nějakou trubkou v trubce s nějakou mezerou s izolací . já mám koupené 4m flexi výfukové trubky kterou stočím a opláštím a výdech bufiku ji bude ofukovat abych z výfuku dostal ještě nějaké teplo
Uživatelský avatar
shaolin
dezinfo trol
Příspěvky: 1263
Registrován: 11. 9. 2011, 7:17

14. 12. 2025, 6:37

Ahoj Packa

Po kratkych skúsenostiach s tymto bufikom ozaj uvažujem že si jeden kupim aj do garáže. Tiež taký kabelkový 8kw čo má všetko v sebe + zdroj. Má to neskutočne rýchly nábeh tepla a na kratšie práce v dielni by to stačilo. Pri dlhších prácach si kúrim v upravenom Petríku s uhlím.
Zaujímalo by ma či pri ňom ťaháš aj vzduch na horenie z vonku slebo netreba?
Niekde som čital že je tiež možné prehnať výfukové plyny starým intercoolerom z auta a pripadne k nemu dať ďalší ventilator. To by si mal možno lepšie ako stočenú výfukovú ruru.

Inak súčasťou setu je aj protiteplotný mekký obal na výfukové potrubie (vyzerá ako azbestová tkanina) a ten som navliekol na rúru od bufika a viedol ju až za termo stenu čo je pod autom a oddeluje vyfukove potrubie auta.

Tie montážne šruby sú veľmi blízko vedľa tých tubiek. Ale mohol som dať večší otvor okolo výfukovej trubky a ten termoobal napchať čo najvyššie k telesu bufika. Musim dokúpiť ešte meter vyfukovej rury a odviesť vyfuk viac dozadu a ku kraju nech sa to nehromadi nekontrolovane pod autom. Dokonca ma napadlo že by bolo dobre mať takú odoberatelnú rurku a vyviesť na noc výfuk nad auto ako komín aby nevplyvňovalo pripadné vetranie.

Inak radi spíme v chladnom priestore, bufik uvažujem len na také nudzové prihriatie v noci ale hlavne na zakúrenie ráno aby človek nevyliezal zo spacaku do zimneho auta so zimnými vecami.
Normálne mám z toho radosť lebo to prinesie viac pohody na výlety a hlavne deti budu mať z toho viac pozitívnych zážitkov.

Na a každopadne CO detektor aby som sa ráno nezobudil mŕtvy, to by som asi neprežil :)
To že niekto nerozumie tomu čo píšem, neznamená že som troll :)
Odpovědět

Zpět na „Zacinam stavet a nevim jak na to“