Vyžaduje převod klínovým řemenem napínací mechanismus?

řemenové převody a pohony linearizace pohybu pomocí řemenu
Malakh
Příspěvky: 145
Registrován: 3. 7. 2020, 4:31

11. 11. 2024, 12:50

Permonik píše: 11. 11. 2024, 12:41 V prvním odkazu je ozubený řemen. Ale zbytek temátu je o klasickým klinovým.

Co je tedy správně?
Ja tam vidím klinový remeň ;-).
Permonik
Příspěvky: 399
Registrován: 19. 2. 2015, 7:34
Bydliště: Mošnov
Kontaktovat uživatele:

11. 11. 2024, 12:54

Ano ozubený klínový řemen je klinový řemen...


Oprava: Maji zavadějicí popisek. Je tam klasika.

Zpět k temátu: Musí být napinaní - to zajišťuje přenos sily. Vypočet přenosu podle karkuláčky sedí.

Pak zaleži na převodu, ale to asi nebude velký nepoměr.
Ing. Tomáš Mlčák - Digitální prototypování, Konstrukce strojů a zařízení, Fotogrammetrie, Vývoj pásových jednotek
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 9313
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Mimo ČR

11. 11. 2024, 6:40

Rozumím, díky. Zhruba 1:2 do pomala. 63 na 118mm, 750W 2850RPM motor, pohon kompresoru.
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Tom Dvk
Příspěvky: 519
Registrován: 24. 7. 2018, 1:08

11. 11. 2024, 6:42

Tak už kvůli smontování by tam snad nějaké napínání být mělo.
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 9313
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Mimo ČR

12. 11. 2024, 11:12

Ano, y zde. Ale to by se dalo ošvindlovat, kdyby na to přišlo (za cenu nižšího komfortu při provádění smontování).
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7379
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

12. 11. 2024, 11:59

ano, vyžaduje
nad řešením převodu klínovým řemenem bez nějaké možnosti seřízení - napnutí bych vůbec neuvažoval
už jen rozdíl desetiny mm na šířce řemenu nebo řemenice ti udělá rozdíl v teoretické potřebné délce řemenu cca 0,5 mm
jestli si myslíš že se do všeho souvisejícího trefíš a vyjde ti to včetně rozumné napjatosti řemene tak do toho
podle mě je to nesmysl
až ti to projde rukama pochopíš
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 9313
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Mimo ČR

12. 11. 2024, 12:21

Nemyslim. Zeptal jsem se, jestli je to potřeba a pak na potřebný rozsah, nijak to nerozporuju (zvlášť když to vidím i ve specifikaci). Poslední post se týká snadné montáže (možnosti výrazného přiblížení středů proti nominální vzdálenosti pro snadné nasazení řemenu) a to se ošvindlovat dá (za cenu toho, že to až tak snadné nebude), na tom celkem trvám (hypoteticky, u mne to švindlovat smysl nemá, celkový požadovaný rozsah je ±10mm, což tam bez problémů dostanu).
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Petr_Urban
Příspěvky: 3
Registrován: 12. 11. 2024, 6:33

13. 11. 2024, 11:31

Zdravím,
Pokud budeš používat jeden řemen, je možné tonudělat jako to měla Tatra na kompresoru.
Dělená řemenice a je stahovaná šrouby, ale přitom se měni otáčky, pokud ti to nevadí.
Nebo mě napadá, co dát řemenice vícedrážkové jako se použjvají u osobáku a napínací kladku a máš to bezúdržbové.
Petr
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 9313
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Mimo ČR

13. 11. 2024, 2:22

Ahoj, už to mám celkem vymyšlené, ale i tak děkuju za tip! T.

Comp24_v68_napinani.jpg
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Jiří M
Příspěvky: 48
Registrován: 13. 3. 2024, 7:52

13. 11. 2024, 3:12

Máš to pěkně vymyšlený, nevyhodíš zbytek funkčního kompresoru a neutratíš peněz, jak za novej, za převinutí původního motoru. 8)
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 9313
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Mimo ČR

13. 11. 2024, 3:57

Děkuji za pochvalu! :) Ano, rád bych zrecykloval to, co fungovalo, zároveň chci mít možnost i s klidným svědomím používat ten kompresor za běhu motoru (původní motor je evidentně "podměrečný" a počítá s nějakým x-procentním provozem). Převinutí by bylo drahé, nevím, kde bych ho tady sháněl a hlavně bych pak jen čekal, kdy se to spálí zas. Trochu mám obavy, jestli na sobě snese původní nádoba těch 12kg navíc.. :?: Výbuch bych nerad..
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Odpovědět

Zpět na „řemenové převody a pohony“