Stránka 50 z 69

Re: SV 18 RA

Napsal: 21. 3. 2021, 8:47
od dovla
Kua, to je škoda aj zašpiniť ! :D
Aj tú dielňu máš asi vyblískanú-súdim podľa tej podlahy. Však sa tam dá asi robiť aj iba v pantofloch a kraťasoch. :wink:

Re: SV 18 RA

Napsal: 22. 3. 2021, 11:01
od servis4sp
Petr68 píše: 21. 3. 2021, 2:44 Tak chlapci já mám téměř po roce hotovo. V pátek jsem namontoval šroub příčného posuvu a už jen testuji.
Jsem moc a moc spokojený. Oproti tomu co jsem měl tak 18náctka vede na plné čáře :D
Ještě doladit pár detailů jako chlazení, záštěna a popis rozvaděče, ale už to točí a to je nejdůležitější.
Máš to parádní čéče👍👍
U mě to jde pomalu ale jistě😁
20210322_211735.jpg

Re: SV 18 RA

Napsal: 23. 3. 2021, 9:21
od servis4sp
Tak komplet zaškrabáno i pod vřeteníkem
20210323_200102.jpg
20210323_200055.jpg
https://youtu.be/CUxE58uWTS0

Re: SV 18 RA

Napsal: 24. 3. 2021, 7:11
od novic
Koľko bol rozdiel? Tam musel byť skok že si to musel cítiť prstom pri prejazde či ? :D

Re: SV 18 RA

Napsal: 25. 3. 2021, 7:54
od servis4sp
novic píše: 24. 3. 2021, 7:11 Koľko bol rozdiel? Tam musel byť skok že si to musel cítiť prstom pri prejazde či ? :D
Ahoj , jojo bylo tam jedenactstovek😉

Re: SV 18 RA

Napsal: 25. 3. 2021, 2:52
od novic
servis4sp píše: 25. 3. 2021, 7:54
novic píše: 24. 3. 2021, 7:11 Koľko bol rozdiel? Tam musel byť skok že si to musel cítiť prstom pri prejazde či ? :D
Ahoj , jojo bylo tam jedenactstovek😉
To si brúsil a potom skrabal ?

Re: SV 18 RA

Napsal: 25. 3. 2021, 4:07
od servis4sp
novic píše: 25. 3. 2021, 2:52
servis4sp píše: 25. 3. 2021, 7:54
novic píše: 24. 3. 2021, 7:11 Koľko bol rozdiel? Tam musel byť skok že si to musel cítiť prstom pri prejazde či ? :D
Ahoj , jojo bylo tam jedenactstovek😉
To si brúsil a potom skrabal ?
Jen škrabal

Re: SV 18 RA

Napsal: 26. 3. 2021, 6:55
od gaminn
Ahoj,
zase řeším blbosti, ale zajímalo by mě to. Jak se chová elektrika SV18 za těchto podmínek:

1) Je porucha na chlazení nebo mazání tzn. vypadlá nadproudová relé F1 nebo F2.
2) Páka zapínání hlavního motoru (K2, K1) na suportu je zapnutá (jedno, jaký směr otáčení)
3) Stisknu a držím tlačítko zelené tlačítko (A2)

Podle zapojení elektriky to vypadá, že by se mělo po dobu držení start tlačítka (A2) rozběhnout vřeteno (což mi přijde nežádoucí). Nebo mi něco nedochází a je to tam nějak pojištěné?

Re: SV 18 RA

Napsal: 26. 3. 2021, 6:59
od novic
Mazanie púšťa hlavný motor takže bez mazania by sa stroj nemal pustiť. Je to osefovane cez stykace.
Napísal som to len ako amatér elektrikár :lol: .

Re: SV 18 RA

Napsal: 26. 3. 2021, 7:09
od gaminn
To jo, ale podle mě i při poruše mazání je možné stiskem a držením zeleného tlačítka rozběhnout vřeteno. Nechceš vyzkoušet (radši teda s poruchou chlazení, ať nezadřeš :D)? Já už mám elektriku vykuchanou, teď navrhuju novou a na tohle jsem ze schématu došel. No došel... možná mi jen něco nedochází.

Re: SV 18 RA

Napsal: 26. 3. 2021, 8:14
od salus
gaminn píše: 26. 3. 2021, 6:55 Ahoj,
zase řeším blbosti, ale zajímalo by mě to. Jak se chová elektrika SV18 za těchto podmínek:

1) Je porucha na chlazení nebo mazání tzn. vypadlá nadproudová relé F1 nebo F2.
2) Páka zapínání hlavního motoru (K2, K1) na suportu je zapnutá (jedno, jaký směr otáčení)
3) Stisknu a držím tlačítko zelené tlačítko (A2)

Podle zapojení elektriky to vypadá, že by se mělo po dobu držení start tlačítka (A2) rozběhnout vřeteno (což mi přijde nežádoucí). Nebo mi něco nedochází a je to tam nějak pojištěné?
Je to tak jak píšeš. I když bude vypnuté jedno z nadproudových relé F1 nebo F2 tak bude možné při trvalém stisku tlačítka A2 spustit vřeteno, což já taky považuji za nepřípustné. Asi to v rámci jednoduchosti řešili tímhle způsobem, ale šlo by to "ošéfovat" i jinak a to vřazením kontaktů nadproudových relé F1 a F2 do série společného vodiče pro stykače S1; S2; S3 a S4. V době kdy byl SV18RA vyroben byl totiž tento způsob vřazení kontaktů jistích relé tehdy platnými předpisy povolen. Pak je tady možnost za použití pomocného relé zablokovat možnost spuštění vřetene při výpadku nadproudových relé F1 nebo F2.

EDIT: Nevím proč jsem si toho včera nevšiml, ale jde to udělat čistěji a jednoduše. Zkrátka kontakty nadproudových relé F1 a F2 vřadit mezi tlačítka A1 a A2
Image_00169.JPG

Re: SV 18 RA

Napsal: 26. 3. 2021, 8:55
od gaminn
Tak dobrý, díky. V elektrice počítám s měničem pro pohon hlavního elektromotoru. Ten chybový stav mazání a chlazení připojím buď na Safe Torque Off vstup měniče (což, jestli jsem to dobře pochopil, by znamenalo, že při poruše motor vypne a setrvačností se dotočí). A nebo vyblokuju vstupy, kterými se zapíná směr otáčení (motor by pak při poruše nuceně brzdil).

Akorát ještě potřebuju vyšpekulovat, jak si vynutit, že se vřeteno roztočí jedině při přechodu páky zapínání vřetena na suportu z neutrálu do jedné nebo druhé pozice. Tzn. aby se vřeteno samovolně neroztočilo, když zmáčknu zelené tlačítko a páka na suportu náhodou není v neutrálu.

Re: SV 18 RA

Napsal: 27. 3. 2021, 7:11
od Trevor2
To musíš osetrit v nastaveniach meniča. Reakcia vstupu musí byt nie na úroveň ( 0 alebo 1 ), ale na zmenu úrovne. To zabráni spustenie meniča hneď po zapnuti, pokiaľ by si mal aktivovaný vstup. V každom meniči sa to v parametroch volá inak, takže bude treba študovať manuál.

Druhá možnosť je to vykablovat s pomocnými kontaktmi stykacu pre mazanie, pokiaľ ovšem spínače v nohe na ovládanie smeru sú prepinacie no nc

Re: SV 18 RA

Napsal: 27. 3. 2021, 7:19
od novic
Ja stlacim zelené tlačítko a nabehne mazanie A chladenie hlavného motora. Vreteno je v kľude a po zaradení rýchlosti pustím vreteno pákou medzi tým si skontrolujem olejoznaky.

Takže pokiaľ nechám páku na púšťanie vretena v neutrali a podrzim zelené tlačítko motor by sa mal rozbehnúť ?

Keby ano tak ti to nevadí lebo čerpadlo pusti ešte skôr.
Keby je porucha na čerpadle tak zelené tlačítko by nemalo ako komunikovať s hlavným motorom alebo ?
A keby ani tak roztočí motor vreteno máš v kľude , páku máš v neutrali prípadne aj na predlohe je páka v nule. Tak som zvyknutý stroj vypínať ja.

Re: SV 18 RA

Napsal: 27. 3. 2021, 8:29
od salus
novic píše: 27. 3. 2021, 7:19 A keby ani tak roztočí motor vreteno máš v kľude , páku máš v neutrali prípadne aj na predlohe je páka v nule. Tak som zvyknutý stroj vypínať ja.
No ono to není původně nijak řešeno, ale pokud už gaminn bude překopávat elektroinstalaci, tak by mělo být zabezpečeno, aby nemohlo dojít k samovolnému spuštění vřetena. Nejen při nesprávném vypnutí stroje a následném zapnutí, ale hlavně po ztrátě napětí, kdy zůstane spouštěcí páka mimo neutrál a provede se start stroje tlačítkem A2.