Kvako1 píše: ↑28. 5. 2025, 12:26
jo ja chci upravit vrřeteník, spíš asi vyrobit nový komplet ten vřeteník. a koukam na ložiska jestli by tam něco vlezlo nebo jestli to dělat komplet nove. už mě ty ložiska štvou delší dobu..
co za upravu jsi dělal ? i jsem uvažoval že bych ti zavolal , kůli repasi toho vřeteniku , ale zatim jenom sonduju.
dopředu jsem uvažoval dvě dvouřade kosouhle ložiska, rozměr 38/54/17 a do zadu jedno dvouřade kosouhle 32/55/23 nic lepšiho jsem nenašel
normálně jsem měnil kluzné ložiska, já je mám skladem ,ale jsou celobronzové ve variantě tak jak na tom výkresu výše, za mně je kravina vymýšlet výměnu za kuličkové ložiska když to bylo koncepčně děláno na kluzné, to myslím nedopadne dobře, myslím, že ten prostor znám a to napasování vřeteník-kuličkové ložiska-vřeteno si nedovedu dost dobře představit
můj názor je, že je to kravina, se zaškrabanýma kluznýma to bude točit ještě padesát let pokud se to bude mazat tak jak se má a nervat do toho převoďáky a motoráky, nebo "vazelínu"
ad ta výstelka, pakliže bys měl přípravek negativu toho pouzdra s vymyšleným stahováním proti vložce v té drážce, tak by to myslím bylo schůdné řešení to odtočit a klidně jen vlepit stočený bronzový plech s nějakou axiální fixací k tomu kovu......?? no ale to je takové ale
