
Aj tú dielňu máš asi vyblískanú-súdim podľa tej podlahy. Však sa tam dá asi robiť aj iba v pantofloch a kraťasoch.

Máš to parádní čéčePetr68 píše: ↑21. 3. 2021, 2:44 Tak chlapci já mám téměř po roce hotovo. V pátek jsem namontoval šroub příčného posuvu a už jen testuji.
Jsem moc a moc spokojený. Oproti tomu co jsem měl tak 18náctka vede na plné čáře
Ještě doladit pár detailů jako chlazení, záštěna a popis rozvaděče, ale už to točí a to je nejdůležitější.
Jen škrabal
Je to tak jak píšeš. I když bude vypnuté jedno z nadproudových relé F1 nebo F2 tak bude možné při trvalém stisku tlačítka A2 spustit vřeteno, což já taky považuji za nepřípustné. Asi to v rámci jednoduchosti řešili tímhle způsobem, ale šlo by to "ošéfovat" i jinak a to vřazením kontaktů nadproudových relé F1 a F2 do série společného vodiče pro stykače S1; S2; S3 a S4. V době kdy byl SV18RA vyroben byl totiž tento způsob vřazení kontaktů jistích relé tehdy platnými předpisy povolen. Pak je tady možnost za použití pomocného relé zablokovat možnost spuštění vřetene při výpadku nadproudových relé F1 nebo F2.gaminn píše: ↑26. 3. 2021, 6:55 Ahoj,
zase řeším blbosti, ale zajímalo by mě to. Jak se chová elektrika SV18 za těchto podmínek:
1) Je porucha na chlazení nebo mazání tzn. vypadlá nadproudová relé F1 nebo F2.
2) Páka zapínání hlavního motoru (K2, K1) na suportu je zapnutá (jedno, jaký směr otáčení)
3) Stisknu a držím tlačítko zelené tlačítko (A2)
Podle zapojení elektriky to vypadá, že by se mělo po dobu držení start tlačítka (A2) rozběhnout vřeteno (což mi přijde nežádoucí). Nebo mi něco nedochází a je to tam nějak pojištěné?
No ono to není původně nijak řešeno, ale pokud už gaminn bude překopávat elektroinstalaci, tak by mělo být zabezpečeno, aby nemohlo dojít k samovolnému spuštění vřetena. Nejen při nesprávném vypnutí stroje a následném zapnutí, ale hlavně po ztrátě napětí, kdy zůstane spouštěcí páka mimo neutrál a provede se start stroje tlačítkem A2.