Pro Radovan: ještě přidám, že pro kleštiny na vnitřní průměry je na konec ovládací trubky potřeba našroubovat závitovou redukci - dlouho jsem ten malej hajzlík v přehršli příslušenství hledalBen Ash píše:Ta páka unáší kroužek s těmi válečky, který při pohybu pákou otvírá nebo zavírá kleštinu. Ta se vloží do vřetena, zašroubuje se do ní ta ovládací trubka a lehce se rukou přitáhne, pak už se upíná, nebo povoluje tou pákou.
MN80.-typy,rady,fotky
- Francotirador
- Příspěvky: 1173
- Registrován: 27. 7. 2010, 8:04
Naposledy upravil(a) Francotirador dne 4. 10. 2011, 1:15, celkem upraveno 1 x.
soustruh: TOS MN80A; obrážečka: TOS MS200N
frézka: klon Sieg X2; ostřička: Beiping PP-U3
frézka: klon Sieg X2; ostřička: Beiping PP-U3
Dávám dohromady převodovku MN80 a chybí mi sestava čepu kol B a C. Na výkresu z návodu je to dost rozmazané a navíc se mi zdá že to tak jak je to nakreslené nemůže fungovat. Nemohl by ten čep někdo vyfotit? Taky mi není jasné, jak se vyměňuje kolo A, když je to dvojkolo. Za rady předem děkuji, mám už představu jak by se to dalo udělat, ale už je to jistě vymyšleno lépe .
Já to mám nerozebiratelné, takže špatně.... A co ten čep kol B-C ? Šroub stahuje lyru mezi čep a matku? A čím jsou spojena kola B-C?
Spatne - by som nepovedal. Potrebne budu asi oba. Kazdy na rezanie urcitych zavitov - pozri tabulku. Ten rozoberatelny neumozni A=20zubov (samostatne kolo 20zubove v sade asi nebolo) cize vacsinu metrickych.P.S. píše:Já to mám nerozebiratelné, takže špatně....
Ano, sroub stahuje lyru medzi cap a matku. Kola B a C sedia na spolocnom bronzovom puzdre. V puzdre je drazka s ocelovym perom - fixuje kola vzajomne.P.S. píše: A co ten čep kol B-C ? Šroub stahuje lyru mezi čep a matku? A čím jsou spojena kola B-C?
Děkuji, to je přesně to co jsem potřeboval vědět.
- tumlik
- Sponzor fora
- Příspěvky: 3617
- Registrován: 19. 12. 2007, 8:20
- Bydliště: já su z Moravskej :-)
- Kontaktovat uživatele:
Potřebné jsou obě varianty, základní varianta je kolo 20/30z SLOŽENÉ V JEDNOM KUSE(DVOJKOLO) viz fotka, s kterou se řežou nejběžnější typa závitů , stoupání.rovan píše:Spatne - by som nepovedal. Potrebne budu asi oba. Kazdy na rezanie urcitych zavitov - pozri tabulku. Ten rozoberatelny neumozni A=20zubov (samostatne kolo 20zubove v sade asi nebolo) cize vacsinu metrickych.P.S. píše:Já to mám nerozebiratelné, takže špatně....
Ano, sroub stahuje lyru medzi cap a matku. Kola B a C sedia na spolocnom bronzovom puzdre. V puzdre je drazka s ocelovym perom - fixuje kola vzajomne.
Tak jsem to musel poskládat a vyfotit obě varianty, už jsem to vysvětloval několikrát.
Důvod, proč nejde vyrobit ozubené kolo s počtem zubů 20, modulem 1 a otvorem 14H7 je v nákresu, doufám, že už je to jasné
http://www.tumlikovo.cz/
Popularizační web nástrojařství a kovoobrábění
Popularizační web nástrojařství a kovoobrábění
- tumlik
- Sponzor fora
- Příspěvky: 3617
- Registrován: 19. 12. 2007, 8:20
- Bydliště: já su z Moravskej :-)
- Kontaktovat uživatele:
tumlik píše:Potřebné jsou obě varianty, základní varianta je kolo 20/30z SLOŽENÉ V JEDNOM KUSE(DVOJKOLO) viz fotka, s kterou se řežou nejběžnější typa závitů , stoupání.rovan píše:Spatne - by som nepovedal. Potrebne budu asi oba. Kazdy na rezanie urcitych zavitov - pozri tabulku. Ten rozoberatelny neumozni A=20zubov (samostatne kolo 20zubove v sade asi nebolo) cize vacsinu metrickych.P.S. píše:Já to mám nerozebiratelné, takže špatně....
Ano, sroub stahuje lyru medzi cap a matku. Kola B a C sedia na spolocnom bronzovom puzdre. V puzdre je drazka s ocelovym perom - fixuje kola vzajomne.
Tak jsem to musel poskládat a vyfotit obě varianty, už jsem to vysvětloval několikrát.
Důvod, proč nejde vyrobit ozubené kolo s počtem zubů 20, modulem 1 a otvorem 14H7 je v nákresu, doufám, že už je to jasné dno drážky je prostě na průměru 18mm a patní kružnice 17,5mm kapišto??
http://www.tumlikovo.cz/
Popularizační web nástrojařství a kovoobrábění
Popularizační web nástrojařství a kovoobrábění
- Francotirador
- Příspěvky: 1173
- Registrován: 27. 7. 2010, 8:04
Ten doběh je hroznej, když jsem si nezvykl doteď tak už asi nikdy - ta velká řemenice je setrvačník jako býk.Francotirador píše:Nějak si nemohu zvyknout na doběh (setrvačnost hmoty všech těch řemenic). Ani si nedovedu představit s tímhle řezat závit
Napadlo mě dolů na předlohu (napínatelnou řemenici uvnitř stolku) přišroubovat z boku jedné z řemenic cyklo kotoučovou brzdu (asi hyrdaulickou) - páčku vytáhnout skrz dveře někam blízo vypínači. Co vy na to - nebo je nějaký jednoduší tryk jak soustruh zastavit?
Nevím jestli je dlouhej doběh u velkých klasik taky, ale furt jsem zblblej z Asista kde se vřeteno zastavilo vpodstatě okamžitě. Chci se vrátit k nápadu viz. 10.4.2011 s cyklo kotoučovou brzdou. Když teď nad tím přemýšlím tak spíš mechanickou (lanko), jednak je levnější, ale hlavně bude jednodužší konstrukce brzdové páky (možná by stála za úvahu aretace - něco jako ruční brzda u auta).
Samozřejmě by se mi více líbyl elektromagnet, který by brzdu sevřel přes relé od motor vypnut (s tím že by šla tato funkce dalším přepínačem vyřadit).
Opravdu nad něčím takovým nikdo nelaboroval - ať nevymýšlém něco už hotového a nebo spíš něco co ve finále nebude fungovat a nebo to bude mít nějaké vedlejší negativní účinky atd.
soustruh: TOS MN80A; obrážečka: TOS MS200N
frézka: klon Sieg X2; ostřička: Beiping PP-U3
frézka: klon Sieg X2; ostřička: Beiping PP-U3
Zdravim, ja bych měl jednu možnou radu, jelikož sem defakto oborem elektrotechnik tak bych to řešil elektricky, stejnym způsobem mam vyřešený rychlý zastavení motoru z šnekovou převodovkou u zavírání velkého zastřešení- vypínání na polohu, je to velmi jednoduché (teď nevím jak je řešem vypínač u te mn80 nebo celkové zapojení) ale princip je takový že ovládám motor stykačem s pomocnými kontakty, vinutí motoru spínacími kontakty napojím na přívod- chod, a po vypnutí stykače se rozpínacími kontakty spojí vynutí do zkratu a v této fázi se motor chová jako generátor a intenzivně brzdí z otáček (v nižších doběhových otáčkách už brzdí méně), tak tedy brždění do zkratu ( nebo do malého odporu).
-
- Sponzor fora
- Příspěvky: 8181
- Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
- Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
A co to prostě připojit na frekvenční měnič? Tam je funkce brzdění "v ceně". Navíc by se jako bonus dala celkem snadno dodělat konstantní řezná rychlost (Aripot na hřídeli příčného suportu).
Aleš Procháska
Ahoj všem. Potřebuji poradit: Jak přehodit na MN80 univerzálku? Povolil jsem ten imbus na tom svernym trmenu, co je za hlavou a ted potrebuji univerzalku sesroubovat z vretene. Problem je, jak to vreteno zajistit proti otaceni. Nechci tam neco dok....it. Jedna z variant prehozeni, je povoleni tech tri sroubku, co drzi samotnou hlavu na te upinaci desce, ale to urcite neni spravny postup. A tluceni do upnuteho hranolu mi taky neprijde uplne koser. Nebo je to jedinny postup?? Diky predem.
MN80
Na šroubky nesahej - jen při centrování (odstranění házivosti).
otevři si dvířka - levou rokou podrž celý (pravý) řemen tak aby se neotáčelo vřeteno. - pomocník se může hodit
Do univerzálky buď něco upni napříč nebo často stačí klíč na pakny a mírná rána kladívkem (případně gumovým)
ve směru od tebe.
otevři si dvířka - levou rokou podrž celý (pravý) řemen tak aby se neotáčelo vřeteno. - pomocník se může hodit
Do univerzálky buď něco upni napříč nebo často stačí klíč na pakny a mírná rána kladívkem (případně gumovým)
ve směru od tebe.
MN-80A, BF-20 Vario, MAHOS 22, Beiping PP-U3, Prusa i3-MK2
I cesta je cíl. - "Finis coronat opus"
I cesta je cíl. - "Finis coronat opus"