Díky moc za radujova píše:Rovné tyčky jsou v tiskárnách, dále pak v tlumičích u auta, pokud zrovna není bourané.
Ona by mohla vyhovovat pro tvou potřebu i ta chromovaná trubka, hlavně nesmí být šišatá, to zjistíš při tom otáčení a musí mít stejný průměr v místech měření. Teoreticky by ti mělo stačit to změřit na dvou místech, u univerzálky a na konci. Tím přejetím po celé délce tyče se přeměřuje rovina lože, ale s tím bych se asi zatím netrápilPro tebe je teď důležité to srovnání vřetene a lože do rovnoběžného směru.
Ten vřeteník bych na lože přidělal takto: Do toho U profilu co máš pod vřetenem bych vyvařil dva masivní plocháče, jeden vpředu druhý vzadu. Při tom vaření je třeba se snažit udržet jejich rovinu s osou vřetena. Ono se ti to určitě nepodaří, ale budeš mít pak méně práce při následných operacích. Přišroubované k loži to bude dvěma velkými šrouby v té T drážce co máš na loži. Z těch deseti šroubů tam nech jen 4 krajní a závity udělej jen do toho suportu, opíráním šroubů o lože a jejich dotahováním pak budeš ladit pootáčení vřeteníku vůči ose lože. Naklápění vřeteníku, by se dalo zase řešit dvěma šrouby zašroubovanými třeba v tom zadním navařeném plocháči ( je to naznačeno v obrázku), ale vhodnější by bylo ten plocháč podložit plechem, nebo ještě lépe to nejprve při měření podložit a podle síly podložek pak ten druhý plocháč o tu sílu podložek zbrousit a oba srovnat do roviny s ložem. Používá se na to tušírovací barva. Jak přesně si s tím pohraješ, tak přesněji ti to pak bude soustružit.
Ještě se vrátím k tomu návrhu suportu. Na tom výkresu postrádám pero které se vkládá mezi tu rybinu a dotahovací šrouby. To se to má jako v té rybině opírat pouze o ty šrouby?Pokud ano, tak se ti tam za chvíli vydře drážka a šrouby se ti budou zasekávat v těch otvorech na konci vedení. Osobně jsem ještě nic takového neviděl, ale nejsem strojař

