1. a 2. díl se mi "kousnou" hned na začátku, další jdou už dobře (jen info)rogi píše:...tu som ti našiel ako sa to robí, je to 5 dielov po 20minut tu je link na prvý http://www.youtube.com/watch?v=8SV7lDiSXto" onclick="window.open(this.href);return false;
MN80.-typy,rady,fotky
Mini soustruh SC-4
- Francotirador
- Příspěvky: 1172
- Registrován: 27. 7. 2010, 8:04
Soustruh mám, ale právě tu MN80 na kterou redukci chci a ta stoupání 4 mm, který je na jejím vřeteni jaksi neumí (alespoň podle manuálu ne)rogi píše:ak máš sústruh tak si to vyrobíš aj sámupneš do univerzálky vytočíš vnútorní závit rozmerov a stupania čo máš na vreteni, ....

Takže si to sám nevyrobím, proto jsem prosbu napsal sem (podle reakcí bych to eventuálně dal i do vlákna Výpomoc při výtobě).
soustruh: TOS MN80A; obrážečka: TOS MS200N
frézka: klon Sieg X2; ostřička: Beiping PP-U3
frézka: klon Sieg X2; ostřička: Beiping PP-U3
všetko ide, skús dopočitat ake ozubene kolesá potrebuješ z kombinovat, ja som si dopočítaval na malú čínu SPB550 kombinaciu ozubených kolies pre zavit o stúpaní 0.75mm, 0.9mm a ešte palcové o jemnom stúpaní, z kolies čo boli dodané k sústruhu
U teba je to prevod do rýchla pre stúpanie 4mm.

A co toto:
http://www.kovonastroje.cz/en/Nastroje- ... param=mn80" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.kovonastroje.cz/en/Nastroje- ... param=mn80" onclick="window.open(this.href);return false;
- Francotirador
- Příspěvky: 1172
- Registrován: 27. 7. 2010, 8:04
No to je přesně to, co mi přijde hrozně přiblblý - na vřeteno našroubovat přírubu pak k přírubě přišroubovar redukci, když můžu na vřeteno rovnou našroubovat redukci. Ta "mezipříruba navíc" mi přijde vyloženě jako mrhání místem a hmotou.mikiki píše:A co toto:
http://www.kovonastroje.cz/en/Nastroje- ... param=mn80" onclick="window.open(this.href);return false;
Což o to, kola si dopočítám. Otázkou je, jestli se taková kombinace fyzicky vejde do skříně (u číňana se jednoduše sundal celý kryt - to tady ale nelze). Každopádně přiznávám, že jsem to nezkoušel - prostě mi přišlo dost divný, že by v TOSu psali do manuálu, že maximální možný stoupání jsou 3 mm, když by soustruh (se standardními koly) uměl i většírogi píše:všetko ide, skús dopočitat ake ozubene kolesá potrebuješ z kombinovat, ....

soustruh: TOS MN80A; obrážečka: TOS MS200N
frézka: klon Sieg X2; ostřička: Beiping PP-U3
frézka: klon Sieg X2; ostřička: Beiping PP-U3
Přeji pěkný večer Vánoční a dovoluji si vstoupit do debaty. Opravdu jde točit tento závit na MN80, ale musí se dost opatrně, protože je to už dost velké namáhání(alespoň já se to domnívám). Já to řešil tak, že jsem dal místo redukčního převodu kolo tuším 60zubů - Tj.obdoba jako když točím W závit - ten počet zubů prosím neberte za bernou minci, je to již asi rok co jsem to dělal a tak si osazení nepamatuji, ale vím že to šlo.
- tumlik
- Sponzor fora
- Příspěvky: 3741
- Registrován: 19. 12. 2007, 8:20
- Bydliště: já su z Moravskej :-)
- Kontaktovat uživatele:
Dovolím si nesouhlasitFrancotirador píše: No to je přesně to, co mi přijde hrozně přiblblý - na vřeteno našroubovat přírubu pak k přírubě přišroubovar redukci, když můžu na vřeteno rovnou našroubovat redukci. Ta "mezipříruba navíc" mi přijde vyloženě jako mrhání místem a hmotou.

Pokud chceš tuhle věc v jednom kuse, nezbývá ti, než si ten závit nechat vyfrézovat nebo udělat na cnc soustruhu, protože tohle bys do dna soustružením klasikou možná dal, ale musel bys udělat docela výběh na nůž, abys nenavalil nožem právě do toho dna takže by tam zůstaly jen třeba 3 závity, naopak všechny ty mezipříruby končí prakticky v čele toho vřetene na MN80 tzn., tam žádné místo navíc neušetříš, navíc mezipříruby jsou litinové, ta na ER kleštiny je ocelová, asi i broušená, možná tep. upravená, to nevím, ale maximálku co by tam nabylo navíc je to osazení v řádu cca 10mm

Další věc je ta, že pokud by ti to někdo byl ochotný vyrobit v jednom kuse, udělal by to stejně jako polotovar, neboť tu kuželovou dutinu by sis tam musel udělat až po nasazení na soustruh, docela pochybuju, že by to na dvě otočení někdo dostal do alespoň slušné házivosti osazení na vřeteni/kuželová ER, u varianty s přírubou ti tohle odpadá, protože si můžeš ten kleštinový upínač ladit libovolně na přírubě jak axiálně, tak radiálně

Jediný mrhání je tedy v oné počáteční investici do dvou kusů příruba + upínač

A na MN80 bych ten vnitřní závit 4mm do slepé díry snad ani nezkoušel i když bys ho poskládal...........
http://www.tumlikovo.cz/
Popularizační web nástrojařství a kovoobrábění
Popularizační web nástrojařství a kovoobrábění
- Francotirador
- Příspěvky: 1172
- Registrován: 27. 7. 2010, 8:04
No ano, je to úkol opravdu spíš pro CNC. Na klasiku mi přijde, kvůli tomu zakončení vnitřního závitu, příliš náročný - pro MN80 vyloženě nevhodný (pořád mám pocit, že by třísku takhle relativně velkého závitu možná ani neutáhla).
Nad materiálem jsem moc nepřemýšlel. Jak moc je reálný problém při šroubování ocele na vřeteno?
Jedním dílem (bez příruby) jsem chtěl ušetřit na průměru (na délce toho moc ušetřit nelze).
Nad materiálem jsem moc nepřemýšlel. Jak moc je reálný problém při šroubování ocele na vřeteno?
Jedním dílem (bez příruby) jsem chtěl ušetřit na průměru (na délce toho moc ušetřit nelze).
soustruh: TOS MN80A; obrážečka: TOS MS200N
frézka: klon Sieg X2; ostřička: Beiping PP-U3
frézka: klon Sieg X2; ostřička: Beiping PP-U3
išlo by to rezat aj na obyčajnom sústruhu z vnútra voň, použit opačne otáčky vretena, tak že nôž sa pohybuje od vretena voň tak nenarazí v slepej diere, trvalo by to tiež dlhšie ale nehrozí narazenie noža
ale niekedy je lepšie kúpit hotový vyrobok ak je to možné ako sa s tým ......

-
- Příspěvky: 810
- Registrován: 25. 10. 2009, 2:47
Řeší se tu upínání do kleštin přes závit na vřetenu a to už je z principu špatně. Konec vřetena se závitem má primárně sloužit jen pro méně přesná upnutí např. přes universální sklíčidlo. Na přesné věci je ve vřetenu kužel. Právě ten mezikus by to mohl trochu řešit, protože konec vřetene dolehne na osazení vřetena přesně, tedy axiální házivost by měla být dobrá. Potíž je s radiální, středící válcová část má vždy nějakou vůli, ale tím , že je možné vlastní upínač posunout na mezikusu se to dá (pracně) eliminovat.
Neví někdo, kolik se vejde oleje do "jímky" kluzného ložiska ve vřeteni?
Prostě nacpal jsem tam min 50ml a stále neměl dost.
Nikde mi neutíkal (tedy nevšimnul jsem si), proto se ptám.
Je pravda, že možná min 10 let jej nikdo nedoléval
.
Prostě nacpal jsem tam min 50ml a stále neměl dost.

Nikde mi neutíkal (tedy nevšimnul jsem si), proto se ptám.
Je pravda, že možná min 10 let jej nikdo nedoléval

Vejde se tam (včetně filcové vložky) max 5ml - ostatní přeteče na předlohu (a řemen) a jsou tam ložiska 2 (1x zadní)mikiki píše:..... Prostě nacpal jsem tam min 50ml a stále neměl dost.Nikde mi neutíkal (tedy nevšimnul jsem si) .....( .
MN-80A, BF-20 Vario, MAHOS 22, Beiping PP-U3, Prusa i3-MK2
I cesta je cíl. - "Finis coronat opus"
I cesta je cíl. - "Finis coronat opus"
Když jsem soustruh kupoval od starého pána, tak jsem si říkal, že když soustruh nemá koncovku, tak ji pán použil někde jinde. Starší to dělají .... proč to kupovat, když toto nepoužívám ne
Dnes po cca 2 měsících jsem konečně chtěl zapnout soustruh a .....
1) byl vyskočený jistič - říkal jsem si no při převozu se to mohlo stát
2) sundal jsem kryt a zkontrolovat tu elektrárnu (porcelánové pojistky atd.
) vše vypadá O.K.
3) zapnul jsem, motor se rozeběhnul a hned tma jak v pytli - vypadl hlavní jistič
4) nahodil jsem a znova zkontroloval vše a nikde nic
- prostě roztočí se ani ne na 1 vteřinu motor a hned se to odpojí
Má s tímto někdo nějakou zkušenost? -----
Proč tam je např. trafo atd. ?
Vždyť by mohl stačit vypínač/přepínač fáze ne?
Má to někdo nějak předělané, nebo všichni používáte toto originální zapojení
Musím sehnat porcelánové pojistky (v dnešní době...)

Dnes po cca 2 měsících jsem konečně chtěl zapnout soustruh a .....
1) byl vyskočený jistič - říkal jsem si no při převozu se to mohlo stát
2) sundal jsem kryt a zkontrolovat tu elektrárnu (porcelánové pojistky atd.

3) zapnul jsem, motor se rozeběhnul a hned tma jak v pytli - vypadl hlavní jistič
4) nahodil jsem a znova zkontroloval vše a nikde nic
- prostě roztočí se ani ne na 1 vteřinu motor a hned se to odpojí

Má s tímto někdo nějakou zkušenost? -----
Proč tam je např. trafo atd. ?
Vždyť by mohl stačit vypínač/přepínač fáze ne?
Má to někdo nějak předělané, nebo všichni používáte toto originální zapojení

Musím sehnat porcelánové pojistky (v dnešní době...)

-
- Příspěvky: 810
- Registrován: 25. 10. 2009, 2:47
Transformátor je tam kvůli osvětlení. Porcelánovým pojistkám se nesměj, nic bezpečnějšího není. Patrony se běžně prodávají. Na zkoušku je můžeš i opravit, jeden drátek z klasické šňůry na 5A.