Správný přístupOliver Rovný píše:...Podla mna tu treba experimentovat s roznymi vlnovymi dlzkami ziarenia.
...Uz vidim titulku mojej zaverecnej prace![]()

Správný přístupOliver Rovný píše:...Podla mna tu treba experimentovat s roznymi vlnovymi dlzkami ziarenia.
...Uz vidim titulku mojej zaverecnej prace![]()
To sice vyzera velmi pravdepodobne, ale potom si neviem vysvetlit, preco su "prstom osuchane" aj tabulky na S-28 na druhej fotke (hlavne vrchna) a preco je takmer necitatelny stitok na kuzelovom pravitu na S-28prochaska píše:Ty tabulky jsou vylisovane z cisteho hliniku a casem se proste osoupou. Staci jak si v nich soustruznik ukazuje prstem. Vsimni si, ze nejvic znicena je vzdycky metricka cast(a ted vazne: asi hlavne od spon)
BTW, osoupani tabulek je dobra indikace toho, jak intenzivne se ten stroj pouzival
A to ste nevideli prislusenstvo toho sustruhu, myslel som si ze si oci vyocimFrancotirador píše: No a je jasné že vojáci soustruh častěji píglovali než na něm soustružili takže se tabulky od samého leštění blejskaj jak psí kulky.
Paradox je, že to neznamená, že soustruh od vojáků je zachovalej. Mě naštěstí jeden starší pán, kterej se živí zaškrabáváním varoval, že je tomu přesně naopak, že k tomu postavili holiče, lešenáře .... atd a ten s ním provedl za jeden tejden to co roční dvousměnněj provoz ve fabriceFrancotirador píše: No a je jasné že vojáci soustruh častěji píglovali než na něm soustružili takže se tabulky od samého leštění blejskaj jak psí kulky.
Ano, víme.Oliver Rovný píše: Neviete niekto preco na sustruhoch S-28 byva tak casto poskodeny lavy koniec vretena - tam kde sa instaluje pripravok na utahovanie kliestin?
Smutne, ze aj taki sa najducapumpor píše:Ano, víme.Oliver Rovný píše: Neviete niekto preco na sustruhoch S-28 byva tak casto poskodeny lavy koniec vretena - tam kde sa instaluje pripravok na utahovanie kliestin?
Protože existují (pardon za to slovo) "hovada" co nevědí jak soustruh uvázat tak zasunou do vřetena tyč a za tu se pověsí lano.
Na mé SU35 to taky někdo asi udělal, protože na ložiskách vřetene jsou nahoře krásně obtisknuté válečky a u zadního ložiska jsou prasklinky v litině.
Druhá možnost: Blb co vyráží vřeteno kladivem.