Vrtání ložiskových kuliček

Technologicke postupy a měřidla v dílně
Uživatelský avatar
Ben Ash
Site Admin
Příspěvky: 1407
Registrován: 25. 3. 2009, 8:02
Bydliště: Vladislav
Kontaktovat uživatele:

13. 11. 2012, 10:20

Uvědom si už konečně, že to co přenáší kroutící moment není ta kulička, ale hřídel s kolíkem napříč. Ta kulička slouží jako vymezení v pouzdru. Její primární vlastnost by měla být otěruvzdornost. Potřebná pevnost materiálu se dá spočítat a bude hned jasno, jestli to při té kilovatě na kolo upadne už na startu, nebo až v druhé zatáčce (složené z 5 kusů). Jinak vě,ř že Engeneer ti opravdu radí dobře a z praxe!
Per aspera ad astra
Engineer
Příspěvky: 2354
Registrován: 27. 12. 2006, 4:30
Kontaktovat uživatele:

14. 11. 2012, 1:37

Pokud je originál skládanej z dílů, tak to rozhodně nebude žádný bláto a domnívám se, že tepelný zpracování jednotlivejch součástí a potřebný technologický vychytávky (eliminace nárůstu sil a napětí v kritických bodech sestavy) jsou naprosto mimo Tvoje možnosti. Když se vrátím k původnímu dotazu čím vrtat ložiskovou kuličku tak Ti povím jedno .... spotřeba drahých TK vrtáků bude asi taková, že Tě jedna sada vyrobených kardanů vyjde nejspíš dráž než když je koupíš originální. Já jsem totiž materiál jako jsou ložiskové prvky už kdysi obrábět zkoušel ..... :wink:
A pokud to chceš dělat na kšeft, tak se na mě nezlob .... na to ještě nastačíš ani strojním vybavením, ani znalostma. A neber to jako urážku, jen se Ti snažím ušetřit celkem dost peněz a spoustu času....
Engineer
Příspěvky: 2354
Registrován: 27. 12. 2006, 4:30
Kontaktovat uživatele:

14. 11. 2012, 1:52

milou píše:Toho prohnutí jsem se bál vzhledem k povrchovému napětí. Proto jsem se přiklonil ke skládání. Origo se totiž skládá. Budu to dělat na SM - 300 E Mimochodem originál poloosy jsou z 3,4 kulatiny na dříku,a vydrží sezonu ježdění s mnohem výkonnějšími motory. cca 4 Kw.
Soustružení z jednoho kusu jsem nezavrhl,ale nemám představu,jak bych to točil . Je to pro mně složitější.
Hoď sem fotky těch dílů v rozhozeným stavu. :wink:
upgrade
Příspěvky: 146
Registrován: 7. 3. 2008, 10:34
Bydliště: Praha

14. 11. 2012, 7:59

jeste me napadla takova myslenka :-)
pokud si spocitam kolik stoji dneska elektromotor na 8minu + slusnej regl a sada 3clanku li-po tak mi vychazi ze investice do tovarnich poloos je to nejmensi... :-) a to nepocitam nutnost kvalitni nabijecky v cene nekolika tisic... no nic jenom takova soukroma uvaha.
milou
Příspěvky: 274
Registrován: 24. 5. 2012, 2:56

14. 11. 2012, 3:34

K modelařině : Sám jsem automodelář,a jezdím po spoustě závodech,a seriálech MR. O fungování kloubních spojení kardanů vím řekl bych dost. CHtěl jsem jen jednu možnost z těch dvou. Pokud by bylo nutné dřík z 4,5 mm Rozšířit na 6 mm Tak to problém není. Tomu pouze přizpůsobím unašeče. Pak by kulička měla průměr třeba 10 mm. Musel bych spočítat úhel náběhu unašeče k výkivu poloosy. Toť vše. Originál poloosy nebudou schopné vydržet nápor na 6. hodinovém závodu. TA série poloos je pouze na toto. Pokud je vytočím z jednoho kusu,tak silnější,abych je nemusel dávat kalit,ale teď k tomu noži. Můžu radeko nabrousit podle kuličky na brusce, a finální rádius vybrousit tirolit frézkou 35 000 ut / min ? Nemám zkušensti. Přesto mně ta práce baví,tak se ptám zkušených jezdců.
potraviny
Příspěvky: 1965
Registrován: 17. 9. 2009, 10:05
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

14. 11. 2012, 5:07

Teď tu někdo na http://www.c-n-c.cz/viewtopic.php?f=8&t=9958" onclick="window.open(this.href);return false; rád pomůže na CNC a máš hned pořešeno. :wink:
milou
Příspěvky: 274
Registrován: 24. 5. 2012, 2:56

15. 11. 2012, 2:45

Máte pravdu. Provedu to takto. BYla by to ztráta všeho. Díky za kontakt . Lukin
Uživatelský avatar
taťkašmoula
Příspěvky: 19
Registrován: 16. 6. 2011, 6:17
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

19. 11. 2012, 8:49

Ja loziskove kulicky na samotove cihle ohreju do cervena a necham vychladnout, potom jdou vrtat obycejnym vrtakem na ocel.
Hardmesr
Příspěvky: 423
Registrován: 12. 2. 2009, 9:05
Bydliště: Jižní Morava

21. 1. 2013, 12:18

U nás se říká že neví o věci a mudruje. Tak to zkusím. Není mně jasné, proč použít kuličky. Nešlo by použít kameny z ložiskové bronzi (krychle s otvorem), které by se otáčely na čepech a klouzaly v drážkách? Možno také ty kameny kalené (cementované) a broušené.
NC soustruhy s ŘS Sinumerik 810T a 840D, YASNAC LX3. CAM KOVOPROG 2.7 až 4.13
Uživatelský avatar
uhy
Příspěvky: 207
Registrován: 15. 10. 2010, 7:38
Bydliště: levice

21. 1. 2013, 2:15

páni nesledujem cele vlákno ale nešlo by to vyiskrovať v dostatočnej kvalite? Nejaké jednoduché návody som tu videl.
milou
Příspěvky: 274
Registrován: 24. 5. 2012, 2:56

21. 1. 2013, 2:23

Asi to udělám celé z nerezy . Jen silnější. Ta je dost houževnatá,a bude jistě pevnější,než rpm plast. Když jsou s tím takové problémy. To už odvrtám i sám.
Uživatelský avatar
uhy
Příspěvky: 207
Registrován: 15. 10. 2010, 7:38
Bydliště: levice

17. 2. 2013, 7:25

tak uz len pre informaciu ako som to myslel:

http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=I0k ... =endscreen" onclick="window.open(this.href);return false;
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7383
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

17. 2. 2013, 7:34

uhy píše:tak uz len pre informaciu ako som to myslel:

http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=I0k ... =endscreen" onclick="window.open(this.href);return false;
ve druhém příspěvku v tomto vlákně jsem ti to navrhoval....http://www.c-n-c.cz/viewtopic.php?f=57&t=9934#p98524" onclick="window.open(this.href);return false;
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
Cjuz
Příspěvky: 2433
Registrován: 17. 2. 2013, 6:27
Bydliště: Předklášteří
Kontaktovat uživatele:

18. 2. 2013, 7:41

Trochu pozdě ale pro případné čtenáře
Vrtat lze cokoliv, záleží na požadované přesnosti. Používaly jsme v práci speciální vrtáky které vrtaly díry do kalených čelistí nebo odvrtávaly průžné ocelové kolíky. Dá se s nimi odvrtat i díra skrz ložisko nebo pilník.
Vrtání probíhá za vysoké teploty, zjednodušeně si vrták místně třením popouští materiál a ten pak vrtá. Díra nic moc přesnost ale na pérový kolík by stačit mohla.

Určitě to budou ve větším obchodě s nástroji znát.

a PS: nesmí se vůbec chladit
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.
Odpovědět

Zpět na „Technologie a měření“