SV 18 RA

Vse o konvencnich strojich, nic o jejich prestavbe na cnc
Odpovědět
dovla
Příspěvky: 145
Registrován: 24. 11. 2018, 12:43

21. 3. 2021, 8:47

Kua, to je škoda aj zašpiniť ! :D
Aj tú dielňu máš asi vyblískanú-súdim podľa tej podlahy. Však sa tam dá asi robiť aj iba v pantofloch a kraťasoch. :wink:
servis4sp
Příspěvky: 708
Registrován: 26. 11. 2018, 1:07
Kontaktovat uživatele:

22. 3. 2021, 11:01

Petr68 píše: 21. 3. 2021, 2:44 Tak chlapci já mám téměř po roce hotovo. V pátek jsem namontoval šroub příčného posuvu a už jen testuji.
Jsem moc a moc spokojený. Oproti tomu co jsem měl tak 18náctka vede na plné čáře :D
Ještě doladit pár detailů jako chlazení, záštěna a popis rozvaděče, ale už to točí a to je nejdůležitější.
Máš to parádní čéče👍👍
U mě to jde pomalu ale jistě😁
20210322_211735.jpg
sv18ra, KSU250, 2N118, SH-700A, FA3AU, tos 1U, gh450, R5, FN40, HJ8, WKV63
servis4sp
Příspěvky: 708
Registrován: 26. 11. 2018, 1:07
Kontaktovat uživatele:

23. 3. 2021, 9:21

Tak komplet zaškrabáno i pod vřeteníkem
20210323_200102.jpg
20210323_200055.jpg
https://youtu.be/CUxE58uWTS0
sv18ra, KSU250, 2N118, SH-700A, FA3AU, tos 1U, gh450, R5, FN40, HJ8, WKV63
novic
Příspěvky: 1839
Registrován: 19. 10. 2014, 10:30

24. 3. 2021, 7:11

Koľko bol rozdiel? Tam musel byť skok že si to musel cítiť prstom pri prejazde či ? :D
Cash Rules Everything Around Me
C.R.E.A.M
servis4sp
Příspěvky: 708
Registrován: 26. 11. 2018, 1:07
Kontaktovat uživatele:

25. 3. 2021, 7:54

novic píše: 24. 3. 2021, 7:11 Koľko bol rozdiel? Tam musel byť skok že si to musel cítiť prstom pri prejazde či ? :D
Ahoj , jojo bylo tam jedenactstovek😉
sv18ra, KSU250, 2N118, SH-700A, FA3AU, tos 1U, gh450, R5, FN40, HJ8, WKV63
novic
Příspěvky: 1839
Registrován: 19. 10. 2014, 10:30

25. 3. 2021, 2:52

servis4sp píše: 25. 3. 2021, 7:54
novic píše: 24. 3. 2021, 7:11 Koľko bol rozdiel? Tam musel byť skok že si to musel cítiť prstom pri prejazde či ? :D
Ahoj , jojo bylo tam jedenactstovek😉
To si brúsil a potom skrabal ?
Cash Rules Everything Around Me
C.R.E.A.M
servis4sp
Příspěvky: 708
Registrován: 26. 11. 2018, 1:07
Kontaktovat uživatele:

25. 3. 2021, 4:07

novic píše: 25. 3. 2021, 2:52
servis4sp píše: 25. 3. 2021, 7:54
novic píše: 24. 3. 2021, 7:11 Koľko bol rozdiel? Tam musel byť skok že si to musel cítiť prstom pri prejazde či ? :D
Ahoj , jojo bylo tam jedenactstovek😉
To si brúsil a potom skrabal ?
Jen škrabal
sv18ra, KSU250, 2N118, SH-700A, FA3AU, tos 1U, gh450, R5, FN40, HJ8, WKV63
gaminn
Příspěvky: 952
Registrován: 23. 6. 2007, 8:26

26. 3. 2021, 6:55

Ahoj,
zase řeším blbosti, ale zajímalo by mě to. Jak se chová elektrika SV18 za těchto podmínek:

1) Je porucha na chlazení nebo mazání tzn. vypadlá nadproudová relé F1 nebo F2.
2) Páka zapínání hlavního motoru (K2, K1) na suportu je zapnutá (jedno, jaký směr otáčení)
3) Stisknu a držím tlačítko zelené tlačítko (A2)

Podle zapojení elektriky to vypadá, že by se mělo po dobu držení start tlačítka (A2) rozběhnout vřeteno (což mi přijde nežádoucí). Nebo mi něco nedochází a je to tam nějak pojištěné?
Přílohy
man_sv18ra_EL_1.JPG
Naposledy upravil(a) gaminn dne 26. 3. 2021, 7:40, celkem upraveno 1 x.
novic
Příspěvky: 1839
Registrován: 19. 10. 2014, 10:30

26. 3. 2021, 6:59

Mazanie púšťa hlavný motor takže bez mazania by sa stroj nemal pustiť. Je to osefovane cez stykace.
Napísal som to len ako amatér elektrikár :lol: .
Cash Rules Everything Around Me
C.R.E.A.M
gaminn
Příspěvky: 952
Registrován: 23. 6. 2007, 8:26

26. 3. 2021, 7:09

To jo, ale podle mě i při poruše mazání je možné stiskem a držením zeleného tlačítka rozběhnout vřeteno. Nechceš vyzkoušet (radši teda s poruchou chlazení, ať nezadřeš :D)? Já už mám elektriku vykuchanou, teď navrhuju novou a na tohle jsem ze schématu došel. No došel... možná mi jen něco nedochází.
Uživatelský avatar
salus
Příspěvky: 1528
Registrován: 1. 9. 2013, 1:30
Bydliště: Chrudimsko

26. 3. 2021, 8:14

gaminn píše: 26. 3. 2021, 6:55 Ahoj,
zase řeším blbosti, ale zajímalo by mě to. Jak se chová elektrika SV18 za těchto podmínek:

1) Je porucha na chlazení nebo mazání tzn. vypadlá nadproudová relé F1 nebo F2.
2) Páka zapínání hlavního motoru (K2, K1) na suportu je zapnutá (jedno, jaký směr otáčení)
3) Stisknu a držím tlačítko zelené tlačítko (A2)

Podle zapojení elektriky to vypadá, že by se mělo po dobu držení start tlačítka (A2) rozběhnout vřeteno (což mi přijde nežádoucí). Nebo mi něco nedochází a je to tam nějak pojištěné?
Je to tak jak píšeš. I když bude vypnuté jedno z nadproudových relé F1 nebo F2 tak bude možné při trvalém stisku tlačítka A2 spustit vřeteno, což já taky považuji za nepřípustné. Asi to v rámci jednoduchosti řešili tímhle způsobem, ale šlo by to "ošéfovat" i jinak a to vřazením kontaktů nadproudových relé F1 a F2 do série společného vodiče pro stykače S1; S2; S3 a S4. V době kdy byl SV18RA vyroben byl totiž tento způsob vřazení kontaktů jistích relé tehdy platnými předpisy povolen. Pak je tady možnost za použití pomocného relé zablokovat možnost spuštění vřetene při výpadku nadproudových relé F1 nebo F2.

EDIT: Nevím proč jsem si toho včera nevšiml, ale jde to udělat čistěji a jednoduše. Zkrátka kontakty nadproudových relé F1 a F2 vřadit mezi tlačítka A1 a A2
Image_00169.JPG
Naposledy upravil(a) salus dne 27. 3. 2021, 5:38, celkem upraveno 1 x.
Soustruh: S-28 Žebrák
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
gaminn
Příspěvky: 952
Registrován: 23. 6. 2007, 8:26

26. 3. 2021, 8:55

Tak dobrý, díky. V elektrice počítám s měničem pro pohon hlavního elektromotoru. Ten chybový stav mazání a chlazení připojím buď na Safe Torque Off vstup měniče (což, jestli jsem to dobře pochopil, by znamenalo, že při poruše motor vypne a setrvačností se dotočí). A nebo vyblokuju vstupy, kterými se zapíná směr otáčení (motor by pak při poruše nuceně brzdil).

Akorát ještě potřebuju vyšpekulovat, jak si vynutit, že se vřeteno roztočí jedině při přechodu páky zapínání vřetena na suportu z neutrálu do jedné nebo druhé pozice. Tzn. aby se vřeteno samovolně neroztočilo, když zmáčknu zelené tlačítko a páka na suportu náhodou není v neutrálu.
Trevor2
Příspěvky: 113
Registrován: 29. 9. 2019, 8:55

27. 3. 2021, 7:11

To musíš osetrit v nastaveniach meniča. Reakcia vstupu musí byt nie na úroveň ( 0 alebo 1 ), ale na zmenu úrovne. To zabráni spustenie meniča hneď po zapnuti, pokiaľ by si mal aktivovaný vstup. V každom meniči sa to v parametroch volá inak, takže bude treba študovať manuál.

Druhá možnosť je to vykablovat s pomocnými kontaktmi stykacu pre mazanie, pokiaľ ovšem spínače v nohe na ovládanie smeru sú prepinacie no nc
novic
Příspěvky: 1839
Registrován: 19. 10. 2014, 10:30

27. 3. 2021, 7:19

Ja stlacim zelené tlačítko a nabehne mazanie A chladenie hlavného motora. Vreteno je v kľude a po zaradení rýchlosti pustím vreteno pákou medzi tým si skontrolujem olejoznaky.

Takže pokiaľ nechám páku na púšťanie vretena v neutrali a podrzim zelené tlačítko motor by sa mal rozbehnúť ?

Keby ano tak ti to nevadí lebo čerpadlo pusti ešte skôr.
Keby je porucha na čerpadle tak zelené tlačítko by nemalo ako komunikovať s hlavným motorom alebo ?
A keby ani tak roztočí motor vreteno máš v kľude , páku máš v neutrali prípadne aj na predlohe je páka v nule. Tak som zvyknutý stroj vypínať ja.
Cash Rules Everything Around Me
C.R.E.A.M
Uživatelský avatar
salus
Příspěvky: 1528
Registrován: 1. 9. 2013, 1:30
Bydliště: Chrudimsko

27. 3. 2021, 8:29

novic píše: 27. 3. 2021, 7:19 A keby ani tak roztočí motor vreteno máš v kľude , páku máš v neutrali prípadne aj na predlohe je páka v nule. Tak som zvyknutý stroj vypínať ja.
No ono to není původně nijak řešeno, ale pokud už gaminn bude překopávat elektroinstalaci, tak by mělo být zabezpečeno, aby nemohlo dojít k samovolnému spuštění vřetena. Nejen při nesprávném vypnutí stroje a následném zapnutí, ale hlavně po ztrátě napětí, kdy zůstane spouštěcí páka mimo neutrál a provede se start stroje tlačítkem A2.
Soustruh: S-28 Žebrák
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Odpovědět

Zpět na „konvenční soustruhy“