Správný přístupOliver Rovný píše:...Podla mna tu treba experimentovat s roznymi vlnovymi dlzkami ziarenia.
...Uz vidim titulku mojej zaverecnej prace![]()
Stará dobrá klasika
-
prochaska
- Sponzor fora
- Příspěvky: 8412
- Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
- Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Aleš Procháska
- Kilovolt
- Sponzor fora
- Příspěvky: 828
- Registrován: 21. 10. 2009, 9:59
- Bydliště: Podřipák jak vyšitej!
....a za to vsecko může jeden zvědavej dotaz
-tu závěrečnou správu bych docela chtěl vidět. 
Elektrika je potvora-nejni vidět a kope jak divoká mula.
"Učíme se po celý život. Až na školní léta" - Gabriel Laub
"Učíme se po celý život. Až na školní léta" - Gabriel Laub
- Oliver Rovný
- Příspěvky: 283
- Registrován: 23. 11. 2010, 2:55
- Bydliště: Okres Malacky, SK
To sice vyzera velmi pravdepodobne, ale potom si neviem vysvetlit, preco su "prstom osuchane" aj tabulky na S-28 na druhej fotke (hlavne vrchna) a preco je takmer necitatelny stitok na kuzelovom pravitu na S-28prochaska píše:Ty tabulky jsou vylisovane z cisteho hliniku a casem se proste osoupou. Staci jak si v nich soustruznik ukazuje prstem. Vsimni si, ze nejvic znicena je vzdycky metricka cast(a ted vazne: asi hlavne od spon)
BTW, osoupani tabulek je dobra indikace toho, jak intenzivne se ten stroj pouzival
Nie je mozne, ze by popis tabuliek mohol miznut ako dosledok chemickej agresivity prostredia (oleje, emulzie), slnecneho svetla alebo podobne?
(fotky som nerobil ja, pravitko je od RaS-a a sustruh je od Pilesa )
Vie niekto podat vysvetlenie? (Su to dost prkotiny, ale koho to nezaujima, nemusi predsa na obrazky pozerat
- Francotirador
- Příspěvky: 1172
- Registrován: 27. 7. 2010, 8:04
Historie pravítka z fotky nejde vydedukovat, ale u soustruhu na druhé fotce ano.
Tyhle S-28 vojáci dávali do Praga V3S PAD - podle khaki barvy soustruhu a podle prolisu v okně místnosti bych řekl, že je to přesně ono - jen kisnu zevnitř někdo natřel na bílo
No a je jasné že vojáci soustruh častěji píglovali než na něm soustružili takže se tabulky od samého leštění blejskaj jak psí kulky.
Určitě soustruh v záhybech hladila ta stejná bílá rukavička která předtím rejdila pod blatníkama vejtry, kvůli kontrole zda je vůz řádně připraven k boji hihi
Tyhle S-28 vojáci dávali do Praga V3S PAD - podle khaki barvy soustruhu a podle prolisu v okně místnosti bych řekl, že je to přesně ono - jen kisnu zevnitř někdo natřel na bílo
No a je jasné že vojáci soustruh častěji píglovali než na něm soustružili takže se tabulky od samého leštění blejskaj jak psí kulky.
Určitě soustruh v záhybech hladila ta stejná bílá rukavička která předtím rejdila pod blatníkama vejtry, kvůli kontrole zda je vůz řádně připraven k boji hihi
soustruh: TOS MN80A; obrážečka: TOS MS200N
frézka: klon Sieg X2; ostřička: Beiping PP-U3
frézka: klon Sieg X2; ostřička: Beiping PP-U3
- Oliver Rovný
- Příspěvky: 283
- Registrován: 23. 11. 2010, 2:55
- Bydliště: Okres Malacky, SK
Mam este dve otazky na znalych:
Neviete niekto preco na sustruhoch S-28 byva tak casto poskodeny lavy koniec vretena - tam kde sa instaluje pripravok na utahovanie kliestin? Aj moj buduci sustruh to tak ma. Poskodenie spociva v rozsireni konca vretena, sustruh co som bol pozerat pred tymto mal vreteno dokonca natrhnute
Povodne som myslel, ze vreteno by nemalo byt az tak tvarne. Alebo sa vreteno nezvykne zoslachtovat v celej dlzke?
Druha otazka:
Na mojom sustruhu je nainstalovany motor netypicky pre tento sustruh, hoci vyzera originalne natrety farbou ako masina. Prikladam aj foto, pozor, motoru chyba ventilator (ak sa dobre pozriete, je tam vidiet aj poskodenie vretena). Original je vidiet na fotke toho noveho sustruhu hore. Moze byt aj motor na mojom stroji original?
Takyto motor som uz videl aj na inych fotkach S-28-ciek, ale vsehovsudy to boli tak 3 stroje maximalne, ked nepocitam moj. Vacsina mala ten druhy typ motora.
Neviete niekto preco na sustruhoch S-28 byva tak casto poskodeny lavy koniec vretena - tam kde sa instaluje pripravok na utahovanie kliestin? Aj moj buduci sustruh to tak ma. Poskodenie spociva v rozsireni konca vretena, sustruh co som bol pozerat pred tymto mal vreteno dokonca natrhnute
Druha otazka:
Na mojom sustruhu je nainstalovany motor netypicky pre tento sustruh, hoci vyzera originalne natrety farbou ako masina. Prikladam aj foto, pozor, motoru chyba ventilator (ak sa dobre pozriete, je tam vidiet aj poskodenie vretena). Original je vidiet na fotke toho noveho sustruhu hore. Moze byt aj motor na mojom stroji original?
Takyto motor som uz videl aj na inych fotkach S-28-ciek, ale vsehovsudy to boli tak 3 stroje maximalne, ked nepocitam moj. Vacsina mala ten druhy typ motora.
- Oliver Rovný
- Příspěvky: 283
- Registrován: 23. 11. 2010, 2:55
- Bydliště: Okres Malacky, SK
A to ste nevideli prislusenstvo toho sustruhu, myslel som si ze si oci vyocimFrancotirador píše: No a je jasné že vojáci soustruh častěji píglovali než na něm soustružili takže se tabulky od samého leštění blejskaj jak psí kulky.
- Francotirador
- Příspěvky: 1172
- Registrován: 27. 7. 2010, 8:04
Paradox je, že to neznamená, že soustruh od vojáků je zachovalej. Mě naštěstí jeden starší pán, kterej se živí zaškrabáváním varoval, že je tomu přesně naopak, že k tomu postavili holiče, lešenáře .... atd a ten s ním provedl za jeden tejden to co roční dvousměnněj provoz ve fabriceFrancotirador píše: No a je jasné že vojáci soustruh častěji píglovali než na něm soustružili takže se tabulky od samého leštění blejskaj jak psí kulky.
soustruh: TOS MN80A; obrážečka: TOS MS200N
frézka: klon Sieg X2; ostřička: Beiping PP-U3
frézka: klon Sieg X2; ostřička: Beiping PP-U3
Ano, víme.Oliver Rovný píše: Neviete niekto preco na sustruhoch S-28 byva tak casto poskodeny lavy koniec vretena - tam kde sa instaluje pripravok na utahovanie kliestin?
Protože existují (pardon za to slovo) "hovada" co nevědí jak soustruh uvázat tak zasunou do vřetena tyč a za tu se pověsí lano.
Na mé SU35 to taky někdo asi udělal, protože na ložiskách vřetene jsou nahoře krásně obtisknuté válečky a u zadního ložiska jsou prasklinky v litině.
Druhá možnost: Blb co vyráží vřeteno kladivem.
Sběratel strojů :-)
k tomu hlavnímu motoru ,jakej máš rok výroby? podle mě ten takovej kulatější motor je starší typ motoru a od nějakýho roku dávali ten novější.. já mam 64 a mám ten novější.. nicméně soudím pouze podle dvou kusů S28ky které jsem viděl, což je na statistiku docela málo..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
- Oliver Rovný
- Příspěvky: 283
- Registrován: 23. 11. 2010, 2:55
- Bydliště: Okres Malacky, SK
Tento je 1965, tak to by sedelo.
- Oliver Rovný
- Příspěvky: 283
- Registrován: 23. 11. 2010, 2:55
- Bydliště: Okres Malacky, SK
Smutne, ze aj taki sa najducapumpor píše:Ano, víme.Oliver Rovný píše: Neviete niekto preco na sustruhoch S-28 byva tak casto poskodeny lavy koniec vretena - tam kde sa instaluje pripravok na utahovanie kliestin?
Protože existují (pardon za to slovo) "hovada" co nevědí jak soustruh uvázat tak zasunou do vřetena tyč a za tu se pověsí lano.
Na mé SU35 to taky někdo asi udělal, protože na ložiskách vřetene jsou nahoře krásně obtisknuté válečky a u zadního ložiska jsou prasklinky v litině.
Druhá možnost: Blb co vyráží vřeteno kladivem.
Casto si uvedomujem, ze my ludia nie sme daleko pred opicami. Tych niekolko vyvolenych, ktori su vynimkou si moze blahozelat...
Opět jsem pokročil s renovacemi. Sloupová vrtačka je již koplet hotová. Vrtá parádně, není problém jet dvacítku do oceli z plna. Takže spokojenost. Dále jsem postoupil na frézce. které jsem dneska úspěšně nastěhoval stojan na místo učení a začínám na něm makat. Už teďka je mi z renovování blivno, ale touha po výsledku je silná 
Velmi sa mi to paci. Mohol by si prezradit akou farbou si to natieral, resp. aky je cely postup vratane ocistenia starej farby?
Frézka je natřená barvou zinorex od colorlaku, psaj jsem o ní již dříve v tomto vlákně, zatím jsem s ní naprosto spokojenej. Úpravu pod barvu nijak nepřeháním, loupající se barvu oškrábu šábrem, všechno umeju technickým benzínem a vytřu hadrem do sucha.