co to je za pekelný stroj
míval jsem podobný (o dost jednodužší) s řemenem na vřeteno. Pod řemenem bylo dost materiálu tak jsem tam nechal vytočit drážky na klíňák a motor jsem umístil dozadu za vřeteno, napínání vahou motoru.
Víťa - BF20 - upraveno na CNC + Mach3 + SS, soustruh CJM250, MK3 Průša, ostřička nástrojů
-
- Příspěvky: 810
- Registrován: 25. 10. 2009, 2:47
U takhle velkého převodového poměru stačí, když má drážky pro klíňák jen malá řemenice, po velké může běžet řemen vnitřkem, musí ale být válcová, ne do soudku.
Ahoj. Tak si to objevil. Jestli se tam něco šprajcne tak to je ta předloha. Tou pákou se spouští, respektive dostane se do záběru nebo je rozpojena. Měl by tam být i nějaký pojišťovací kolík aretace, aby to šprajcnutí nenastalo za běhu, to by byla konečná. Akorád po tom šprajcnutí se musí v té řemenici co sousedí s tím ozubeným kolem jež je nejblíž univerzálce uvolnit kámen což je šroub s maticí ve tvaru kvádru a ta matice. je buď zatažená do drážek toho kola nebo řemenice a přenáší mezi nima kroutící moment . Nebo je vysunutá což je asi tento případ při kterém ta předloha je v záběru a tudíž se univerzálka točí pomaleji. Takže zapojit kámen do záběru. Tj. natvrdo spojit řemenici s ozubeným kolem a rozpojit tu předlohu a zaaretovat tj. ,Aby nebyla v záběru. Pak motor honí jenom tu řemenici, ta přes kámen univerzálku. Předloha zpomaluje, nevím nic o tom, že by se to montovalo obráceně. Zkusím poslat i obrázek, ale jsem starší model a tohle mi moc nejde. Písař
-
- Příspěvky: 810
- Registrován: 25. 10. 2009, 2:47
Možná by pomohlo i něco takového: http://www.holoubekprotect.cz/eshop/sta ... emeny.html Adhezi to zvyšuje výborně, jen se to časem může nerovnoměrně navrstvit.hrnous píše:...teď ještě vyřešit mírně prokluzující řemen..je tam lepený
Naposledy upravil(a) soustružník dne 14. 11. 2013, 7:19, celkem upraveno 1 x.
děkuju za obrázek..včera sem pod tím ležel a počítal poměry..od motoru to jde 1:2,5 do pomala a pak před řemenice 1:2 až 2:1, po odjištění jde zařadit zpomalení 1:12.5..takže už jenom otáčky motoru a uvidí se..ale vypadá to, že to nebude tak tragické..
tak na tom kole co se šprájcuje vypni spojku do pomala ,za univerzálkou vidíš na kolo a když budeš otáčet najdeš kolík který se musí zasunout a ta horní kola se odklopí a zaaretujíhrnous píše:du mu poslat sms..nahoře je kolo jakoby bypass celého převodu s řemenem, nalevo velké napravo malé zařazované ruční pákou..po zařazení se ale celý převod šprajcne..